Drag racingin esiintuonti lajina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 30.9.2017.

  1. VSPfinland

    VSPfinland 2nd gear

    Rahaliikenne FHRAn ja tuotantoyhtiön välillä hyvin pitkälle yllämainitulla tavalla.
    Drag Race Lifeä tehtiin pari kautta. Oli valmis soppari kaudelle 2017, sovittu lajin seuraamisesta Ylen MotorSportissa ja AlfaTVn Moottoreissa.
    Keväällä piti tehdä valinta, FIA WRC/World RX -sarjat vai dragracing.

    Jorma Honka
     
    wb ja supo tykkäävät tästä.
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Olenko kertaakaan kirjoittanut että pitää palata entisten johtohenkilöiden jalanjäljille eli voi kai sitä uutta hommaa virittää pystyyn vai eikö?Luulen että edellisen tuotantoyhtiön kanssa olisi kannattanut jatkaa uuden johdon kanssa tehdyllä sopimuksella sillä siellä aukesi pari kanavaa auki lisää eli näkyvyys olisi taattu.Eli Drag race life homma oli hyvä sekoitus varikolta/tallilta/luokista/radoilta sekä kisamatkoilta ympäri Euroopan!Tuotantoyhtiö tekee nykyään kansainvälisestä yhestä rallisarjasta ja muistakin moottoriurheilulajeista ohjelmaa eli kyllä luulisin että ihan hyvää bisnestä tuo kuvaaminen!
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ensin kai on hyvä maksaa edes ne edelliset kuvaamiset, olettaisin. Mut edelleen se pointti on et johtokunta arvottaa ja tekee valintoja. Sinne mukaan menemällä on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa. Huutoäänestykset, se kuka eniten pitää meteliä, on aika tehottomia sellasessa toiminnassa missä tarvii ottaa useampia realiteetteja huomioon. En mä tv-lähetyksiä vastusta, päinvastoin, mut johtokunta tekee tietojensa pohjalta niitä päätöksiä ja se on nähnyt ettei nyt tv-lähetyksiä tehdä. Mitä se tekee ja miten näkee jatkosta riippunee mm. sen kokoonpanosta.
     
    Muokattu: 11.10.2017
  4. VSPfinland

    VSPfinland 2nd gear

    Rahaliikenne FHRAn kanssa hoidettu.

    Jorma Honka
     
    supo tykkää tästä.
  5. AnttiK

    AnttiK 2nd gear

    Olen seuraillut tätä topikkia jo pitkään ja meikäläistä ihemetyttää suuresti tuo kilpailutapahtumien järjestämiseen liittyvät haasteet ja lippujen hinnat. Itse innostuin lajista kauan ennen ajokortti-ikää mutta onneksi äiti ja isä suostuivat kuskaamaan Alastarolle parikin kertaa vuodessa. Parin sadan kilsan ajomatka ei koskaan ollut kynnyskysymys mutta lippujen hinnat puhutti aina. Aikuisiällä muutaman kerran on tullut käytyä Nitronatikoissa mutta ne lippujen hinnat on kyllä nostaneet tien pystyyn useammin kuin kerran. Kyse kun ei ole pelkästään omasta lipusta, vaan loppu perhekin tulee mukana.

    Aikoinaan olen ollut mukana järjestämässä SM-ralleja, ratakisoja ja karting kisoja. osallistumismaksut tuntuivat menevän enemmän tai vähemmän täysimääräisesti AKK:lle ja järjestävän seuran taasen piti osata rakentaa kisat sillä tavalla, että pääsylipuilla saatiin paikattua tapahtuman taloutta ja makkaranmyynnillä saatiin rahoitettua kerhon toiminta taasen vuodeksi tms. eteenpäin. Tapahtumien järjestämisessa aivanasemassa oli talkootyö ja oikeat yhteistyökumppanit. Esimerkiksi paikallinen sammutinhuolto toimitti tapahtumiin käsisammuttimet ilmaiseksi ja sai sitä vastaan mainosplakaatteja alueelle ja mainoksen käsiohjelmaan. Puhtaan rahan liikuttaminen oli ja taitaa olla edelleenkin hyvin vähäistä.

