Nostalgialuokka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja Shining Whit, 20.10.2017.

  1. OL 519

    OL 519 1st gear

    Bowtie oot ollu varmaan eri KIIKALASSA, toi häkkyrä ei oo ollu koskaan vielä "Salossa"mutta saattaa tulla?
     
  2. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Turvavarusteet ja lisenssit blacklistan tapaan? Lippulähetys ja kasimaili?
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tiedä/tunne asiaa tarkemmin, mut joku järkihän siinäkin olis suotavaa. Jos tosiaan olis tollanen epävirallinen paketti mitä järjestäjille tarjottais, niin kai se samaan tapaan onnistuis? Tietty vaatis vetäjänsä. Mulle sillee ole tärkeetä henk koht et ois bräkettii, ajattelen vaan et se tois kuitenkin jonkinlaista kilpailullisuutta, mut liekö toikaan niin tarkkaa. Käytännössähän alkuaikoinakin meillä ajettiin pelkästään tasoitusryhmiä, meille pro tuli vasta myöhemmässä vaiheessa.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No missä hitossa mä olen sen nähnyt? :odoops:
    Oliskohan sitten ollut Hyvinkäällä...? No, sama se kai...
     
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Tuossa ainakin Kiikalassa 2016...
    [​IMG]
     
  6. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Niin...miksei näitä tosiaan ole liiemmin jo kisoissa näkyny? Olisko oma luokka näillekin tosiaan avain siihen että näitä kisoihin ilmestyis? Vai jäiskö tulijat siihen kahteen-kolmeen jotksit ajelis KILPAA...hmm:odroll:
    Entä jos mietitään että kenelle tätä suunnataan...sille "sisäänpäin kääntyneelle" HC-porukalle joka on jo paikalla vai sille "tuulihousukansalle" jota kovasti kalastellaan? henk.koht en usko että ainakaan jälkimmäiseen uppoo. Taitavat pitää jo nyt lajiamme nostalgisena/historic:kinä...kaasuttimia ja työntötankoja ja kaikkee:D
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin viitisen vuotta sitten Kiikalassa oli -66 reksa ;)
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, rekordi on kaiketi ollut Kiikalassakin, ankka ei. Vielä..
    Niin, noi on asioita joita sopii pohtia. Jonnverran perverrsejä nuoriakin löytynee, ja aika paljon enempi sit iäkkäämppä väkeä joka vois olla kiinnostunut ainakin tollasesta näytöslountosesta kisailusta. Nyt ku toi aatos tuli mieleen, niin tosiaan sellanen "nostalgiapaketti" kisajärjestäjälle tarjottuna vaikak kadunmiehen tapahtumien yhteyteen tai muutenkin jos on halua vois olla mahdollisuus. Mun mielestä tällasen mahdollisen jutun henkeen kuuluis se et tapahtumia ei olis kovin montaa, se ois kuitenkin aatoksena hauskanpitoa eikä työtä. DoDads on ton homman alottanut ja ois väistämättä mukana "sarjassa", mun mielikuvissa. Mut jos tällanen tulee, niin mä en sitä tee enkä luo aääntöjä yksin.
     
  9. jorkat

    jorkat Gearhead

    jep. tämä olikin vain mukavaa nostalgiamuisteloa...
     
  10. fmila

    fmila Gearhead

    Oishan tän nostalgia-aatteen tuominen Do Dadsin ulkopuolellekin suotavaa. Ja ihan niin kuin Jykä alussa mainitsi, niin jonkinlainen braketti-tasoitus olisi varmasti paikallaan. Tuo -0,1 sek brake out omaan quali-aikaan nähden, tuo mieleen Suomen ensimmäiset eliminaattorit aikanaan Keimolassa. Silloinkin se mahdollisti reilun kilpailun ilman turhaa porua. Kuskin suoritus ratkaisi homman, ei kukkaron paksuus, eikä sääntökirjan aukkojen löytäminen. Aikanaan EG:kin oli hetken mukavan tasaväkistä. Sitten joku löysi niistäkin säännöistä "aukot" ja jo kohta tuotiin isolla rahalla tehtyjä "ameriican ihmeitä" viivalle. Sekin hauskuus kuoli omaan "sääntö kuoppaansa" ja kuoli pois omia aikojaan.

    Kannatan vilpittömästi tuota quali aikaan perustuvaa brackettiä. Se tekee hommasta mielekkäämpää.

    Omana esimerkkinä viime kesän Räyskälästä. Vastassa Jokke H. Runnerillaan, jossa nokalla 440 ja päällä Six Pack. Meikäläisen Camarossa liki vakio 350, niin ei meidän koitos kestänyt tasa lähdöllä 100 metriä pidemmälle, kun Joken reilu 200 "ylimääräistä" heppaa vie Runnerin ansaitusti karkuun. Olisiko homma näyttänyt hivenen urheilullisemmalta esim 1,0 sek tasoituksella? Ainakin se siltä tuntui silloin 70-luvulla. Senkin muistan vielä hyvin. Finaalissa olin Dartilla 273:n vauhdittamana ja vastassa 427 SOHC Mustang. Niin oli jännää, että Reinon puolelle syttyi punalamppu. Mutta jäi edelleen mulle epäselväksi, olinko sittenkin minä se joka varasti? Kun Reinon pyynnöstä kuusi "käännettiin", jotta hän voisi ajaa turvallisesti suoraa rataa pitkin kaasu pohjassa. Kun siinä kuseessa ei saanut tasoitusta laitettua kuin oikean puolen radalle.

