ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Tuoha, jos on enempi ku kaks poltinta, kelpais mulle.

    Nabibiasta? taitaapi vaan olla hankalahko hakee tänne länsivenäjälle eli Joensuun seudulle.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu ingen panik.


    Itse nykyään jos jostain autoa myyn, niin sanon suoraan silmiin katsoen että mitään takuuta ei sitten ole. Tutki ja käy ajamassa.


    Tottakai se on selvää sanomattakin, mutta vähän hillitsee noita vauhkoja.



    Kattoko osaja tosta vanista esim lootaöljyt?
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin, ehkä sijainti juuri syy miksi ei käy kaupaksi?
     
    rane58 tykkää tästä.
  4. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Suurinpiirtein noin se ostajakin sanoi, että taitaa auto osoittaa mieltään ja haluta takaisin entiselle omistajalleen. No, mä kyl olin pienistä puutteista/vioista huolimatta täysin tyytyväinen tuohon autoon. Kiva muuten huomata, et täältä löytyy sen entisiä omistajiakin. Oli toi ostaja sit kauppojen jälkeen kiinnostunut entisistä omistajistakin, sanoin etten sen enempää tiedä. Se sitten sanoi, et ottaa jostain numerotiedustelust tms. selville ja soittelee ja kyselee, et mitä kaikkea autolle on tehty yms. Eikös kuitenkin noikin kannattais ennen kauppaa ottaa selville, jos kiinnostaa? =D

    Juu, kyllä se tuolla mökillä ollessaan oli katsonut, oli kuulemma tarpeeksi öljyä ja öljyt oli puhtaat, myöskään vuotoja ei ollut havaittavissa, kun sitä kysyin.

    Niin mitä meinaatte, sopiiko vian kuvaus pelkkään kolmospykälään?
     
    Muokattu: 4.10.2017
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin mutta ostaessa ei katsonut? Tollanen ostaja mikä ei nesteitä kato kerjää ongelmia.

    20-30v vanhaa autoa ei osteta samanlailla kuin 2017 vuosimallia.



    Parempi ku et pykälistä ressaa hoitakoot uus omistaja vianetsinnät ja viat :D
     
    rane58 ja Vesa_H tykkäävät tästä.
  6. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Eihän se nyt mitään ostohetkellä niitä kattonu, kunhan vaan ihan pikaisesti vilkasi taskulampun valossa miltä konepellin alla näyttää. =D
    Eikä katsonut auton pohjaa, ei ollut kiinnostunut huoltokirjasta/kuiteista, kun sille ne annoin, kun auto kuulemma näytää niin hyvältä niin se riittää. Eninosa ajasta tuolla kauppahetkellä meni siihen kun esitteli Jeeppiään, valokuvas meidän koiria ja kissoja sekä häsläs (puuttuvien) rahojen kanssa.

    Niin ja eräistä yhteyksistä johtuen(jota en viitsi julkisesti sanoa), kun kuulemma tuo merkki GMC on kohtalon johdatusta. =D

    No joo, ehkä yritän jo olla stressaamatta, nyt on vaan semmonen huvittuneisuuden ja vitutuksen sekoitus päällä. =D
     
    Muokattu: 4.10.2017
    Norri, rane58 ja Saetkae tykkäävät tästä.
  7. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    kuulostaa ostokrapulalle
     
    rane58 ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuli ohessa mieleen oma 500e auton myynti parin vk takaa.

    Ostaja soitti ja kerto ekana että hänellä ei varaa eikä tarvetta monen tonnin autoihin. Vanha välttää kunhan eteen ja taakse pääsee.

    Kuitenkin seuraavaksi rupesi kyselemään onko penkit täysin ehjät, maalipinta hyvä? Ja varusteita kyseli pitkät litaniat jota ei edes autin huippumallissa ole.


    Koeajolla ajoi 200m lenkin kiireellä. Rupes valittamaan että toi diesel kyllä vääntää paremmin. Oli kaverin 2000 luvun tdi golffilla :)


    Mulla kuitenkin oli 90 lukulainen 90hv bensakoneella.



    Kaupat kutenkin tehtiin mukisematta kun 10min oli taivasteltu dieselin vääntöä. En oikeen tiedä mikä profetia taustalla oli :D
     
    Roberto, Saetkae, eilhik ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Mun olis heti pitäny lyödä peli poikki, kun särähti korvaan aika tavalla ekan puhelun aikana tuo "kohtalon johdatus" sekä se, et toi tyyppi on vihreiden kannattaja tai jäsen. =D
    Voihan toki vihreissäkin olla autoharrastajia, mut mun mielest ne nyt vaan ei käy ihan yksiin.
     
