Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla kans pyöriny kohta 4vuotta ja 70tkm tollanen skf napa eikä merkkejä kuluneisuudesta.
    Timken lienee yhtä hyvä mitä oon muilta kuullut.
     
  2. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Onko kellään kokemusta tt thermon letkulämppäreistä? Minusta ei pahan hintaisia niin vois harkita cumminssiin.

    Riittäsköhän 1850w vai heti suosiolla isoin 2850w :D
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mulla on olli 2geni kyttäyksessä vuoden ainaki. Lähinnä mallia projekti.. 3 genit on vähä liian arvokkaita tällä taloustilanteella :)
     
  4. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Sehän se on just yleensä ongelma. Raha. Tai lähinnä sen puute. Laittele privaa jos mieli muuttuu tai muuten vaan rikastut. :D No ei toi ihan tolkuttomia maksa. Ei puhuta mistään 4gen hinnoista...
     
  5. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Tää kiinostais muakin! Ei toi vakiovastus lämmitä oikein ku mieltä.

    Tolla 3kw mallilla vaa alkaa äkkiä sulaketta vituttaa jos on sisälämppärikin kii... saati sit lootavastusta, akkulaturia jne
     
  6. simu_l

    simu_l Gearhead

    No jos 5kw webasto lämmittää puolessa tunnissa käen lämpöseksi koneen (karkea heitto, en oo mitannu) ja sisälle tulee käynnistäessä jo haaleaa niin kai tuo 3kw tt-thermo vähintään tunnissa samaan pystyy... se että onko se loppujen lopuksi tarpeellista niin lämpimäksi saaha on sitten eriasia, jos kerran on pärjänny sillä 550w lokilämppärilläki :D
    Parempi kai se oisi tasasesti lämmittää vaikka siihen nollaan ees kone, riippuu tieten mitä hakee, toisaalla oltiin kovasti sitä mieltä että 15kw binar on just passeli ton kokoseen :cool:
     
  7. Ranee

    Ranee Gearhead

    1500 wiskinen lämmitti kuramaksin puolessa tunnissa järkevissä pakkasissa siihen malliin että heti startista alkoi puhkua lämmintä hyttiin.
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Elikkäs normi servomoottorit, boksi laskee moottorin kierroksista koska on läppä missäkin. Haittana vaan jos läppä jää jumiin tjtn niin menee väärään asentoon ja rikki män.

    SKF:ää moittivat jo osittain kiinalaiseksi tuotannoksi mut jos kerran pyörii nii hyvä homma. Timken tais olla suosituin rokcautossa, kuinkahan Raybestos.. sitä oon tosin yleensä käyttänyt lähinnä jarruosissa ja pallonivelissä. Mut joo etupäähän löytyy hyvinkin, takapäähän joutuu jo käymään enemmän kouluja jos sieltä tilaa, otan varmaan setin taakse sieltä Quadilta (Torqueking nykyään).

    Piru, just ku etsinnässä perheauto.. :D
     
  9. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Täällä olis kuus paikkanen takaovilla...;);)
     
  10. juskili

    juskili 1st gear

    Talvi alkaa kolkuttelemaan ovella. Niin onko porukalla westlake sl386 renkaista kokemuksia? Nastoittaa vielä nuo meinasin. Muitakin saa ehdottaa!
     
  11. Ranee

    Ranee Gearhead

    Näyttääpi kovasti BF mutikan km 2 versiolta.
    Tuskin kovin häävi talvella, kolmatta talvea sellaisilla luikastelemassa ja uskoisin tietäväni kun sanon että liukkaat on.

    Itse katsoisin ennemmin westlake sl396 tyylistä kuviota.
     
  12. juskili

    juskili 1st gear

    Oliko bf nastoitettu? Itse liukastellut nokian rotiva at plus renkailla talvet.
     
