Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Totta, sitä pitäisi eturenkaat ylhäällä ollessa käännellä ääriasennosta toiseen jotta tuntee "ahdistaako". Ja jos niin tekee niin löysättävä vähän niin ettei ahdista. Se on sitten siinä, paremmaks ei tule kuin uudella.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mut jos on kova harrastaan tee-se-itse-hommia nii tältä firmalta saa settejä dötsin boksiin. Sarjassa on myös laakerit. Tärkeintä että boksi on ehjä, borgesiin kannattaa satsata muussa tapauksessa. Mut sähköpostilla vastaavat. Netistä löytyy ohjeita boksin remonttiin kun hakee Dodge Ram Saginaw-haulla

    Edit: saattaa olla että korjaussettejä myy joku muukin mutten oo itte vielä törmänny.
     
    Muokattu: 22.9.2017
  3. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ja tietty kannattaa nyt eka paikallistaa se mistä se etupään kolina tulee, ei auta paljoa simpukan säätäminen jos joku nivel on ihan loppu.

    väljä panhard voi ainakin kolista, vaikka ei sinällään olekaan ohjausvarsi niin vaikuttaa kans ohjaukseen kun etuakseli pääsee liikkumaan sivusuunnassa kun yrittää kääntää.

    Jos hätäapua haluaa halvalla, niin mulla on jemmassa kaikki orginaali ohjausvarret, käytetyt mutta ehjät. turun alueelta saa noutaa sopivaa rahasummaa vastaan.
     
    Muokattu: 22.9.2017
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Yritin tihrustella ja etsiä muttei selvinnyt onko simpukan korjaussetissä muuta kuin tiivisteet ja laakerit? Jos ei ole muuta niin eipä sillä välykset häviä. Paremmin vaan pysyy rasvat sisällä ja laakerit ei kulu. Hammaskosketuksestahan se vissiin suurin kuluma tulee?
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Totta. Mutta jos ihmeen kaupalla löydät sinne boksiin jostain uudet vaihdeosat eli ne kuluneimmat nii hinta vastaa jo uutta. Siinä tapauksessa Borgeson on parempi daily driverille, toi linkin firma tekee pääasiassa Ram Assist-paketteja eli sylinteri boksin kaveriksi. Niitä suositaan varsinkin offipiireissä. On niitä jotkut Pro-jätkät tehneet Borgesonin ohjausvaihteisiinkin.

    Köyhänä oli pakko kokeilla tuota kun kerran osat sain. Vielä en oo ehtiny tosin testata. Mut jos ei onnistu niin säästän siihen Borgesoniin, on vaan pirun kallis :cool:
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Arvelinkin ettei semmoista korjaussarjaa ole myynnissä jossa hammaskosketuksenkin saisi kuntoon. Loppus niitten uusien myynti kun seinään.

    Tuokin on vähän semmoinen osa että uusiks vaan monet pistää eikä edes kysele onko sisäkaluja siihen saatavana. Sama on latureissa ja starteissakin kun ei edes viitsitä katsoa mikä on vikana ja ostetaan vaihtolaite. Se kauppaan palautettu rikkinäinen on kohta myynnissä "tehdaskunnostettuna" seuraavalle tarvitsijalle.
     
  7. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Borgesonin simpukkaa ei saa enää 2 koppaiseen.. Valmistus on kai lopetettu, kun sitä ei löydy heidän sivuiltakaan enää.

    AGR Performance:lta löytyy parempaa simpukkaa näihin museo vehkeisiin. Mitään "tehdaskunnostettua" vakiosimpukkaa en ottais, kun ne on kohta yhtä väljiä, kuin alkuperäinen.

    Edit. Ostin Borgesonin simpukan ja rattiakselin joku viisi vuotta sitten. Se oli paras ohjauspäivitys mitä tuohon omaan Ramiin on tullut tehtyä. Ei tarvitse vatkata rattia edestakaisin, että pääsee suoraa.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  8. Dadda

    Dadda 1st gear

    Mä laittanut oman boxin kuntoon. 1 dodgen saginaw korjaus sarja, ja 1 chevyn korjaus sarja. Chevy sarjassa on 2kpl neulalaakerit jolla sopii dodgen boxi :) Sitten säädin sen dodge spec' illä, mutta kun oli paikalla oli vielä klappia. Auton alle uudestaan ja kiristä input thrust bearing mutteri ,kaikki mitä sen antoi knipex pihdillä. Peruuttanut sen noin 3mm ja lukkomutteri taas kiinni. Tuo ylemmän hammas "mesh" säätö on paras otta varovaisesti. Mä otin vain vartti siellä, koska vanha on vanha ei saa säädä pois kaikki peli ! On kyllä pysynyt tiellä koko kesällä, eli luultavasti parempi ku uudet usa orkkis säädöillä !?:D Jos ostaa uus rempattu, nii sitten Redhead on luultavasti paras.. Tai bluetop voi toimii myös ?? Älä osta carzone, tai muu vastaava rempattu. 1/10 vois olla hyvä. Siellä on pelkkä uudet stefat ja teflon seals, ja maali päälle..
     
