ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kunnon Amerikan meininkiä, hommat hoidetaan advokaattien välityksellä!
     
    rane58 ja Vesa_H tykkäävät tästä.
  2. Vesa_H

    Vesa_H 2nd gear

    Tuskin ilman lakimiestä olis ymmärtänyt. Sitäpaitsi ei se mulle mitään maksanut, sen tiesin jo etukäteen, kunhan toi vaan pelotteli. No, pääasia et saatiin toi haluttu lopputulos vaikka kauan kesti.
     
    rane58 tykkää tästä.
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Auto oli sen verran tuore, ikää vasta reilut kaksi kertaa takuuajan verran, joten maahantuoja osallistuu kustannuksiin myös. Aika iso siivu jäi toki myyjäliikkellekin, mikä on mielestäni omituista kun autoa ei ole luovutuksen jälkeen meillä juuri nähtykään, jolloin olisi päässyt edes muistuttamaan huollon tarpeesta...

    Sinänsä onni matkassa että oli tuoreehko peli. Jos kyseessä olisi ollut vanhempi auto, ei maahantuoja/tehdas osallistuisi kustannuksiin.
    Olen tilannut tehdaskunnostetun moottorin myös autoon, jolla asiakas ajoi moottoritiellä öljynpainevalo palaen niin pitkälle kuin pääsi. Hölmö vielä myönsi näin tehneensä mutta niin vaan oli KRL:n asiantuntijat sitä mieltä että reilu 10 vuotias auto ei vielä tuollaista temppua saa tehdä, asiakas taisi maksaa jakohihnasarjan verran siitäkin remontista, myyjäliike loput.

    Näitä tarinoita olisi kerrottavaksi vaikka kuinka, ja lisää tulee jatkuvasti. Meininki alkaa olla sellaista että kohta loppuu autoliikkeet Suomesta.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ikää kaksi kertaa takuuajan verran vois olla nykyään jopa 14v. Oma passat sen ikänen just enkä pitäis takuuta.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En itsekkään antaisi vag tuotteelle takuuta
     
    palontie tykkää tästä.
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mikä idioottien yhteenliittymä tuo KRL on?
     
  7. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Kuluttajariitalautakunta
     
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Riihimäellä. Hintaa 60€ ja kaasupullo kaupan päälle.
     
  9. signet

    signet Gearhead

    Näiden virhevastuu tyyppien takia lopetin autokaupan teon,jota sivuhommina touhusin.Tein kaikkki autokaupat firman nimissä ja kuiteilla,ettei verottaja pääse näpäyttämään.
     
    Norri ja rane58 tykkäävät tästä.
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Tuli hommattua uudempi käyttis ja nyt myynyt vanhaa pois. Tarpeeksi laskin hintaa niin jo alkoi tulla näitä 'Lähteekö xxx eurolla, tänään? -nimi" - txt-viestejä. Yleensä xxx euro on liki puolet siitä mitä pyynti on.

    Ja melkein heti ilmon jättämisen jälkeen tuli vaihtoehdotus, vaikka ilmotta ensimmäisenä teksti 'ei vaihtoja'.

    Eihän nämä tietysti uutta chattiautossa ole.
     
    rane58 tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Outoa kun pistin kaverin puolesta auton myyntiin ja ei vaihtoa + kaverille tähän numeroon yhteydenotot koska auto hällä ym.

    Vaihdossa ei oo spostiim tarjottu yhtään mitään ja kaikki soitotkin menneet kaverin numeroon. Ennenkuulumatonta.
     
    mikkis83, cdv70, viikinki75 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Varmaan johonkin Mensan jäsenlehteen laitoit ilmoituksen?
     
    Norri, Karpov, Roberto ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Tuossa kerkesinkin ihmeellisiä ostajia ihmetellä pari postausta sitten. Noh, eilen tuli sitten varsinainen ihmeellinen ostaja. Myyjän kannalta kyllä hyvä ostaja.