  13. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ensimmäisenä talvena ei ollut, osin keleistä johtuen en tuntenut tarvetta.
    Toisena oli 110kpl/rengas maxigrippejä, ja ehkä 280kg lisäpainoa lavalla.
    Nuina talvina ajo oli päivittäin 50km soramaantietä ja osin pysyi nykyisten talvien ansiosta irtonaista soraa tiellä.

    Nykyisin ajo on kaupunkipörräilyä, eli täysin väärää näille autoille, ja Seinäjoella suolan kylväminen on uskomattoman ahkeraa niin mennään nyt näillä vielä.

    Seuraavat renkaat joko rotiivat tai uudet aaltsikat.
     
  14. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mulla oli etupyöränlaakeri raybestos, laitoin kummankin uusiksi yhtä aikaa 7v ja 100tkm sitten, toisesta tuli rasvat ulos alle 1v ja kun reklamoin niin oli kuulema normaalia että liika rasva tulee pois... noh, se piti nyt vaihtaa tuossa 100tkm kohalla kun melkee jo leikkasi kiinni ja välystä oli selvästi. Nyt siellä pyörii timken ja se toinen raybestos on ihan "uutta vastaava" edelleen, skf en enää osta ollenkaan ikinä kun se karpaatin tukilaakeri oli niin susi eikä tullu takuussa vastaan.
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mistäs sinä sen tiedät, eikai herra vaan satu asumaan keskusta-alueella..? Aattelin vaan kun sellasen Tassun näkösen oon huomannut pörräävän tienoolla enkä usko että niitä montaa tällä mäjellä lie..;)
     
  16. Ranee

    Ranee Gearhead

    Varovainen ehkä tälle.
    Joo en asu keskustassa mutta ajelen liki päivittäin ja onhan tämä tuppukylä tuttu muutaman vuoden ajalta edellisestä elämästä ja silloin suolattuna oli jalkakäytävätkin.
    Jaa missä täällä oli se mäki???

    Edittinä, olen nähnyt täällä jonkun sinisen lyhyt hyttisen pitkälavasen ykkösgenin joka ei kuulostanu pentseeniltä, haluaako joku tulla esiin?
     
    Muokattu: 23.11.2017
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Asun keskustan eteläpäässä asuinalueella (jos seinäjokea juuri keskustaksi voi sanoa). Tossa muutamana päivänä lenkillä ollut pienten kanssa nii jotenkin vaan aivot rekisteröi heti Cummituksen mörinän :D toki en väitä että oot ollu sinä mutta kunhan leukojani loksutan.

    Tosi on että heti kun lunta tuppaa sentinkin maahan niin suola-autoja menee edestakaisin. Oon tuumannut että jotkut pitää hyvän huolen ns. seinäjoen imagosta. Ulkopaikkakuntalaiset tosin nauraa sille..

    Btw, järkyttävän kova tuuli pihalla nytten täälläpäin.
     
  18. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa 3 tai 4 koppasen uittamisesta amerikasta suomeen?

    Mitä kaikkea tarvitsee puljata, että saa täällä liikenteeseen ja kuinka kalliita muutoksia mahtaa olla?

    Mulla kun on sukua amerikassa niin auton osto ja tänne lähettäminen ei olisi isokaan ongelma, mutta täällä päässähän on sitten omat riemunsa.

    Vähän kutittelisi hankkia uudempi laite.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Onko ne asiantuntijoita autojen kanssa? Meinaan kiva vittuilla sukulaisille jälestäpäin jos haukkaa paskaa.

    Vaikka ei sekään auta että olen 35 vuotta pelannu autojen kanssa ni silti ostin reilu vuos sitten paskan sokotan vaimolle vaikka tutkin iha ite sen pitkään ja hartaasti. No piilovikoja ei näe ku selvännäkijä mutta vituttaa silti. Ni että haukata voi paskaa ite omin avuinkin....
     
  20. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Ei ole asiantuntijoita. En tiedä olenko minäkään, mutta silti on pärjätty. Autojahan nää vaan on. :D
     
    Saetkae tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!