Volvo 240 automaatti ??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bluestone, 24.9.2017.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Lähipiiriin tuli tuollainen vm 1986 Volvo 2l bensakoneella ja automaatilla. Mikähän lie laatikon merkki ja tyyppi??... onko ZF AW70 edes lähelläkään?? Tuntuisi olevan 3 vaihdetta ja loikkari...ehkä?
    Mistä moiseen löytää suodattimen ja muita huolto-osia? Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kombinaatiosta??
     
    passerby tykkää tästä.
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Eipä juuri, kaverilla on moinen kombinaatio mistä jää kohta laatikko yli kun menee manuaali tilalle, jos jostain syystä tarttee. Se on kyllä ihan tikissään kaikinpuolin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tsetähvä ja aavee on ihan eri toosia.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No tämä on hyvä tieto kyllä! No mikähän tuo sitten on?
     
    peto tykkää tästä.
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    vanhemmissa volvoissa oli BW eli pork werneri tomaatti mutta
    86 saatto olla jo AW japsiloota... ehkä
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pork&Wesson plootikot on 3 pykäläisiä.
    AW 70 ja 71 on 4vaihteisia.
     
    caprice307 tykkää tästä.
  7. timant

    timant 2nd gear

  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu pitäs olla aw jo.


    Aw70 se heikompi ja aw71 petreempi. Tosin ei se vakioautossa taida 70 huono olla?


    Zf tais olla vaan uudemmissa 7/9sarj dieselin kera.
     
  9. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    suodatin mätänetistä, mutta se on metallisihti, jonka voi vaikka pestä, jos jaksaa. laatikon kestoa on helppo parantaa muutamin modauksin. muutokset voi tehdä, vaikka loota on autossa kiinni, kunhan pääset auton alle.

    sekä aw70, että aw71 kestävät paljonkin ajettuina pienen modauksen ja huollon jälkeen mieletöntä kuritusta, lootat olivat edellä aikaansa.

    suostuisitko selvittämään mikä välitys kyseisen volvon perässä on, sillä olen miettinyt, että oliko näissä 80-luvun 2litraisissakin vielä tiuhempia välityksiä automaatin jatkeena?

    kerron kyllä miten välityksen saa kotitarpeissa selvitettyä
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Farkussa ainakin tiheempi perä aina.


    Yks volvomies ei sihtiä aukonu, huuhdellen vaihto vaan. 30v ammatikseen.
     
  11. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ei pidä paikkaansa ellei 3.73 ole mielestäsi tiheempi perä.
    tarkoitan vähintään nelosella alkavaa vrt. 4.1, 4.3 tai peräti 4.56:odeek:
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoojuu.. Olin perusteissa vaan.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    oisko ollut 4.1 tiuhempaa vakioperää, tuskin.
    ja farkuissa yleensä oli tuo.
    nuo 4.3 ja 4.56 kuulostaa rallivälläreiltä joita ollut siniseltätiskiltä(kin) saatavilla.
     
  14. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    missä vehkeissä niitä alumiinikuorisia periä oli ja mitä välityksiä niissä oli?

    kuulemma ambulanssivolvoissa on ainakin joissain ollu aluperiä, mutta näidenkään välityksistä ei ole mitään tietoa?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    "Kuulemma" on varma tietopohjan.


    Tulen professoriksi vastaväittäjäksi väitöskirjaasi. Kuulemma volvon tiuhat perät ja muutkin perät.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Tää alkaa olee jo samaa sarjaa näitten "corveten kone" ilmotusten kanssa :rotfl:
    Joka ikinen myynnissä oleva 305 ja 350 lukee ilmotuksessa "corveten kone" :rotfl:
     
    KajS tykkää tästä.
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kuulemma naapurin eläkkeellä olevasta taksivolvosta katkesi taka-akseli, siis ne kuoret, ei vetoakseli. Ja siihen ei meinannut löytyä ehjää samanlaista mistään.
    Se oli 740 farkku, sitä uudempi keulaista mallia ja jäykällä akselilla.

    Ei liittynyt koko ketjun asiaan mitenkään.
     
    KajS tykkää tästä.
  18. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Kuulostaa ihan perättömältä huhulta
     
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kiitoksia timant linkistä Volvon laatikoihin, sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto ja suodattimia löytyy motonetistä. Muuten tämän perättömän huhupuheen saa kuulema lopettaa.....:p;).... kun kerta lähti taas käsistä.....
     
    timant tykkää tästä.
  20. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Ei piä paikkaansa.
    Mulla joutilas irto kone joka on kuulemma camarosta.

    Joo, mut se tais ollaki 307.
     

Kerro tästä muillekin!