remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, nimenomaan. Se et ostat tollasen setin ja se oitmii maksaa X- määrän, jos lähet etenkin irtoahdinta ostamaan, siihen vetopäät, asialliset laakeroinnit jne ja äkkiä ollaan valmiin setin hinnassa, Kaiken saa toimimaan, kaikki on tehtävissä, mut sit tarvii hakee haastetta ja unohtaa budjettiasiat.
     
  2. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Mites jos ajatellaan että olis tarve sellaiselle 500hp/reilusti vääntöä, pelkästään katukäyttöön tarkoitetulle mahdollisimman toimintavarmalle ja pitkäikäiselle moottorille. Lähtökohtana tyhjä konehuone, Chevy pohjalta ehkä kuitenkin. Mistä tollaista kannattais alkaa suunnittelemaan? Pikku vai isolohkosta? BDS:n uus setti maksaa reilun 4 tuhatta, mutta minkä päälle sellaisen nostaa ja onko esim. 8t € kokonaiskustannuksena realistinen?
     
  3. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Imusarjan teko tuossa on kaikista pienin haaste. Mitään valmiita osia ei varmaan saa koska kaikki käyttää 71 sarjalaisia. Vähintään toiseen päähän pitää koneistaa laakeripääty, sellainen että siihen saa nokan kiinni. Jos ahtimen hammasrattaassa on eri pulttijako eikä 71 sarjan nokka sovi, pitää sekin tehdä tai sovittaa. Kaikki täysin tehtävissä, kannattaa vaan etukäteen tietää mihin on alkamassa.
     
  4. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Chevyn kone ehkä halvin,? ja saatavuus hyvä,? 500 hp lähtee helposti vaik pikkulohkosta, mut paljonko on "reilusti" vääntöä sitten.. et tarviiko sen takia isolohkoo ? mut pikkulohko varmasti helpompi leimata kadulle.

    Toiminta varmuus ja kestävyys = oikeat osa valinnat.

    kyllähän 8000 € on realistinen ja hyvä budjetti jos ostaa uutena esim. ahdin setin+kaasarit+bensalinjat+vivustot ja jotain muuta tarviketta, .....muuhunpa ei sitten paljoa rahaa jääkään.....o_O
     
    Muokattu: 13.1.2018
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Myyköhän mikää yritys käytettyjä paketteja? Eli Ahdin imusarja........
     
  6. Achti

    Achti Gearhead

    Niin, juuri tälläisiä asioita halusinkin tietää. Kiitos. Tottakai on tehtävissä.

    Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta 8-92 ahtimen käytöstä ylipäänsä?
     
  7. Achti

    Achti Gearhead

    Eikös se budjetti oo aina karannut lapasesta kun puhutaan remmiahtimesta? :D itse tykkään mielummin siitä että pikkuhiljaa hyvä tulee, toimii myös rahallisesti. Vs. Se että tekee hirveellä kiireellä jotain pari kolme kertaa...
     
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

    En löydä intternetistä yhtään keissiä että ois laitettu tuollanen. Kannattaa varmaan ekana ettiä mitat sille 8V92 puhaltimelle. Sen jälkeen lasket paljonko autoa pitää korottaa että saat moottorin pudotettua tarpeeksi alas että näet kuskin paikalta vielä eteenpäin. Eikös tässä topicissa joku kertonut että piti jo 6/8-71 ahtimella katsastaa ilman ilmanputsaria näkyvyyden takia.
     
    Achti tykkää tästä.
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja nykyohjeilla ei katsastusta hyväksytä ilman ilmanputsaria. Eli ainakin joki ohut kikkare pitäisi löytyä.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mihins toi perustuu? Mun mielestä siinä on joku vuosimalliraja siinäkin.
    Tol remmiahtimella käytökelposesti ja vaivattomasti saa sellanen 40% lisää tehoa vapariin ilman et en kustannukset paljo nousee. Silloin ku tollanen uus on viimeks ostettu ni hinta oli jotain neljä tonnii, vähän reilu. En oo tsekannu mitä on nyt, mut neljän tonnin sijotuksella kun 500 heppanen mosa muuttuu 700 heppaseks ja kaasuvastaavuus sekä vääntö ovat nekin eri planeetalta, niin ei kyl oikeesti ole kallista. Vähintäänkin kokemisen arvoinen saia.
     