    Kontrasti Alastarolla järjestetteyihin kisoihin oli todella iso. Aina kun tuli alueelle, kaikkialta huokui "amerikan meininki". Se oli hieno ja iso osa elämystä mutta nyt kun asiaa mietin, niin kuinka paljon niistä kaikista tapahtuman järjestamiseen tarvittavista asioista on hankittu ostopalveluna? Selittääkö se osaltaan lippujen kovan hinnan?

    Yhteenvetona toteaisin, että jotenkin tämänkin topikin perusteella vaikuttaa, että näiden kiihdytyskisatapahtumien järjestäminen on jotenkin jäänyt hyvin pienen porukan tehtäväksi. Jos ei ole talkoovoimaa, niin sittenhän täytyy turvautua ostopalveluihin. Niissä mainitsemissani kisoissa joissa olen itse ollut mukana järjestäjän puolella oli tehtävät ja vastuut jaettu laajalle porukalle siten, että kyseinen henkilö vastasi itse omasta osa-alueestaan suvereenisti ja yleensä ilman minkäämlaista budjettia. Ja jotenkin se vaan aina toimi.
     
  6. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Tuota, pari juttua tuli mieleen.
    Itse ensikosketuksen olen saanut Drag Raceen -80 luvun alusta Hangon katuauto kilpailuissa ja siitä 1987 Motoparkin avauskilpailussa katsojana, voi sitä väen paljoutta ja fiilistä.
    -80 luvulta vuoteen 2015 olen enemmän tai vähemmän ollut mukana seuraamassa kyseistä lajia, välillä itsekkin olen ajanut kadunmiehen tapahtumissa, kunnes omat lapseni alkoi ajamaan junnuja.
    Nyt on muutamia kesiä tullut vietettyä varikolla aktiivisemmin lasten kanssa.

    Ehkä kuvaavinta tämän lajin tilasta, kertoo se kun hyvä ystäväni, aktiivinen autourheilumies hänkin ( rallicross ja ralli lähellä sydäntä) tuli katsomaan Motopark SM 5 kilpailua.
    Hän ei ollut käynyt vuosiin katsomassa Drag Racea.
    Aikansa seurattua meidän mukana kilpailua, hän kysyi muutaman kysymyksen, oli ihmeissään:
    Miksei täällä ole katsojia? ehkä 150 ?
    Miksei täällä ole markkina humua? yksi makkaran myyjä?
    Hän ei ymmärrä yhtään mitään tuosta selostuksesta, kertoi, luokat vaihtuu, joku alittaa ajan, joku ajaa indeksiä ja toinen taas ei.
    En osannut antaa vastauksia, mietin että olemmeko jämähtäneet -90 luvulle?

    Muutama viikko sitten samainen herrasmies pyysi minua katsomaan Rallicross SM kilpailua Kouvolaan, olenhan käynyt ennekin usein.
    Katsojia oli 4500
    Kouvolassa rummutettiin SM kisaa jo viikkoja etukäteen
    Markkinahumua oli vaikka muille jakaa
    Varikkotytöt oli näyttävästi esillä
    Tulos seuranta oli reaaliajassa netissä
    SM palkinnot ja rahashekit jaetiin 4500 katsojan hurratessa, vau mikä fiilis.
    Tv lähetystä pukkasi ulos jo päivä kilpailujen jälkeen
    Talkoolaisia muuten oli 190 henkilöä.

    Rallicross sarjan televisiointi on hoidettu AlfaTv:n kanssa, jokaisesta SM-osakilpailusta tulee 1/2 tunnin kooste. Hintalappu noin 20000 €/kausi.
    Haastattelut tehdään mainostaulun edessä, taulussa on yhteistyökumppaneiden mainokset jotka tukee televisiointia, ja näin saavat yrityksilleen näkyvyyttä.
    Ja näin laji saa luonnollisesti hienosti näkyvyyttä.
    Eli yhteistyökumppanit maksoi käytännössä tämän televisioinnin.

    Rallicross oli alamaissaan -80 luvun nousukiidon jälkeen vuosia, mutta se saatiin kuulemma uuteen nousuun näkyvyydellä, ja päivittämällä asiat 2010 luvun tasolle.

