Jakolaatikko?¿?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Moogi, 30.10.2017.

  1. Moogi

    Moogi 1st gear

    Säätö kysymys vai enteileekö isompaa remonttia. Kesken ajon (takaveto päällä) kuului muutaman kerran kun yrittäisi manuaalilla raakana vaihetta sisään.. hölläsin kaasun.. uudestaan kierroksia nostattaessa jakolaatikko päätti alkaa rutisee yli... auto seis ja sitä ihmettelemään.. 2h heittää yli ja 4h heittää yli.. (eli ääni kun manuaalilla raakana sisään eikä mene) mutta 4L toimii normaalisti.. auto siis dodge ram -95
    tällaisilla ihmeellisyyksillä niin pitäisikö vain suosiolla pistää jakolaatikko pöydälle ja tutkia vai voisiko olla jokin säätö pielessä.. öljyt puhtaat eikä sorvilastua tullut pihalle. Sen tarkastin ensimmäisenä..
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oliskohan taas semmoinen jakis, jolla ajettu ilman öljyjä, siirtohaarukoiden liukupalat kadonneet ja siirtoholkki ei kytkeydy kunnolla, oireet on just tommoset, säätö ei auta, kun ainoa säätö on kepin säätö kulissin nähden ja se ei jakolaatikkoon vaikuta...
     
  3. Moogi

    Moogi 1st gear

    Mun aikana ainakin öljyt kunnossa ja vaihtoväli.. mutta ties minkälaisella kohtelulla aiemmin ollut. Pitänee alkaa pudottaa ja katsoa mitä syönyt. Eiköhän sillä ala selviämään.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei taida nyt olla tosta kyse, kun kerran 2H rutisee kans... Jotain petti nyt ihan kunnolla.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kyllä se liukupalan puute rajoittaa sen siirtoholkin siirtymää sen vapaan alueen yli myös sillä puolella, siellä on kaksi haarukkaa, joista nyt etummaisesta eli iso/N/pikku-alueiden haarukan liukupalat jos puuttuu, niin kaksivedolla se myös käy vapaalla...
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öölipumpun imusihtiä aika harva putsaa edes ikinä, toi on tulos.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Harvoin se on tukossa ennenkuin on ajettu kuivana. Ne liukunailonit löytyy sitten sieltä suodattimesta. Ja eipä sitä pystykkään puhdistamaan muuten kuin purkamalla, mutta jos ei ole kiinnostanut öljyjä tarkistaa, niin tuskin on kiinnostnut jakista purkaa että pääsis puhdistamaan...

    Ja en nyt tarkoita ollenkaan, että ketjun aloittaja olis ollut huolimaton, joku edellinen omistaja on ollut!! Öljyn lisäys ei auta, kun muovit jo puuttuu-->äkkiä auto luiskaan...
     
  8. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Mulla oli joskus vuosia sitten vähän samanlaiset oireet ja syypääksi paljastui jakiksen "hännästä" vioittunut lukkorengas, joka päästi ulostuloakselin liikkumaan. Korjaus oli halpa ja nopea.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, toikin voi olla syy, siihen on olemassa kestävää lukitusta...
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Totta joo, mutta en jaksa uskoa, että olis ajossa ensin alkanut riveemään, jos valintaan ei ollut koskettu.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    En minäkään usko, mutta kukaan ei tiedä, mikä siellä on vikana jos ei sitä avaa ja katso... Hyviä arvauksia esitetään ja kokemuksen tuomia vaihtoehtoja...
     
    Saetkae ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  12. Moogi

    Moogi 1st gear

    Sikäli mikäli nailonit menny niin mistä uudet? Rock autosta katsellut osia niin esim. Korjaus sarjassa pelkät laakerit ja stefat. Ei oikein mitään muuta osaa valikoimassa..
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Multa löytyy, www.jamant.fi
     
  14. Moogi

    Moogi 1st gear

    Joopa joo.. pienempi haarukka pettäny. Nailonit ympäri jakista ja hammastus rattaissa jota pikku siirtäjä liikuttaa niin on saanu hieman hiontaa.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Moogille osasia katsottu ja puuttuvia tilailtu. Näköjään jakis jo kerran Moparin toimesta korjattu... Ja silti on ajettu ilman öljyjä jossain kohtaa....
     
  16. Moogi

    Moogi 1st gear

    Yllätyksiä aina vanhojen autojen kanssa.. itse pyrkinyt aina pitää öljyt reilassa.. halvin tapa välttää turhia remontteja. Mutta jos edelliset omistajat jättäny huolehtimatta niin ei ikinä tiedä mitä saa.. tai no joo... korjata.
     
    isalmela ja JAMANT tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!