Sotakoneet taivaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Chevy ´53, 20.6.2008.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niin tai sitten kone sai pahasti siipeensä mutta pääsi takaisin kentälle osa miehistöstä pahasti haavoittuneena tai kuolleena...

    Ihan herkästi ei saisi meikäläistä tommosen kyytiin pommituslennolle, saksalaisten tarkan it:n kohteeksi ja muodostelmassa pitää vaan pysyä paikallaan. Maalialueella sankka savu ja varmaan tulipalojen turbulenssikin riepottelee, ja jos kone saa osuman ja jää muodostelmasta on se yöhävittäjälle helppo saalis... Kamalaa touhua
     
  3. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Lancasterista oli paskamaista poistua nopeasti helpossakaan tilanteessa, saati sitten, kun hallinta oli menetetty. Mutta ei se helppoa ollut siellä Lancasterien alapuolellakaan...
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tästä kuvasta tuli ensimmäiseksi mieleen Dresdenin pommitus helmikuussa 1945.
     
    ari vw, rane58 ja Nailhead tykkäävät tästä.
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    menin ja lähetin jannulle mailia että saako tota kuvaa julisteena. ja saahan sitä a2 kokonen printti tilattu! 70e lähetyksineen
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ok, hyvä tietää! Oliko muita kokoja...? Millä maksoit, kävikö pankkikortti? Ei ihan ilmainen printti mutta ei tommosia kuvia joka ukko piirrä...
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tota kuvaa tais olla vaan a2. paypal on maksu väline
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Saksmannit käyttivät ainakin Mersujen ja Focke-Wulfien kanssa taktiikkaa,että hyökkäsivät suoraan edestä päin.
    Näin ainakin jenkkien B-17 pommareita vastaan,eli B-17 ohjaamo sit täynnä räjähdyksiä,lasinsiruja,ruumiintorsoja ja verta.
    Kohtaamisnopeus ollut kova ja vaati saksalaiselta hävittäjäpilotilta kylmiä hermoja ja oikeaa ajotusta aloittaa puolivaakakierre ennen törmäystä ja paeta paikalta syöksyllä Mustangit kintereillään.
     
    rane58 tykkää tästä.
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

     
  10. max

    max Double Gearhead

    Just noin,taitaa tossakin videoklipissä saada B-17 ajukoppaan aika hyvin kranaatteja.Eipä ole kadehdittava paikka istuskella tuon nokalla
    Em.tykkikameran kuvasta ei vaan saa käsitystä kuinka kovaa noi ovat kohdanneet,ja kuinka vähän on jäänyt aikaa ampumiseen.
     
  11. Larry

    Larry Double Gearhead

    Amerikkalaiset tekivät paljon päiväpommituksia ja niissä tuli suuria tappioita.

    Yksi suunnitelma torjumaan edestä hyökkäävää hävittäjää; kuusi puolituumaista. Ei kai kuitenkaan ollut toimiva ratkaisu.

    [​IMG]
     
    rane58 tykkää tästä.
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aika hankala osua nopeaan hävittäjään, millä tahansa aseella.
    Ja mitä tulee vittumaiseen aselajiin sodassa, niin kyllä kaikista kurjimmat olot ja kovimmat tappiot oli saksalaisilla sukellusvenemiehistöillä. Brittien pommarimiehistöt taisi olla seuraavana listalla.
     
    Muokattu: 21.11.2017
    ari vw ja rane58 tykkäävät tästä.
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

    uuuh pari tippaa tais tulla :) lanc ja b-17 hienoimman näköiset bommarit mun mielestä
     
    rane58 tykkää tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    Adolf Galland kertoi kirjassaan,että nuorten ja uusien saksalaisten hävittäjäpilottien ampumataito oli luokattoman huono.
    Ennakon käyttäminen oli täysin kelvotonta/tuntematonta,joten mentiin vaan suoraan B-17:n taakse,jolloin pommari muodostui liikkumattomaksi ristiksi tähtäimeen,jolloin siihen olisi voinut osuakin jos olisi mennyt vaan lähemmäksi.Tulenavaukset aloitettiin jopa 400-500m:n päästä ja oli sit yhtä tyhjän kanssa.
    Näinkun teki,niin oli pommikoneiden ampujien ristitulessa ja rapinaa sit koneessa kuului ja Mustangit viimeistelivät homman.
    Hän henkilökohtaisesti totesi tämän surkean tilanteen ja osallistui torjuntataisteluihin,koska olihan hän hävittäjätarkastaja.
     
    rane58 tykkää tästä.
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Syy lienee se, että saksalaislentäjät tiesivät, että heidän käyttämänsä 20 ja 30 milliset kranaatit tekevät osuessaan tuhoa tuolta etäisyydeltä, ja lähemmäksi eivät halunneet mennä, koska B-17 koneessa on 6 kpl 50 cal konekivääriä taaksepäin.
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Käsitin että kyse oli jo ammattitaidottomuudesta ja suoranaisesta pelkuruudesta.Hävittäjäporukat kyllä jo käsittivät,että peli on jo pelattu,ja oma nahka oli jo paljon arvokkaampi kuin "Tuhat Vuotinen Valtakunta".
    Eli lipas roiskastiin tyhjäksi taivaan tuuliin,ja pakoon jos se vielä oli mahdollista.
    Toki uusissa piloteissa oli myös Hitler Jugendin kasvattamia puoluekirjan omaavia fanaattisia nuoria natseja,jotka vetivät täysillä ja nopeasti katkeraan loppuun asti.
     
    rane58 tykkää tästä.
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    rane58 tykkää tästä.
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Condor ja Folgore

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rane58, Nailhead ja hzemax tykkäävät tästä.
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jarrurummurra aikas hieno kuva condorista. Jarruongelmista huolimatta UPEA lentokone.
     
  20. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    110 Venäjällä talvella 1941-42, Storch Kemijärvellä syyskuussa 1941, Ta 154 jossain ja Luftwaffe kiusaa Kremliä 26.s elokuuta 1941.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!