Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Klasu87

    Klasu87 1st gear

    Ajattelin vielä tässä osiossa kysellä että mitähän tuommoisesta Ramin laatikosta kehtaisi pyytää kun saattaisi jäädä ylimääräiseksi. Elikkäs purettu 04 5.7 hemi ramista ja ajettu 160T, laatikon malli 545RFE ja jakolaatikossa oli lätkä jossa luki 241-D
     
  2. Vemani

    Vemani 1st gear

    Mikäs tämä hydroboostin tehtävä on ja miten vaikuttaa tähän ongelmaan.
     
  3. Antti P

    Antti P Gearhead

    Hydroboost on jarrurehostin joka toimii diesel auton ohjaustehostimen pumpun tuottamalla paineella. Bensa vehkeissä jarrutehostin toimii alipaineella joka otetaan moottorin imusarjasta ja sit on japanialaisia yms muita kiinalaisia diesel moottoreita joissa on alipaine pumppu että voi käyttää bensamallin jarrutehostinta.
    Alipaine bensa koneessa on kovinmmillaan kun liikenne valoissa seisotaan ja kaasuläpät kiinni, kylmä diesel malli tarvii pyörittää moottoria kylmillä öljyillä ja pumpata ohjaustehostimen pumpulla painetta varoventtiiliiä vasten kun jarrua painettaessa pumppu tekee maksimi kuormalla työtä pienimmällä moottorin teholla.
     
  4. Antti P

    Antti P Gearhead

    Mulla ainakin jakolaatikon keppi aina jäykkä ja kankea, tosin kesäisin ei niin usein tarvii venkslata ja kohta on 330tkm mittarisssa mutta mulla 1gen korissa tuo tekniikka..
    laatikko remppa jos tehty niin yleensä pitoja lisätty pakoille ja se ajomukavuutta pienentää kun laatikko ei luista vaan joutuu yleensä Nllä pitämään liikenne valoissa.
     
  5. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Noissa mekaanisella pumpulla varustetuissa laitteissa pitää olla se tyhjäkäynti aavistuksen korkealla että toimii kylmänäkin ongelmitta. Pumppu kun ei anna lisää tarpeen mukaan syöttöä. Etenkin kun kaasua vähän polkasee vaihde päällä niin tarraa kiinni ja jos tyhjäkäynti liian pienellä niin kone sammuu.
    Jakolaatikossa ainaki itsellä takavedon ja nopean nelikon väli ei ole kovin tiukka, mutta siitä hitaalle nelikolle on tiukempi. Se toki pitää nykäistä muutenkin napakasti päälle, ettei jää välivapaalle. Jos jää niin parasta on sammuttaa moottori ettei tarvii hampaita sorvata että saa jommankumman menemään ilman sorvausta.
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ne jotka flexplaten on vaihtanu billettiversioon, käytittekös omia pultteja vai ostitteko kokonaan uudet ja/tai vahvemmat? Jenkkijoen sivuilla sanoivat että ovat 10.9 tai 12.9 pultteja, en tosin tiedä oliko kyse kampuran päähän tulevat vaiko turbiiniin.
     
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Onko suuttimet ja loota alkuperäisiä vai rempattuja? Lähteekö kylmänä ja kuumana hyvin käymään? CR moottorit lähtee kelillä kun kelillä jos on suuttimet iskussa ja akuissa virtaa. Vaihteiston toiminta?

    Palloniveliä ja ristikoita kuluu mutta ne on murto osa noiden edellisten hinnasta.
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Pakkojen pitävyydellä ja kytkinlevyjen määrällä ei oo mitään merkitystä auton ryömintään liikennevaloissa. Vaikka olis millanen alkuperäinen kuminauha laatikko niin siellä lootassa ei luista mikään jos vaihde on päällä ja auto ei liiku, sitä varten on turbiini.
    Jos turbiini on vaihdettu matala stalliseen niin sitten ei tahdo pysyä paikallaan. Ihan hyvä päivitys ajamisen kannalta, ainoo miinus on tuo ryömintä.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    -99 2.4L bensa-Vojakkerillakin laitan N:lle liikennevaloissa. Liekö vanhuus vai miksi menee matalille kierroksille ja jyryttelee. Tai siis en joka paikassa, ainoastaan jos tietää että joutuu jonkin aikaa odottamaan. Mut ajattelen että pieni haitta siihen nähden että lootaa pitää, varsinkin Dötsin kohdalla, on se niin perseestä huudattaa raktorin moottoria.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se on hassu vehe se 2,4 automaatilla. Vaimo vittuili ajotaidostani kuinka vaihtelen päin helvettiä kun mentiin mummolaan penskojen kanssa. Minä hälle selittämään että ku tää on automaatti ja se vaihtaa ihan keskenään miten parhaaksi näkee. Ku sattu oleen mäkistä maastoa ja tötterössä on liian vähän vääntöä painoon ja kuormaan nähden. Nii että väkisin vekslattava siin pitäs olla tai lissää voimaa siihen olis saatava...... 3.3L?

