Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Venasin lähipäivinä postilaatikkoon saapuvan puhelimen, no posti oli käyny ja jättänyt viivakoodilla varustetun lapun mihin oli käsin kirjoitettu mun osoite, nyt siitä pitäs osata päätellä missä se puhelin on kun ei ollut laatikkoon jätetty.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Siinä lapussa lukee osoite, mistä noudettavissa.
    Mulle tulee noita jatkuvasti, kun Kiinasta tilaan tavaraa.
     
  3. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Mä oon tota lappua pyöritelly, takapuoles ei lue mitään ja etupuoles tosiaan käsin kirjoitettuna mun osoite ja sen alla viivakoodi, revenneessä yläreunassa lukee ilmastoystävällinen kuljetus.
    Eli siitä käsinkirjoitetusta mun osoitteesta sitä puhelinta ei voi hakea!
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Hitto kun ei ole nyt yhtään lappua himassa, niin en voi tarkistaa.
    Mutta onko siihen lyöty joku leima, ja siinä lukee?
     
  5. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Kahteen kertaan jo selostanut lapun informaation.
     
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Onkos siinä viivakoodin yhteydessä lähetystunnus, eli sarja kirjaimia ja numeroita ?
    Naputtele se https://www.posti.fi/ etusivulla olevaan lähetysten seurantaan, niin pitäisi selvitä, mihin puhelin on päätynyt.
     
  7. stana

    stana 3rd gear

    Palvelupisteelle kysymään. Itse puhelinta huollossa käyttäessä tutustuin helposti tms. pakettiin, maksetaan ja tiedot annetaan koneella nettiin ja sieltä saa koodin joka kirjoitetaan lappuun lähettäjän tietojen kera, seuranta jopa toimii!
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Jos siinä viivakoodin alla ei oo tuota lähetyskoodia niin käy postin palvelutiskillä suomennuttamassa viivakoodi...
     
  9. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Tänään taas toistui sama rumba: Postilaatikosta löytyi lappu "suurikokoinen paketti".
    Kävin noutamassa palvelupisteestä ja paketti olikin Lontoosta tullut kirja. Mitat noin 29x19x4 cm - Olisi mahtunut siihen meidän postilaatikkoon vaikka 5 kpl poikittain tuollaisia.
    Ihme pelleilyä, ajan ja rahan tuhlausta. Kai niillä on siihen varaa, näillä postimaksuilla?
     
  10. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Postipate on tietenkin asetellut pakettia laatikkoon poikittain, ei ole mahtunut.
     
    rane58 tykkää tästä.
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ainakin joissain puhelimissa on viivakoodin lukija

    Siis jos siitä lapusta puuttuu sen viivakoodin alapuolella oleva numerosarja
    Jos viivakoodi vaikuttais seurantatunnukselta se saattais toimia postin sivulla et näkee missä se luuri viilettää

    Tai sitten joku laSol;ilainen on jättäny sulle sen paketin tunniste koodin ja ottanu itelleen sen osoitteellisen lappusen, eli asiakkaan osan
     
  12. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Kävin lapun kanssa lähimmässä postin toimipisteessä ja viivakoodin luku anto oikean vastauksen eli puhelin oli siellä. Ohut pehmustettu kirjekuori mikä mahtuu normi postiluukunreijästäkin laatikkoon mut ei jakaja ollut viitsinyt laittaa, kirjeen paksuus siis vähän enemmän kuin älyluuri itsessään kun oli ilman laatikkoaan kuoressa.
     
  13. NorthElite

    NorthElite Gearhead

    Valitin postille pariin otteeseen, kun USPS toimittamat paketit matkaavat pääsääntöisesti kaksi viikkoa 500 km matkan Suomessa. Posti hoitaa Suomen rahtiosuutta näissä eBayn paketeissa, jotka USPS kuljettaa Jenkeistä Eurooppaan.

    Posti "paransi" palveluaan ja poisti paketin seurantamahdollisuuden. Tosin näkeehän tämän viipymisen edelleen, kun USPS seuranta loppuu. Ennen kuin Posti pääsi tuohon ketjuun sekaantumaan, USPS paketit tuli kuriirien toimesta kotiovelle kahdessa päivässä, joskus jopa seuraavaksi päiväksi. Postilla menee samaan hommaan kaksi viikkoa:mad:
     
  14. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Posti kehittää "saattohoito ja vanhustenpalvelua" siksi ei se ydinosaaminen taida paljoa kiinnostaa.
     
    rane58 tykkää tästä.
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Posti tuo mulle paketit kotiin olin kotona tai en. Viimeks oli valmista kahvia ja kutsuin posti miehen kahville. Täyden kympin palvelua olen aina saanut.
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    No nysse selvisi mitä urho3 tekee työkseen, ja miksi se seikkailee ympäri suomea duunissa

    Se ajaa posti rekkaa
     
    rane58 tykkää tästä.
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Koskakohan posti alkaa toimittamaan vainajia?

    Ne ainakin löytyy lajittelukeskuksessa jos tipahti viikko sitten linjalta :poff:
     
    rane58 tykkää tästä.
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    En aja vaikka rekkakortti on. Mut hyvä noinkin et posti ees jossain toimii.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    On toisaalta jees et ees jossain toimii

    Täällä on käytössä se hemmetin ihme keksintö, et postinjakaja tykkää työstä paremmin kun on vaihtelua jakopiireissä

    Loppu tulemana on, että kukaan ei oikeen tiiä koska posti tulee ja tuleeko se ollenkaan, kun osaako tänään jakava sollilainen piiriään

    Yks tuttu sano, et ei siitä tullu hemmettiäkään kun ei saanu sitä omaa piiriään jakaa karttaa piti katella, et minne sitä ny pitikään mennä
     
    rane58 tykkää tästä.
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    meillä tuli emännän kirjat laatikkoon,oli reikä kuoressa ja tarra :ulkoinen vaurio havaittu,oli kyllä myös sisäinenkin,työkaverilta hävisi puhelin postin matkalla suomessa,sai joulumerkkejä hyvitykseksi,pitää vaan yrittää välttää postia kuljetuksissa.ennen luotettava laitos on tosiaan mennyt joutavaksi halpislaitokseksi,toivottavasti ovat tyytyväisiä ammattiylpeyteensä.
     
    eilhik tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!