    Braketti jees

    t. AM
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Herätellääs hiukan tännekkin nostalgia ukkoja.
    25.5 2019 tulee olemaan Porin lentokentällä 40 vuotis juhlakisa, eka kisahan ajettiin 10.6.1979.
    Nyt kaivattaisiin luokallinen autoja mitkä on ajaneet -70-80 luvuilla, ja josko olis oikeen kyseisessä kisassa olleet niin vielä parempi. Fmila tais ainakin olla ajamassa?
    Sääntöjä voidaan tehdä ihan mimmosiksi itse halutaan, kyseessä siis meidän oma kisa ja juurikin näille nostaigia autoille sorvattu luokka.
    ja lisäyksenä vielä että ei ajoneuvolla välttämättä tarvitse olla suomalaista kisahistoriaa, nostalgia on se mitä nyt haetaan luokan hengessä.
     
  12. Jos sivuventtiiliautoille on joku pörryytysluokka niin voin tulla cabrioletilla tai roadsterilla.
    Lannevyö, ei kaaria, avopotta ja aurinkolasit, ei kulje lujaa. Siinä on hyvät säännöt, jos semmosilla ajetaan.

    Sitten voi nämä pikkulohko+automaatti jne miehet ajella muissa ryhmissä.

    Voipi muuten olla hankala saada vanhoja nostalgia kisavehkeitä, mutta kyllä niitä ainakin doorslammereina on paljon talleissa ja kadulla.
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Eiköhän Hakkaraisen Jokke ja Husson Jaskakin siellä olleet, kummallakin edelleen kalustoa, Jokella jopa sama. Pitäsköhän yrittää saada Tolvasen Jamppa lähtee valiantilla tonne?
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Volvot on nyt kuuma peruna foorumilla, niin uskaltaakohan sanoakaan :rotfl: mutta mulla on tallessa Volvo PV millä ajettu jo Keimolassa -75, niissä Fyyran ekoissa kisoissa...
     
    dart -66 ja Kalu tykkäävät tästä.
  15. RcT

    RcT Gearhead

    Kyllä Burnout Partyissä on ollut
    NOSTALGIA Bracket luokka ( 0n myös 2019 )
    Valitettavasti kalustoa on ollut vähän kyseisessä luokassa, joten Tervetuloa 2019
     
  16. fmila

    fmila Gearhead

    Hei Gremlin ja Pekalle terveiset myös.

    Tullaan toki Poriin, kun sielläkin on muisto juhlaa tarjolla. Mulla ja Camarolla tulikin jo 40-vuotta täyteen yhteistä temmellystä ja Camarolla Suomi Dragia muutama vuosi enemmän. Pientä päivitystä ois taas Camaron osalta tarkoitus talven aikana suorittaa, mutta edelleen 70/80-luvun hengessä. Yritän myös tota Hakkaraisen Jokkea tavoittaa ja pyytää mukaan myös. Jos joku unohtanut (tai ei jopa tiedä ??? ;-)) ) niin ajettiin eka kerta vastakkain juurikin 40 vuotta sitten Porissa.!!! Se matsihan pitää uudistaa ja jättää kaikelle kansalle muistoksi, kun kaksi "eläkeläistä" raivoaa pitkin Porin lentokenttää rintapellit notkollaan :D:D:D:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

    Eiku oikeesti, mukaan tullaan jos vaan mies ja "pulkka" on kunnossa kesän alussa. Ehdottomasti, haluan ajaa Jokken kanssa vastakkain, mut tällä kertaa en enää neuvo Jokkea, niin kuin tein viimeksi (siis 40 vuotta sitten), voin jopa yllättää ja voittaa tällä kertaa ;););)

    PS: -Hieno homma et saatte juhlakisan aikaiseksi t. AM

    Ja bräketti sopii mulle oikein hyvin, mennään vaikka vanhoilla 70-luvun indekseillä tai paremmilla jos joku vaan saa tehtyä?

    t. sama hullu stadista
     
    dart -66, Kalu ja max tykkäävät tästä.
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Hienoa et ukot heräilee, ja herättelee toisiaan. :)

    Mut tattee varmaan avata oma ketju tolle meen kisalle/luokalle?
    Säännöt on ihan mitä me/te haluutte, mitään ei oo lyöty lukkoon. Toi -0.1 indeksi kuulostaa jotenkin kiinnostavalta, ainakin mulle. Tavallaan brackettiä, mut ei ihan, tai jotain.
    Ja osa voi ajaa vaikka lippu lähetyksellä mikäli sitä halutaan, ihan miten vaan.
     

Kerro tästä muillekin!