    Ne siellä jenkkijoen sivulla sanoivat että samat pultit käy ku laittaa vaan sitä lukitetta ja varsinkin momentimuuntimen pultteihin ku momentti ei ole iso. Eikä mitään turhan stydiä ku on hankalassa paikassa vääntää ettei pillillä tartte lämmitellä auki. Minä tietysti en tiijä ku laitoin vaan paksummasta pellistä pokatun hd-version. Kisavehkeet on sitten eri asia.
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mulla tuo maailmanmatkaaja jyryyttää kiihdytellessä, ajaessa ja jarruttaessa, hyvä nottei tyhjäkäynnilläkin. Öljyt+suodatin vaihdettu lootaan 10tkm välein. Etutolpat, moottorin tukikumit, vetarit, raidetangot, jarrulevyt ties mitä vielä vaihdettu mutta ei muutosta. Epäillyt että vanteet kierot kun renkaat uudet, voiko kesä ja talvivanteet kieroontua yhtäaikaa.. Noh en tiijjä mutta perheen kanssa tuolla on muuten helppo kulkea ja tilaa on ettei ala klaustrofobia iskemään. Konettakin on huollettu ym että menee nyt sen aikaa kun menee, kai se sellanen vanhan ajan lada tai volvo on että kulkee kulkee mutta kauanko :D

    Sori ot :)
     
  12. Ranee

    Ranee Gearhead

    Kyllähän näissä traktorin moottoreissa pitää tyhjäkäyntia olla.
    Casessa se tasan tonni.

    Tassusta mennyt kk laakerit pilalle todennäköisesti paljolla ja alhaisella tyhjäkäynnillä.
     
  13. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Nevalla ajelin Maxxumia, kesäyön hämärinä tunteina erikoinen fiilis kun käyt ulkona ja cummins hurisee vieressä melkosesti :) Mut sitten vasta erikoinen fiilis iskee kun koneet seisahtuu kilometrin saran toiseen päähän ja kävelet sen siinä samassa hämärässä varikolle.. :confused:
     
  14. freeride

    freeride Gearhead

  15. Antti P

    Antti P Gearhead

    Joo ihan hyvä huomio ja kommentti. Laatikko rempan yhteydessä turbiinia rukattu niin on just hyvä kärryä kytkiessä lo4wd ja pienessä nurkka ajossa. Kesä käytössä koko kiesi niin meinaa jo unohtua miten hankala just näillä kaljama keleillä on ajaa jos ei vaihdetta vapaalle lykkää.
    Just maanantaina piti työterveydessä käydä niin taas muistin miks mukavampi peeteellä ruutukaavalla käydä pyörähtämässä verrattuna w250seen
     
  16. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Onko kenelläkään rikkinäistä 3 gen ohjussimpukkaa nurkissa?

    Tekisi mieli modata tuollainen omaan 2 koppaseen, mutta ei viittis ostella uutta monella sataa ja huomata ettei tuu toimimaan.

    Ei tunnu löytyvän tietoa siitä onko joku yrittänyt värkätä paikalleen. Spekulaatioita senkin edestä.
     
  17. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Nonniin, sitä on tänään sitten aloitettu uusi elämä '04 Ramin omistajana :D Ja heti ensimmäinen kysymys onkin auton ajovaloista. Joku prkl on vaihtanut eteen jotkut tarvike-tuning-hässäkät. Ensinnäkin lyhyillä ja pitkillä valokuvio on aivan pitkin v**tuja. Ja toimii nyt niin että pitkät päällä on lyhyet ja päinvastoin :mad: Ja valot on siis neljällä umpioilla, pitkät kun laittaa päälle niin lyhyet sammuu. H4 kytkentä kahdella eri umpiolla o_O onneksi mukaan tuli myös orkkisvalot, pitää vaihtaa paikalleen mutta tuo valojen toiminta vielä epäilyttää, miten pitäisi oikeasti toimia?

    P.S miten etusumarit saa päälle :odbiggrin:
     
  18. H315enberg

    H315enberg 1st gear

    Hyvää huomenta. Tuli tuossa muutama viikko sitten hommattua tuommoinen Rami -95 5,9 ja nyt edessä semmoinen vika että viime viikolla ei lähtenyt käyntiin enään ja täältä lueskelin tuosta startista että saattaa olla tiensä päässä kuten olikin. Startti irti ja käynti autosähkökorjaamossa, startti seuraavana päivänä kiinni ja nyt avainta kääntäessä polttaa starttausasennossa konehuoneen sulakerasiasta 40a Run/Ign/Acc sulakkeen niin että startti ei ehdi sanoa mitään, starter rele jää vain naksumaan. Mitään muuta ei autolle ole tehty tuona aikana kuin startti irroitettu. Irrallaan pyörii hyvinkin iloisesti. Akut varmaan alkaa oleen tiensä päässä kun virtaa on se 12.3 eikä laturillakaan lisää virtaa mutta mikä sen sulakkeen voi polttaa? Startille kyllä tulee virta samaa luokkaa kuin akuissa. Ja tämä siis alkoi vasta kun startti ei enää sanonu mitään ja oli kyllä kontaktipinnatkin niin rujon näkösiä ettei ihmekkään yhteistyöhaluttomuudesta. Olen siis noviisi näiden kanssa ja nöyränä tulen hakemaan kylän vanhimmilta apua.:)o_O:mad::(
     
  19. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Vedät ittees päin sitä valokatkaisijaa.
     
  20. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Pitää vissiin sit kovempaa vetää kun kokeilin mut en uskaltanu enempää kun tuntu että jää katkaisija käteen o_O
     

Kerro tästä muillekin!