Uusi auto Vs. vanha auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja peto, 20.11.2016.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Menee ohi aiheen, mutta vieläkö raggar;illa on kookosessa sirkkelin terät takavanteessa?
     
  2. raggar

    raggar 3rd gear

    Kyllähän siinä on, pyörä on tosin nyt toverilla Tampereella.
     
  3. miguelo

    miguelo Gearhead

    Vanhassa vara parempi?

    Miljoonamersuista usein kuulee esson baareissa puhuttavan, sekä kyllähän vanhat MB't toki ovatkin vuosien varrella osoittautuneet olevansa varsinaisia ikiliikkujia, jotka eivät jätä omistajaansa pulaan.

    Tässä yksi esimerkki kestävästä autosta ja sen tyytyväisestä alkuperäisomistajastaan:
    https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikään ei olisi kestänyt kolarissa yhtä hyvin :cool:


    On tuo 124 silti luja peli.
     
  5. downtown

    downtown 3rd gear

    oiskohan munkin pitänyt kysyä iltalehdeltä oiskone halunnu tehdä jutun mun miljoona ajetusta chevy vanista :D
     
  6. Zz-top

    Zz-top 1st gear

    Mun mielestä vanhemmat autot ovat parempia voi itse korjata ja vaihtaa öljytkin. Faija naapuri yritti 2012vm audiin vaihtaa öljyjä sai vaihdettua sitten tuli kysymään miksi auto ei käynnisty että tiedetäänkö me?. Soitti. Merkki liikkeeseen sieltä sanottiin ei niitä ite voi vaihtaa ku pitää nollata että auton saa käyntiin. Ei hemmetti että tollanen vielä keksitään ja uusista autoista otetaan vaan kaikki tehot irti mitä saadaan eihän sellaiset voi kauaa kestää. Ja minusta niiden muotoilu ei ole edes hieno verrattuna vanhempiin. Itellä 2003 vm 1.9tdi passat ajettu 350tuhatta pääseekö uudet muovi autot samaan.
     
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mielestäni sullakin on uusi muoviauto...
     
    Muurahainen, Nikuzai, Jussi289 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Veikkaan että merkkiliike kusetti
     
  9. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Tai sitten ei kusettanu... Tollaisia vekottimia on nykyään monia,jos vaihtaa jotkut öljyt sinne ite tai pajalla joka ei saa nollattua,arvaa nollaako merkkiliike ennenku vaihtaavat itse omat öljyt....???
    Kuulimpa vaan kaverilta joka on merkkiliikkeessä töissä....
    Että näin,hip hejiaa uusia autoja! Ja maalima pelastuu..
     
    12345678910 tykkää tästä.
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mistä se diudi tietää että öljyt on vaihdettu eikä lähde enää käyntiin?
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuli kyllä ihan sama mieleen....
    Ei kait siel öljyropussa tai täyttökorkissa ole anturia.
     
  12. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tiijä sitte. Oon varmaan avautunu tässä topicissa ennenki, mut 2001 Dodge Ram 2500 Cummins Diesel. Ostin auton 100 k miles mittarissa. Taisi olla 2012 joulun alla.

    Laatikossa ei sitten ollu 2 vaihdetta ollenkaan.

    Vittuakos siitä, aski remsa ja elämä jatkuu. No ei sitten jatkunu. Meni joku servo tai jotain.

    Kerroin laatikkoäijille, et nyt VITTU semmonen aski, et kestää.

    Makso 5 donaa toki uudella turbiinilla.

    Nyt oon ajellu työhommia sillä mittariin 550000 mailia ilman huolen häivää ja qadzillan lastu 180 RWHP ollu täysillä aina.

    Monikohan sähköhimmeli tai swidun hybridi tommosia maileja, lyijyjalan alla kuuntelee ja antaa saman performancen samaan rahaan.

    Sitä vaan, et eiks niitten hybridien ja sähköautojen tekeminen oo aika luontoa rassaavaa?
    Ko tollain dötsi o tehty ajat sitte ja sillo vaan ajettu, ko en oo tarttenu uutta, ko se vaan vittu hoitaa hommansa. Vedän sillä miljoonan, vaan kostoksi hybridipelleille, saatana.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyseessä on kusetus millä saavat asiakkaita kun pelottelevat kaikella. Minä en koskaan merkkiliikkeessä nollannu mitään ennen koeajoa vaan vasta koeajon jälkeen ja ykskään ehjä auto ei ollu lähtemättä käymään. Kuten en monimerkkikorjaamossakaan. Nuo vehkeet ja kaikki mitä niihin liittyy on ihan perseestä mutta ihan törkeesti tulee lisää kun merkkikorjaamot pelottelee tai enemmänkin suojaa omaa selustaansa noilla kauhutarinoilla "tuo meille autosi tai muuten et tee kaikkea oikein ja autosi sekoaa täydellisesti, ne on tämmäsiä nää tietokoneet heh juuh". No tuo on yks noihin uusiin autoihin liittyvää perseyttä.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Öljypohjassa on anturi joka mittaa öljyntasoa jos se näyttää liian alhasta, kaikki autot ei lähe käymään.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvin on kyllä kilsoja äijälle autoon kertynyt, yli 100k vuosi. Hatunnosto.
     
    Jussi289 ja mpower tykkäävät tästä.
  16. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Laitan asiaan liittyvän biisin!:)
     
  17. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niijoo, sinänsä hauskaa, ko tuo Mustajärvi o tuttu kaveri mulle muutenski, ko musiikin kautta .

    Töitä teen PK seudulla. Valkonen takaveto rami. Vähän on paska biisi. On tehny parempiakin.
    Aikoinaan tuli joku fani keikalla sanoon patelle, et joku amerikan pelle on tehny sun biisin amerikaks,, se synnyimme lähtemään.

    Oltiin äimänä koko porukka. Maalla oli semmosta aikoinaan.
     
    Muokattu: 1.9.2018
    isalmela tykkää tästä.
  18. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Juupa juu, kerro ihmeessa kuka taho tuollaisia autoja valmistaa. :D Auto aistii etta naapurin Pena vaihtoi oljyt? Ja se nollaus, onnistuu about autossa kuin autossa silta naapurin Penaltakin, jos ei osaa, loytyy kayttooppaasta. Audissa ja VW:ssa se on niinkin hankalaa etta se auton oma valikko kertoo sulle miten toimenpide tapahtuu. Chrysler/Dodgella on hieman hankalampaa, joutuu painella trippimittari nappia useaan kertaan. Ja se auto kylla starttaa vaikka jattais tykkanaan oljyt vaihtamatta, olettaen etta siella koneessa on oljya. :D
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja olettaen että auto on ehjä.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niin. Minähän se olen se kääkkä/ vanhus , joka sanoo, et niillä (rameilla) pitää ajaa tauotta että ne toimii. Itte vedän lenkin duuniautolla viikottain jopa lomalla.

    Niin siis toi mun rami on pelkästään työauto. Mulla on muita autoja "siviiliajoon" .
     

Kerro tästä muillekin!