    Norri tykkää tästä.
  10. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Osalla ostajista on selviä adhd oireita, selvität vikoja/asioita autosta tarkasti "joo" "joo" "kyllä" "kyllä". Myöhemmin puhelin alkaakin jo piristä ja samoja asioita käydään uudestaan läpi koska ne ovat nyt tulleet yllätyksenä. Sitten jos ostajana on ollut vielä joku venkula tai muu sankari niin kommunikointi taidot saattaa olla hyvinkin spartalaiset.
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    rane58 tykkää tästä.
  12. FF '65

    FF '65 Gearhead

    Tyytyväinen olin minäkin ja monta kertaa vituttanu/kaduttanut kun tuli hukattua, tuli kuitenkin nähtyä vaivaa sen kanssa.

    Joo eipä tarvi kyllä tollasen ostajan kysellä ainakaan minulta mitään, saattaa iskeä muistinmenetys hyvinkin äkkiä
     
    rane58 ja Vesa_H tykkäävät tästä.
  13. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Oliko se sulla ollessa jo maalattu tollaseks? Lähinnä siis kiinnostaa, et koska se on maalattu. Eihän se maalaus täydellinen ollu, mut siisti kyllä oli ja olin siihen tyytyväinen.

    Enempää ei viitsi kysellä, kun jo nyt itsellekin entinen auto ja varsinkin julkisesti, et jos nykyinen omistaja jostain kautta saa tietää/lukee tätä. =D
     
    Muokattu: 4.10.2017
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    No joo, mulla on tota Tori.fi -palvelua käytettäessä tullut vähitellen tapa, että myydessäni jotain roinaa, niin käytän kakkoskännyssä aina pre-paidia, jonka numeron pistän näkyviin. Kun myynnit on hoidettu, niin kortti lähtee kakkoskännykästä piirongin laatikkoon odottelemaan seuraavaa myyntikertaa...

    Siinä saa ostajan "sukulaiset" sitten soitella "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" -numeroon.

    -JJ-
     
    rane58 tykkää tästä.
  15. FF '65

    FF '65 Gearhead

    Minähän sen tuommoseks maalasin
    Minähän sen tollaseks maalasin:D Ei se täydellisyyttä lähelläkään ollu mutta ajo täysin asiansa tuollases työkalussa
     
    Vesa_H tykkää tästä.
  16. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Tällänen tuli:

    teidän minulle myymänne kulkuneuvo,
    GMC Vandura 2500 rek. NKX-71,
    ei vastaa kunnoltaan sitä mielikuvaa, jota kulkuneuvosta minulle kaupantekohetkellä annettiin.
    Vaikka auto on iäkäs minulle kerrottiin, että siihen on vaihdettu paljon osia viimeisen kahden vuoden aikana.
    Kahden päivän kuluttua kaupantekohetkestä (28.09.2017) lähdin ensimmäiselle ajelulle GMC-ajoneuvolla. Tuon 400km matkan aikana ajoneuvosta hajosi juuri vaihdettu laturi sekä kaksi vuotta sitten vaihdettu automaattivaihdelaatikko (malli TH700).
    Auto on nyt korjattavana amerikkalaisiin autoihin erikoistuneella mekaanikolla (Henrik Grandbom tel. 044 0604413).
    Korjauskustannukset edellä mainituille vioille tulevat olemaan haarukassa 1500-2000€, eli lähes puolet ajoneuvon kauppahinnasta.
    Vaadin kauppahinnan hyvitystä 50% ajoneuvon korjauskustannuksista. Muuten riitautan asian.
    Alla tietoa siitä, kuinka kauppalakia tulisi tällaisessa tilanteessa tulkita :
    https://jarkkomannisto.fi/blogi/kaytetyn-tavaran-kauppa-myyjan-ja-ostajan-velvollisuudet/
     
  17. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    ei muuta ku vaadit että jatkossa hänen lakimiehensä ottaa yhteyttä ja kiellät ottamasta enää sinuun suoraan yhteyttä millään tavalla. luonnollisesti nauhoitat tämän keskustelun tai säästät lähettämäsi sähköpostin
     
    rane58 tykkää tästä.
  18. 42olds

    42olds 2nd gear

    Toivotat hyvät syksynjatkot ja odottelet, kun sitä riitautusta ei koskaan tule.

    Sulle ei ole annettu mahdollisuutta tutkia autoa ennen korjaamolle menoa. Et voi mitenkään tietää, miten tuo laatikko on saatu hajalle. Laturista on takuukuitti, millä saa uuden tilalle. Jos se vaihtaa uuden laatikon siihen, on se paremmassa kunnossa kuin myyntihetkellä ja sun ei semmosiin arvonnousuihin tartte ottaa osaa jne jne.

    Oikeastaan älä toivota edes hyviä syksynjatkoja, laita vaan kuva tunkista.
     
    deeäxä, Norri, onoff road ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Löi luurin korvaan. Lähettin sähköpostia ja esim. puhelu, jossa myöntää ajaneensa 400km vaikka lähtiessä ei ladannut on tallessa.
     
    onoff road, rane58, jpalvima ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Voi huokaus.
     

Kerro tästä muillekin!