    Vielä pari pikku juttua yritysmaailmasta.
    Yrityksen toiminnasta vastaa TJ, luonnollisesti hyvien alaisten kanssa. Jos firmalla menee huonosti, ei TJ sano että asia ei kuulu minulle.
    Samoin kilpailutoiminnassa, jos Nitrot menee perseelleen, ei TJ voi sanoa kesken kilpailun että kiihdytysjutut ei kuulu minulle.

    Jos yrityksen työntekijät tulee työpaikalle vaikka tuntia ennen kun työt alkaa, ei TJ voi tulla huutamaan että painukaa vittuun täältä, hyvät työntekijät ottaa loparit.
    Samoin jos Drag Race kilpailija tulee varikolle TJ:n mielestä liian aikaisin pystyttämään varikkoa, ei TJ voi tulla huutamaan naama punaisena. Tai no, voi tietenkin, mutta silloin helposti maksavat asiakkaat eli kuskit äänestää jaloillaan.

    Niin, vielä niistä lippujen hinnoista.
    Rallicross lippu 15 €/päivä
    Drag Race lippu 16 €/päivä (ennakkoon ostettuna)

    Ilmoittautumismaksut ja sarjamaksut menee Rallicrossissa seuraavasti:
    SuperCar 373 €/kilpailu
    SRC 373 €/kilpailu
    Autokrossi 323 €/kilpailu
    Crosskart 299 €/kilpailu

    Sitten jos ilmoittautuu sarjaan myöhässä, tulee noin 500 € lisämaksua.



    Jotain tartteis tehrä.
     
    Muokattu: 11.10.2017
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Itekin joskus ihmetellyt ja jopa kysynyt tota palkintojenjako-osuutta. Monissa lajeissa se on ihan merkittävä osa tapahtumaa, meillä siihen aletaan ryhtyä kun koko yleisö ja valta-osa kisaajista on jo lähtenyt. Jostain syystä se esimerkiks Ruotsissa onnistui haastatteluineen kun finalistit tulivat paluutietä, ja sit varikolle pakkaamaan. Joskus kun utelin, niin täällä sitä ei voitu tehdä kun on protestiajat jne...; ja paskat. Pytyt kouraan ja vaihdetaan sit myöhemmin jos aihetta ilmenee. Ei vissiin o kauheen monasti ilmennyt.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  8. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere taas
    Aivan kun Tomas c5 sanoi
    Tässä kaikki pähkinäkuoressa vielä kun lisää siihen
    että kun kyseenalaistaa PJ edesottamuksia niin lause
    alkaa sillä että ei se minun vika ole/ei kuulu /ei ole ongelmia
    Ja olin itsekin ajamassa heinäkuu 1987 oli tosiaan hienoa
    terv
    Nixxon
     
    Tomas C5 tykkää tästä.
  9. enzo

    enzo Gearhead

    Huomenta taas.

    Jykän ajatukset osuu aikalailla maaliinsa kyllä. Ja kuten Jorma sanoi nyt kanssa, niin ammatikseen hommia tekevänä (ja ihan meille kaikille) on kyllä ensimmäiseksi tärkeätä, että kotona pysyy katto päällä, katossa valo ja evästä on kaapissa.
    -Senverran pitää painottaa että (vanhojen aikojen tekemisien) talon ulkopuolisten velkojen kanssa on aika selväpiirteinen tilanne. Niiden piikkien makselu on kyllä naulannut koko orkesterin lattiaan liepeistä kyykylleen ja näkyy kyllä siinä, että toimintaa ei ole päässyt kehittämään. Sitten on myös se pointti, että pitää antaa ensin remmiä asiat turanneille ja sitten kiitos pitkästä pinnasta niitä kenelle on laskut olleet aikanaan pystyssä.
    -Toisaalta myös ajat on muuttumassa sikäli, että kurassa rypemisestä tarttisi alkaa viimeistään nyt muuttamaan tilannetta sinne kehityksen suuntaan. Mainitsinkin jo, että kulunut kausi on menty tietyllä tapaa käsijarrun kanssa ja tyhjäkäynnillä tuon eteenpäin suuntaamisen kanssa. Tapahtumia on ollut hurjasti, toimitsijat vallan helisemässäkin toisinaan.
    -Nyt on siis pakko alkaa keksimään siihen tuloksentekoon ratkaisuja pihtaamisen ohella.

