-79 Camaron entisöinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja JuusoR, 11.11.2017.

  1. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    pieni pähkäily menossa ja mielellää kuuntelisin muidenki harrastajien mielipidettä asiasta. Elikkäs kyseessä -79 Camaro joka kaikinpuolin orkkis kuntonen ja pellin alta löytyy alkuperäinen 305:nen kasi misä orkkis dualjetin kaasari ynm.. eli pitäisikö alkuperäisyyttä vain kunnioittaa ja entisöidä/kunnostaa kyseinen motti vaikka laiska 130hv onki vai lyödä joku tehokkaampi mylly tilalle?
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Riippuu varmaan mitä haluat autolta.Pitäiskö kumi kiljua, vai vaan päästä lepposasti paikasta A paikkaan B?
    Vai molempia?
     
  3. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Nii no kruisailu ehkä enempi omaa mielee mut toi 130hv on aika vähä.. eikä sit taas hirveest viitteis tota kyseist mottii lähtee virittelee ku tosiaa alkuperänen kaasari ynm viel paikal
     
  4. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Lähinnä ei viitteis lähtee pilaa tota millää aftermarket palikoil
     
    cdv70 tykkää tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä se 305nenkin herää ja alkaa liikkumaan ihan kivasti jo vaikka pitäiskin "originellina" kun vaihtaa nokan vähän tömäkämpään ja saa sen kunnolla säätöihin. Elikkäs mikäli haluat orggishenkisenä pitää niin joku perus truckinokka, vähän kanavatyötä kansille ja ohuet kannentiivisteet ja sen jälkeen säätöihin ni liikuttaa tommosta koria ihan jouheasti :)
     
  6. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Jep.. totta tuokin.. mut toi kaks kurkkunen kaasari syö aika paljon jo itessää tehoi.. eli melkee antaa olla joko laiska orkkis tai suoraa uutta mottii:odroll: mut siinäpä se pähkinä ku ei osaa päättä:rotfl: toisinaa hieno selviytyjä toi on ku ei oo mihenkää kajottu..
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos on alkuperäinen ruosteeton, siisti kärry, niin antaisin olla ihan sellaisenaan. Ei ainakaan tuota 305 nössökonetta kannata alkaa virittämään. Vaihtoehto toki on se, että nostaa tuon orkkismoottorin eläkkeelle talteen, ja laittaa tilalle jonkun tehomyllyn? On helpoin ja jopa edullisin tapa saada auto kulkemaan kunnolla.

    Paas laittaen kuvia tapauksesta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Riippuu tietysti haluaako hevosia 200, 300 vai enemmän, mutta ite ehkä kans lähtisin tossa tekemään tai ostamaan kokonaan eriä 350/383-pohjasta konetta jonka naamiois alkuperäiskoneen näköiseksi. Nostais orkkistekniikan kokonaan pois vaihelaatikoineen odottamaan jos haluaaki auton aikanaan museoida ja kokonaan toinen paketti tilalle. Jos haluaa alkuperäisyyttä vaalia niin maalaa sen uuden koneen alkuperäisen kaltaiseksi, ei mitään näkyvää race/kromiosaa, vaan paistinpannuputsaria myöten orkkisvermeet valupakosarjoineen kaikkineen. Joku esim. ~300hv crate-moottori ei oo kallis eikä siihen sopiva vaihelaatikkokaan.
     
  9. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Joo oli kyl iha ekaa mieles entisöidä "tehdas" kuosii koko kärry ku nii hyvin säilyny.. ilmastointi sekä muut härpäkkeetki toimii:)
     
    cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ei ole huono vaihtoehto sekään, ei nuitakaan liikaa ole alkuperäiskuosissa säilynyt.
     
    cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Juu ei.. se siin ajatuksena viehättääki.. koska noit after market palikoi on lyöty yhtee sun toisee koslaa.. se et on 40 vuotta säilyny ns. Koskemattomana nii on jo itsessää aika harvinaist.. tosiaa ainut mitä koneesee on uusittu nii vesipumpun ja PA-pumpun vaihdoin ku vuosi molemmat..
     
  12. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Onhan siinä tietysti sellanenkin vaihtoehto, että hommaa isomman koneen, mutta jättää sen alkuperäisen koneen talteen....Ja jos sitten myöhemmin tulee fiilis palauttaa auto originelliksi, niin sitten se alkuperäinen kone takaisin keulille....Toki ei kannata tehdä mitään ns:"peruuttamatonta" tässä mahdollisessa isomman koneen vaihdossa;)
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla varmaan puristaa pussihousut haaroista sen verran, että kääntyisin kannalle "it's original only once" tjsp. Jos kampe on kaikinpuolin kunnossa niin miksi sille sitten pitäisi jotain tehdä? Laitat kaikki perus säätöhommat ja huollot kuntoon ja ajelet menemään: se on just semmonen camaro kun se on.... 130 hp ja kaikki. .... patinaa ei saa rahalla. Mutta jos alat muuttelemaan niin taivas on rajana.... it's up yours, niinkuin Matti Nykänen sanoisi.
    Montako muuta täysin orggista 79 Camaroa tiedät.....;):eek:... kun otsikkokin on "79 Camaron entisöinti"
     
    cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. isalmela

    isalmela Gearhead

    Täältäkin ääni orggis camaron puolesta. 99% noista on jo jotenkin muuteltuja
     
    cdv70 tykkää tästä.
  15. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    Noni! Just samaa lähtökohtasesti miettiny:D orkkis on aina plussaa:odcool:
     
    cdv70 tykkää tästä.
  16. Roc

    Roc Gearhead

    Mä annan sit taas ääneni totaalisen raiskauksen puolesta. Aika paljon nautittavampaa ajella esimerkiksi 350hv tehoisella Camarolla kuin 130hv nuhapumpulla.
     
    PauliR tykkää tästä.
  17. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Samaa mieltä Rocin kanssa, ei oikein säväytä millään tavalla ns. sporttinen camaro orkkis kuntoisena.
    Pelastin oman 76 museoinnilta, oli mulle tullessa aivan original, tai onhan se vieläkin ulkoasultaan, mutta tekniikan muutin heti ekana talvena. seuraavaks pilataan se ulkoasu. o_O
     
  18. JuusoR

    JuusoR 1st gear

    meit taitaa olla kahta eri koulukuntaa näemmä:rolleyes::)
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No, jos raiskatun Camaron haluaa, niin eikös semmoinen kannata ostaa sitten jo valmiina, kuin että alkaa Pilaamaan tuota orkkista.?.:D
     
    cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kyllä yhden Camaron voi säästää pilaamattomana. Tai no, onhan se jo tehtaalla pilattu viranomaisten vaatimuksesta, mutta säästää sitten vaikka ankeiden aikojen muistomerkkinä.
     
    cdv70 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!