  9. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mistä noi kannattaa / saa hommattua. Näyttää fiksulta.
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nonniin ja nyt kun aski laitettu ja ajeltu niin huomasimpa että perästä pinionin lakru/lakrut paskana... aikamoinen välys meinaan.. joskus vuos sit vaihdoin pinionin stefan, lykkäsin pistepuikolla merkit ja kiristin samoihin, meinasin tänää et ois jääny ehkä löysälle mut tein yoken pitotyökalun ja duunissa vedin n. 350nm ei vaikutusta... eli murikka veks ja pinioniin lakrut... uskoltaisko vaan lykkää uudet lakrut pinionii, säätää preload sopivaks ja takas kasaasamoilla shimmeillä? massiahan operaatioon on n. 150e ton askinrempan jälkee :D
     
  11. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ebaysta omani..
    muistelenko väärin, että joskus täällä ois ollut jokaiselle osalle omat osanumerot, niin sai tilattua us-partsistakin?(kalliimmalla)
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    Etusivulla on vaikka mitä osia. Ja haulla lisää
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    66monaco:

    Noin minä tekisin, mutta kiinnittäisin erityistä huomiota hammaskosketukseen kun kaikki on läjässä. Eihän siellä periaatteessa muuta ihmeellistä oo ku hammaskosketus ja laakerien preload. Joku viisaampi varmaan voi korjata, jos oon ihan väärässä. Mun kokemus jää yhteen fordin 9 tuumaseen minkä läjäsin viimetalvena...
     
    66monaco tykkää tästä.
  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juu ja tossa edellisessä viestissä luulin että nois ois krymppiholkki, mutta tutkelmieni mukaan ei oiskaan, että preload säädetään shimmeillä...uskoltaiskohan rupee duunaa ilman shimmi kittiä, menisköhä uudet lakrut vanhoilla shimmeillä....
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Minäkin oletan että shimmeillä mutta niin sekavaa tietoa ainakin jenkeillä tuntuu olevan asia. Toiset laittaa krympillä ja toiset vannoo shimmien nimeen. Ee käsitä.. tai sitten niillä menee 2500 semi- ja full-float sekaisin, muistaisin että -90 luvulla oli molempia tarjolla kaks ja puoli tonniseen.. jos löydät built-sheet lapun peräkopan pulttien joukosta nii "pitäis" valaista asiaa enemmän. Full floattereitahan näiden kaikkien pitäis olla mitä tänne kekkoslovakiaan rahdataan, mut mut :cool: ei sillä että tietäisin asiasta sen kummemmin mitään.. takaperään olen joskus laakerit vaihtanu vanhoilla shimmeillä eikä moitteita tullut
     
    66monaco tykkää tästä.
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Oliko jollain kokemusta ups toimituksista? Vetolevy jossain matkalla ups standard service palvelulla ja lauantaina se oli jossain Saksassa. Pitkä rimpsu paikkoja missä oli skannattu ja Kölnin jälkeenkin oli vielä seuraava etappi samassa maassa mutten muista mikä paikka. Nyt kun kattelin tänäpäivänä niin ilmoittaa saman kuin 16.9 oli. Ihan niinkuin olis ottanu pakkia.
    Tilaus käsitelty. Valmis UPS:lle
    Suunniteltu toimituspäivämäärä:
    Tiedot eivät ole käytettävissä
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No vastaan itselleni. Nyt näyttäs että joku tunti sitten on lähtenyt sieltä toivottavasti Suomeen mihin jäi levy viikonlopuksi. Jännä kun skannaustiedot häviää ja palautuu niinku alkuun koko tilanne.
     
  18. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Noin itselläkin menny kun usasta tilannu. Menee Saksan kautta vissiin pienemmän alv takia. Yleensä noin viikko vähä toista menny vielä tuosta vaiheesta kunnes saapunu perille.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ai kun kiva, sittenhän ne muutama vapaapäivä mitkä ajattelin nyt loppuviikosta et vois käyttää siihen lootan takaisin laittoon menee sitten johonkin muuhun. Puuttuu vaan tuo levy enää. Sittenhän se osan tulo kestää 3,5 vkoa kaikkineen......

    Jännä juttu muuten kun USAsta tilattaessa menee tulli+alvi mutta Euroopasta ei. Miten se voisi pienemmällä alvilla tulla Saksan kautta? Eikö se mene lähetysmaan mukaan?
     
  20. smgt

    smgt 3rd gear

    Eiköhän ne paketit mene sieltä mistä sopivat lennot menee. Mulla näkkyy ebäy ostokset menevän enklanttiin, saksaan ja sitte kotia. Ei sillä ainakkaa veroja kierretä. Ainakkaa ostajan eduksi
     

Kerro tästä muillekin!