    Ja vaikka kuinka asiaa ruotii ja veivaa, niin mikä tahansa mediahomma mikä tukee meidän sutimisia on hyvää julkisuutta, Drag Race Life oli ja on jo hiukan eri kantista, kun aivan perinteinen ja ihan hauska ja toimiva juttu sinänsä näin yhteiseltä kantilta. Taisin kertaalleen itsekin vilahtaa kuvassa.
    -Uskon ettei Drag Race Lifen tekeminen paljoa kuun viimeisenä perjantaipäivänä bisnestä palkinnut. Mainosmyynti media-alalla on aika raakaa. (Kaikki myynti on omanlaisensa maailma).

    Luultavasti ohjelmaformaattiin kokonaisratkaisu löytyy jossain kohdassa jos ja kun asiaan saadaan rekrytoitua vetäjä joka näkee jonkun räväkän kulman mitä me ei nähdä täällä kuplassamme, mutta kuten sanottua meidän vanhat metodit ja ideat on kaluttu loppuun. Meinaa jäädä vanhanaikaiseksi ihan kautta linjan, -ei pelkästään meidän ulosanti vaan ihan kaikki mikä liittyy meitin rakkaan hommelin modernisointiin. Ja ongelma on globaali.
    -Blacklist ja ihan mikä tahansa millä uutta väkeä ilmestyy ihmettelemään hommia kelpaa minulle myös aivan mainiosti.
    -Mikään yksittäinen juttu ei kerro koko kuvaa ja siksi varmaan on oltava useita erilaisia ja toisiaan tukevia lähestymistapoja. Ja mieluummin niin, että sellaisia touhuavat ihan itsekseen alan ammattilaiset ilman että meidän pitää sitä koittaa tehdä ja maksaa.
    -Jossain kohtaa ne tekijät kyllä kaivautuvat luolistaan, jos ei satu olemaan viisaampia duuneja.
    ---
    ---
    Missään tapauksessa en ala ruotimaan kisatapahtumiemme (tai kenenkään muunkaan) tarkkoja raha-asioita. Luottamuksellisia asioita joita käsitellään sitten siellä missä on sellaisen paikka. (FHRA:n kevätkokouksessa on menneen vuoden tilinpäätökset, syyskokouksessa arviot ja tulevan kauden budjetoinnit).
    -Senverran voin kuitenkin avata (koska näin on sovittu), että: Pre-Cruising tapahtumat kustantavat kaudessa muutamia satasia, jotka lähinnä koostuvat (julkinen asiakirja) kentän parkkarin vuokrista, sekä Bajamajoista ja siivoilusta. Ne on toki myös katettu sillä, että on muutamat kauppiaat lähteneet mukavasti matkaan tuotteitaan tarjoamaan ja siten saatu pelipaikoista vuokraakin.

    Nitrokisa maksaa ihan toisella tapaa ja myös myy ihan toisella tapaa kun muut kiihdytystapahtumat.
    -Riskihän on säiden kautta aina vaanimassa, mutta se on päätetty ottaa koska ACS:n ohella siihen eniten kansan yleinen huomio kohdistuu meidän kotkotuksissa ja nitrokisat on kuitenkin parasta mitä koko maailmassa olemassa on. (Kirjaimellisesti).
    -Kuluvana vuonna ei tehty kokonaisuutena kisoissakaan persnettoja, vanhoja syntejä ja uudet viulut on kuitattu ja se on tietysti minimitaso.

    Minulle ei tuo minimitaso ja sitämukaa ainainen sairas pihtaaminen riitä. Nykytason pitäminen pelkästään johtaa tylsyyteen. Nuuka pitää olla kun laihialaiset, mutta kaupallista tykitystä ja hedelmällistä yhteistyötä joka suuntaan pitää saada aikaan ihan toiseen tahtiin.
    -Lähtökohtaisesti kaikki joiden kanssa ollaan neuvotteluyhteyksissä ja/tai käytännön puolin ja toisin jeesaamisessa ovat positiivisia ja mukavia ihmisiä kukin omalla tavallaan.
    --
    --
    Tää on vähän itsensä toistamista edelleen, mutta minä haluan lisää hulluna vauhtia ja silti pitää kulut kurissa ja nekin ilman sairasta juustohöyläämistä.
    -Aina pitää muistaa ennenkun suunsa aukaisee, että jokainen kysyy itseltänsä että "kuka on FHRA". Me jokainen olemme FHRA. Siksi jokainen moite napsahtaa aina itteenkin hiukan.
    -Ja koska se kuitenkin napsahtaa edes sen hiukan, niin olisi mukavaa keskittyä siihen "me-henkeen" ja ratkaisumallien etsimiseen.
    -Sellaista on nyt tässäkin ketjussa alkanut esiintymään. On sillälailla hauska lukea kun aletaan etenemään.