    Tyyppi tuli bussilla (tämä on jo hyvä alku) puoli yhdeksän aikaan illalla. Noh, paremmaltahan se auto näyttää mitä pimeämpi on. Ei esittänyt mitään kysymyksiä autosta, kertoilin itse mitä olennaista sattui tulemaan mieleen. Ei kauheasti autoa tutkinutkaan (mitäpä sitä pimeässä olisi nähnytkään). Koeajollekaan ollut lähdössä ennen kuin oli ostamassa, mutta koska oli tili eri pankissa kuin minulla niin käytiin 'koeajolla' n. 1km päässä pikapankilla.

    Sitten vaan tehtiin omistajanvaihdos(ja käteisen), toiset renkaat konttiin ja tyyppi katosi pimeyteen.
     
    cdv70, AnHie65, rane58 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear


    No eiköhän se viimeistään tänään ala soittelemaan ja kyselemään asiat jälkikäteen.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  15. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mulla oli ihmeellinen ostaja reilu vuos takaperin kun myin vaihdossa mulle tullutta teini bmw:tä
    Tuli junalla ja koe ajo oli asemalta mun pihaan löi rahat kouraan ja koska oli kyseessä teini bmw alla oli 18 tuumaset vanteet eikä kontissä voinut kuljettaa edes bensakannua kun renkaat ryykki kaaria niin sovittiin että ens kerralla kun mulla on asiaa joensuuhun (matkaa 120km ) heitän talvirenkaat silloin hänelle ja homma oli ok
    3kk päästä vein talvirenkaat ja se oli siinä ja kaikki tämä ilman tyhmiä kysymyksiä ,vittuilua tai valittamisia
     
    mikkis83, cdv70, rane58 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tori.fi'issä käypi pari kertaa vuoteen silleesti että ensin tulee viesti esim "Joo, mä voisin ostaa ton pulikan". Puhelinnumeroa ei ole tai siihen ei vastata. No eihän siinä mitään vastataan sitten sähköpostilla. Jaa, viesti tulee bumerangina takaisin. Huono siinä on sitten mitään kauppaa vääntää jos toinen osapuoli ei ota ollenkaan osaa koko transaktioon. Näin siis viimeksi tänään.
     
  17. venom87

    venom87 3rd gear

    Mulle käy yleensä toisinpäin, jos yhteyttä voi ottaa ainoastaan viestillä niin en enää nykyään jaksa edes vaivautua. Varmaan kymmenkunta kertaa laittanut torin kautta viestiä että ostan, milloin voi tulla hakemaan eikä ikinä vastausta. Yhteystietoihin oon aina laittanut sekä spostin että puhelinnumeron.:confused:
     
    viikinki75, Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  18. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Aika villinlännen hommaa tuo edullisen auton myyntikin, n. 15soittajaa josta 10 oli romania ja loput joitain muita, yhteistä ettei kukaan esitellyt itseään ja kaikilla oli prepaid tms. puhelinnumero. Hintapyynnistä tingattiin se 50% jo puhelimessa, ei oikein jaksaisi...
     
  19. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Capricen ostaja(porukka) taisi olla kanssa ihmeellisiä ostajia. Sähköpostilla kysyttiin onko moottori ok ja onko muuten mitään ihmeellistä. Vastailin ja kerroin siinä vaiheessa jo muut huomiot mitä tiesin. Sovittiin että tulevat katsomaan tiettynä päivänä tiettyyn aikaan ja aika piti lähes minuutilleen. Asiallisen oloinen nuorisoporukka ilmestyi ovelle sovittuun aikaan. Käytiin koeajolla. Eivät juuri ihmeitä kyselleet. Itse yritin kovasti selittää mitä tiesin ettei tule ostajalle ainakaan ikäviä yllätyksiä. Kahvit tarjosin ja paperit kirjoiteltiin. Toivottelin hyviä jatkoja. Ei ole koskaan mitään kuulunut, eli kaikinpuolin hienoa toimintaa. Tätä lisää!
     
    Mikkis, rane58 ja jariha tykkäävät tästä.
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tapahtuiko just parin viikon sisään? Farmari? Oliko se leimaamaton ja kaasarivammainen?
     

Kerro tästä muillekin!