    Achti ja Herje tykkäävät tästä.
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    Multa löytyy yks lsa motti ,560hp vakiona ja remmiahtimella , nokkaa ja hihnapyörii vaihtamalla 750hp bensallakin.. yv:nä voi kysellä
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    ^eikös sulla ollu veekasissa bbc.kin myytävänä, vai oliko joku muu..? Kalliiltahan se tietysti kertarysäyksellä tuntus, mut ei oo helppoo tykätä blowerikoneista...
     
    studio57 tykkää tästä.
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    Semmonenkin löytyy
     
  14. Keme

    Keme Gearhead

    Missä tuo lukee?
     
  15. T5

    T5 Gearhead

    Tämä saattaa olla nyt äärimmäisen tyhmä kysymys, mutta kun ei vaan tiedä, on pakko kysyä.

    Jos Fordin 460 päälle länttäisi vaikka 8-71 -ahtimen, niin millä sen tehoja saa penkitykseen rajoitettua, että saa sopivan penkkilapun? Jos vaikka koneen tehot olisi nyt 250hv, niin 50hv olisi vain varaa tehojen nousta.

    Yksinkertaisesti vain tarpeeksi isolla hihnapyörällä?
     
  16. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Sillä. Tai rajoittamalla kaasuläpän/läppien avautumista.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ilmanputsari täyteen koristetyynyjä yms, ihan mihin vaan mielikuvitus riittää. Niin ne tekee euro-puolella.
    Tossa esim rajottaisi ilman pääsyä ahtimeen, kuristelevyt kaasarin alle yms.. Koska yleensä jos tarjoaa muutoskatsastusta ahtimella jollain 0,1-.0,4 ahdoilla, niin voivat alkaa nikotella että ei ole tarpeeksi. Tosin en tiedä mihin toi perustuu...
     
  18. XJR

    XJR 3rd gear

    2.2.1. Tehonmittaustodistus
    Määräyksen edellyttämä tehonmittaustodistus tulee olla tehty Trafin laatimalle valmiille lomakkeelle (liite 3) tai vastaavan sisältöiseen dokumenttiin, johon on liitetty mittalaitteesta saatu graafisilla kuvaajilla varustettu mittauspöytäkirja. Todistuksesta on täytettävä vähintään kaikki pakollisiksi merkityt kentät. Todistukseen kirjataan moottoriin tehdyt muutokset ja vaihdettujen komponenttien yksilöintitiedot, kuten esimerkiksi moottorilohko, sylinterikansi, nokka-akseli, iskutilavuus, polttoaineensyöttölaitteisto, sekä ahdetuissa moottoreissa käytetty ahdin, sen tyyppi, välijäähdyttimen koko, mahdolliset mekaanisen ahtimen hihnapyörien halkaisijat ja ahtopaine. Mittauspöytäkirjan teho-, vääntö ja ahtopainearvojen tulee olla mittalaitteen kirjaamia. Mittauspöytäkirjan luotettavuutta arvioitaessa, voidaan pitää yleissääntönä että ahtopainetta tulee löytyä koko tehoalueelta (koko pyörimisnopeusalueelta joutokäyntiä lukuun ottamatta).
     
  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Yksinkertaisesti niin että laitetaan siihen lappuun itseä palvelevat numerot /käppyrät.

    Tuossa esimerkiksi yksi muuanmies kauppasi 10€ kappalehintaan konttorille kelpaavia penkkilappuja asiakkaan haluamilla tiedoilla.

    Toki jos haluaa virkamieskoneiston ikeen alle sortua niin sen penkkivedon voi ajaa vaikka sopiva puukalikka kaasupedaalin alla. Tulee sitten sitä autenttista dataa. :D
     
  20. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Omaa centrifugaali ahdettua autoa kun penkissä ajettiin niin sattui oleen kaasuvaijeri vähän löysällä toisio aukes muutaman millin hienot käyrät antoi ja tasainen ahto 0.3 bar. Todellinen max paine 0.8-0.9
     
    J.J. tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!