    Useimmissa asioissahan on ihan selvää mikä on mennyt ketuiksi, tai ihan vaan havaittu ongelmalliseksi vaikkei olisi ketuiksikaan mennyt. Useimmiten niistä saadaan kaivettua se syykin esille ja sitten pätevä porukka pystyy hakemaan niihin ratkaisumallit. Pelkkä syyn huomaaminen ja siitä melskaaminen ei ole kehitystyötä. Ja kehitystyö on yhteispeliä.

    Toisaalta on mennyt asioita myös ihan perhanan hyvin ja tyylikkäästikin. Niiden vahvistamiseen pitää myös nähdä vaivaa, käyttää aikaa ja ehkä korvamerkata dollareitakin.

    Ja se miten laivaa ohjataan seuraava kolme vuotta ratkotaan kymmenen aamun kuluttua. -Samaten se porukka joka kädet kainaloita myöten savessa on johtoryhmässä Puheenjohtajasta alaspäinkin valitaan silloin.
    -Ja sillä asialla on sitten vaikutusta ihan tosissaan että valuuko paatti takaisin pohjaan, piisaako nykytaso vai päästäänkö nyt tästä tilanteesta uusiin tuuliin ja reippaasti eteenpäin.

    Ja edelleen, nyt varsinkin olisi kivaa ryhmäedustajilta, yhteistyöihmisiltä ja jäsenkerhojen vetäjiltä saada ajatuksia ja jeesiä, että miten me yhdessä maalaamme sitä isoa kuvaa.
    -Toimitsijoiden kanssa toki tässä pyrkii palaveeraamaan että millaisia visioita siellä on saadaksemme hauskasta vielä hauskempaa.

    Nyt pitää keskittyä pelkästään tulevaan. Miten me teemme asiat fiksusti, nokkelasti, uudistumalla perinteitä kunnioittaen, miten niitä ahväärejä saadaan tehtyä.
    -Tapetilla on nuo suorituspaikkauudistukset ja fiksaukset ihan yhtälailla kun kaikki muukin.

    Pohdittavaa ja puuhaa piisaa ihan koko roddaamisen pelikentän mitalta.
    -Minä haluan olla mukana ja osaan sen homman. Mutta joukkuelaji kun ollaan, niin joukkue pitää kasata. Ihan muun urheilumaailman malliin osa johtoryhmästä jatkaa nykyisillä soppareilla ja tänävuonna viisi kaveria neuvottelee vielä jatkosoppareista, että laittaako hokkarit naulaan vai haluaako jatkaa.

    Sitten äänestellään johtoryhmään yhteistyökykyinen, pelitaitoinen ja tiukka tarkan markan porukka.
    -Muita juttuja on sitten puoli talvea aikaa tuumata ja palaveerata.
    -Johtosakki tiukaksi ja sitten jokainen FHRA:n lohkojen edustaja yhteyksiin. Siitä se alkaa organisaation rakentaminen ja valmiiden osioiden tukeminen.

    (Unohtui se, että paikalla heinäkuussa -87). ;)
     
    Muokattu: 11.10.2017
  10. GS

    GS Gearhead

    Asioista kuitenkin pitää ensin ”melskata”, jotta muutos olisi mahdollista. Pitää pystyä keskustelemaan myös niistä asioista joista joku joka tapauksessa ottaa ”mielensäpahoittajan” roolin. Runsas keskustelu aina silloin tällön lajin tilasta ei ole huono juttu.

