Autotallin rakentaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.8.2004.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Nykyään saa oliko 67mm paksuja nosto ovia joissa karmissa tupla tiivistys.
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Autotalli täältä lähistöltä, vuosimallia 1969.
    Tuollaisia rst -ovia saattaa olla hankala löytää mistään.
    Muistan että perheessä oltiin aika tarkkoja -70 -luvulla, ettei kundit lämäile kiekkoja oveen pihalätkää pelatessaan.
    [​IMG]
     
    rb ja pantera tykkäävät tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Näkyy olevan nassaulla 80mm paksuja nosto ovia. Pitää kysyä mitä maksais.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja sähköinen kaukosäätö toki. On nimittäin mukava.
    Vai lieneekö vakiovaruste jo nykyisin?
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Joo tietysti. Mulla on toisessa taajuusmuuttaja käyttöinen niin toimii pehmeästi.
     
    WBBC tykkää tästä.
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aivan. Minä pariovien ystävänä, ja kannattajana en moisista öky-ovista paljoa tiedä....
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja parioviin saa perinteisesti racetarroja liimattua.
    Tuossa mun ex, ex, ex -kärry juuri maalaamosta tulleena, vuosituhannen alkupuolella.
    [​IMG]
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Lisäinvestointi eristepaksuuteen ovessa tuskin on kannattavaa, lisää puhallusvillaa katolle ennemmin
     
  9. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    12345678910, Raider Japa, TopyCa ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Mä joskus piikkasin oven edustaa kun routa nosteli. Silloin päätin et talliin tulee nosto ovi.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    No vähän kun se sähköauto. Mä aina viiti laskea kannattavuutta. Mukavuudesta kylläkin.
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuo on muuten totta. Vasen ovi kanitti myös mulla kovalla pakkasella, mutta mä otin helpomman tavan, ja sirkkelillä vedin oven alareunasta siivun. Sen verran oli varaa lattiaan nähden, ettei mitään rakoa päässyt syntymään. Eli lattia on 5cm korkeammalla kuin oven alareuna, lattialämmityksestänjohtuen.

    Tämä talli kun on tehty vuonna 1970 valmistuneen talon autokatokseen. Katto on aika massiivinen. 40cm betonia, jonka päällä saman verran soraa ja terassi.
    Talo on siis rinteessä.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Noin 50e sähkölämmityksellä vuoteen. Et ei ehken 10v mut vois olla jopa 20v käytöllä.
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  15. valpas

    valpas Gearhead

  16. GBS

    GBS 3rd gear

    Ei se siitä lamellin keskeltä se kylmyys tule. Sieltä reunoilta se tulee. Se normi 42mm riittää hyvin ja tiivisteet kunnolla.
    Aina noista nosto-ovien kiskojen kulmista sitä kylmää vähän tulee.
     
  17. hodis

    hodis 3rd gear

    Sitten kun on puhallusvillat katolla, niin alkaa se ovi vaivaamaan mieltä.
    Omassa tallissa on kylmällä puolen on nosto-ovi ja olen miettinyt miten sen saa kunnolla tiiviiksi lämpimään tilaan? Normi oven saa kuitenkin painettua tiivistettä vasten ja ruuvattua lisätiivistyksen karmiin jos on tarvetta.
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    No kyllä se jossain 20m2 ovessa jos parikin on niin näkisin et ei siitä haittaa ole paksuntaa. En tiedä hinta eroa onko esim tonnin jossain 4,5m kanttiinsa ovessa niin kyllä jo miettisin.
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    Huulitiivisteet on noissa mun Amarr ovissa, säätö on tarkkaa että se on kiilautunut mahdollisimman hyvin karmeihin kun ovi on ala asennossa.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Haluaisin tehdä autokatoksen, mutta en hakee rakennuslupaa. Kuinka toimin? Kysyy nm. "vain yksi vittumainen naapuri"
     

Kerro tästä muillekin!