Nokka-akseli ihmettelyä mopar 318

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rottelo1984, 9.11.2017.

  1. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Kolmen mittauksen jälkeen sama tulos peräkkäin. Nostajasta mitattuna 1,27 mm välyksellä asteet 227/241 Nostot ilman välystä 7,78/8,43. tarkempaan tulokseen en pysty
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sulla on nyt jo niin paljon kokemusta tuosta mittaamisesta, että luotetaan näihin tuloksiin.

    Vaikee tuosta on suorilta sanoo mikä tuo nokka oikeesti on, .050" asteet olis täsmälleen samat kuin Compin Thumpr 283 nokassa, mutta nostot ei oikein täsmää.
    Cranen 278/290 sattuis molemmilta arvoiltaan vähän sinnepäin.

    No joka tapauksessa, eihän tuo vakiokoneeseen se ihanteellisin nokka ole.
     
  3. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Niin minäkin olen sitä mieltä että ei passaa. Pykälä päällä alle 1000 tyhjäkäynti ihan mahdotonta. tuohon yhdistettynä rpm airgap imari, niin huonontaa entisestään, Tosiaan vakiopuristus on koneessa ja nyt imariksi vaihtuu performer. nokka valinnaksi joko XE250h tai 252h
     
    xarper tykkää tästä.
  4. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Jatketaas keskustelua. Nappasin moottorin pois kopasta ja purin nokka-akselin näkysälle, niin onkin tämmönen nokka. Edelbrock 7177

    http://www.edelbrock.com/automotive/mc/camshafts/locator.php?part_number=7177&submit=go

    Pientä heittoa mittaamissani tuloksissa, mutta tuossa nokassa on yksi selitys huonoon tyhjäkäyntiin ja alavääntöön

    Hitsi kun ois tajunnu 3 vuotta sitten, kun tein koneeseen täysrempan tarkistaa ja kysyä viisaammilta tuosta nokasta, niin olis tämältä savotalta säästynyt. Mutta kivahan se on harrastaa
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    On kyllä niin metsässä tuo nokka tuohon koneeseen kuin olla ja voi.

    Suosittelen xe sarjan nokkaa, omassakin maamoottorissa semmoinen muljuaa. Muuttuu sellaisella tuo kone varmasti aika tuntuvasti parempaan suuntaan.
     
  6. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    ^Mikä nokka siinä on. Ja missä auto kyseessä. Itellä on Dartti ja pähkäilen että kumpi 252h vai xe 250
     
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Olikohan xe262. Saisi olla pienempi mutta halusin vähän rähinää käyntiin. Kyllä se huomattavasti mukavammin tuommoista traildusteria tosin liikuttaa kuin se vakio keppi.
     
  8. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Sanokeepa pitäskö tuo jakopää vaihtaa uuteen kun kone on levällään vaikka sillä ei ole ajettu kuin maks.6tkm. eikä ole ollenkaan väljä.
     
  9. 69

    69 Gearhead

    Ei mun mielestä
     
  10. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Sitä minäkin mietin. Säästyypään sekin raha muuhun tarkoitukseen
     
  11. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Noniin. Nyt on kone nipussa ja sisäänajo tehty. Nokaksi tuli compin 250 xe. Tyhjäkäynti parantui huomattavasti. Tästä on hyvä lähtee kruisinki kesään
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!