    (...paikalla myös Motoparkissa -87...myös aidassa maksettuna tauluna.)
     
    enzo ja Tomas C5 tykkäävät tästä.
  11. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Uskon Rallicrossin yleisömäärien osaltaan johtuvan mm ratojen siainnista. Kaikki suorituspaikat suht lähellä isoja asutuskeskuksia eikä niin kuin meidän radat helvetin kuusessa.
     
    rane58 tykkää tästä.
  12. supo

    supo Double Gearhead

    41 suomalaista kisaajaa Alastaron EM-kisoissa ajoi EDRS/EDRS Pro luokissa eli taas haluan sen vastauksen mitä FHRA maksoi tästä Speedgroupille.Eli luokittain Pro Mod 1,Pro Street 9,Stock/Super Stock 10,Super Comp bike 4,Super Twin bike 6,Pro Stock Bike 2,Super Street bike 3 kpl kuskeja.Tämähän ei voi olla mikään liikesalaisuus vain maksu palvelusta jos oikein ymmärsin Enzon viestistä eli x summalla ostettu palvelu!
     
  13. SST800

    SST800 3rd gear

    Löytyy tuolta:
    http://www.dragracingeurope.eu/edrs/edrs-guidelines/

    Senior €25/SEK235 per entry.
     
  14. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Niin kuin Tomas sanoi, sunnuntaina katsottiin kisoja Motoparkissa varikon kohdalla katsomossa, olis voinu ottaa kahvin/ makkaran mutta kioski oli kiinni. Muutama harvoista katsojista ihmetteli myös.
     
  15. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Johtokuntaa pyrkii uutena Mika Koivula, alan harrastaja 90 luvun alusta Team owner sekä mekaanikkona eri teameissa. Nyt team omistaja PET 1591 sekä Miami vice racing ry puuhamies(FHRA) Jäsenkerho. Jämpti kaveri ja mm eräässä kotimaisessa lentoliikennettä harjoittavassa yrityksessä valtuutetun ym hommia tehnyt. Ja sydän sykkii Racing osastojen puolesta..:))
     
    supo ja kari6767 tykkäävät tästä.
  16. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Helvetin kuusessa ne on, mutta kyllä yleisö löysi sinne -80 luvun lopussa.
    Toki laji oli uusi Suomessa, ja kilpailupaikka uusi.
    Nyt suorituspaikat on hieman kulahtaneet.
    Eikä lajin ulospäin antavaa kuvaa paranna yhtään se, että eräs johtohenkilö käski muutamaa junnutiimiä pitämään matalampaa profiilia.
    Jos kaikki pistää pään pensaaseen, on peli menetetty.

    Nyt yleisö pitäisi saada takaisin kilpailuihin ja lajin näyttävyys tälle vuosituhannelle.
    Tehdään kaikki töitä sen eteen.
     
    supo ja MIAMIDRAGRACING tykkäävät tästä.
  17. supo

    supo Double Gearhead

  18. supo

    supo Double Gearhead

    Nyt kun näitä rupeaa ehdokkaita löytymään niin johtokuntaan ja ihan piäpaikallekin niin heräsi kysymys eritoten Enzolle että jos sinusta tulisi PJ niin onko nykyisiin aktiivisiin toimihenkilöihin suhteet kunnossa eli ovatko he sinun takana jos tulet valituksi?Nimittäin nuo aktiiviset toimihenkilöt ovat erittäin tärkeässä osassa kuten kuskitkin että saisimme jatkossakin laadukkaita kisoja kokea Suomessa.Ps.eka kosketus lajiin -81 Naarajärvi
     
    Muokattu: 11.10.2017
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  19. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Just näin kun Supo kirjoittaa. Eihän sota yhtä miestä kaipaa mutta kyllä valitulla johtajalla pitää olla täysi luotto Teamilta(johtokunta )sekä toteuttajilta (Toimitsijat) että meiltä uuvateilta eli suorittajilta =maksajat. Muuten ollaan vieläkin enemmän hukassa jos se nyt mahdollista on.
     
  20. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Juuri näin.
    Mutta minulle on hieman epäselvää mikä on toimitusjohtajan rooli tässä laafkassa?
    Siis mikä on konkreettinen työtehtävä?
    Minulle on tullut se kuva näiden keskustelujen perusteella että PJ näyttää uudet suuntaviivat?
     

Kerro tästä muillekin!