diesel pösön päivät tais päättyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja golden rocket, 15.12.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En tiedä mikä pösö kysyjällä on, mutta moottorista päätellen arvo on 500-1000€ toimivana.


    Tee siihen sitten 200-300€ remontti (mielestäni aivan minimi mikä kansiremppaan menee itse tehtynä kun tekee hyvin)

    Ja toi hinta oli vähän alakanttiin. 20e tiivisteen hintaa en edes viitsi mainita.



    Kuitenkin risastakin saa satasen tai kaks kun joku innokas siihen haluaa rempan tehdä.
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    jaa,mikäs siitä uudesta sen paskemman tekis jos vanha kerran on paskana?
    että se siitä "yksilöstä"
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kunhan oletin, se nyt kai on selvää että jos auto on muutenkin kitillä korjattu 10 edellisen omistajan toimesta, ei sellasta kannata rempata. Mut sellanen mikä ollut itellä kauan ja kaikki korjaukset tehty asiallisesti ja tietää että auto on hyvä, kannattaa mun mielestä ehdottomasti korjata.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mä jenkkien ja vähän harvinaisempien vehkeitten korjuun ymmärrän, mutta en hirveästi mitään parin sadan autojen (minkä yleinen arvo on sama) jäätävää pajotusta missä aika ja raha palaa.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    no voisko olla se että se voi olla päin vittua korjattu joka paikasta, kun nykysessä on vaan kansivika?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos joku parin sadan auto on ollut monia vuosia jo niin joko siihen on jo syydetty rahaa tai sitten se on aika päästää lepoon jos kunnolla kosahtaa.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voi sen auton kattoa ennen ostoa mahd hyvin. Kaikkea ei toki nää mutta aika hyvin osviittaa saa yleisilmeestä ja myyjästäkin mahdollisesti.


    Sitten jos saivarreellaan ja pösö kyseessä mikä ei tolkuttomasti ruostu, niin sekin todennäköisyys vähenee.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ...ja kerätä piha täyteen lisää parin sadan autoja sillä ajatuksella että jos joku ostamista yksilöistä sattus oleen hyvä?

    sen sijaan että korjais sen oman hyvän ja ajais sillä...jos se siis on hyvä muuten.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sattus ja sattus. En tiedä ootko perinteinen ostaja: 100m lenkki ja konepeltiä ei avata.


    Yksi 20tkm sitten tehdasuutena laitetru a500 hajosi ihan yllättäen pian auton oston jälkeen, ja tbi veti vitun päähän yks kaks vanissa. Muut 50 omistamaani autoa ovat toimineet pääpiirteittäin kuten ostohetkellä olen tarkastsnut. Kaikkea ei voi tietää ja löytää mutta nämä isommat remontit on yleensä hyvin hajulla.
     
  10. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ainahan ne yksilöitä on,varsinkin jos myyjältä kysyy:eek:
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää on tää perus että mikään ei sais maksaa mitään, kaupasta ostetaan tarjousjauhelihaa ja muutenkin kituutellaan MUTTA kun se auto hajoaa niin ihan sama mitä maksaa kuntoon vaan!
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  12. rampleri

    rampleri 3rd gear


    Niin, jos vaihtoehtona on 300e remontti tai toinen auto vaikkapa tonnilla, kannattaa vaihtoehtoa puntaroidessa huomioida korjauksen kohteen muu kunto.
    Koska tonnilla et kummoista kulkinetta saa ja siinäkin on tuurillaan seuraavalla viikolla se kolmensadan kansiremontti. Näitä esimerkkejä löytyy harmittavanpaljon halpiskulkineitten piiristä.

    Ei se että vaihtaa kolme neljäsataatuhatta ajetun toiseen yhtäpaljon ajettuun tilannetta paranna mihinkään.

    Paitti helevetin hyvällä tuurilla, jota harvalla näitten ritskujen kanssa on.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lehtien pelottelu käytetyistä pommeista on näköjään tehnyt teräänsä.

    Jos joku huomaa autossa kansirempan tarveen niin se myyjä yleensä on huomannut sen perinteisesti :keitti tai nesteet loppu tms.

    Eli harva näitä seuraa viikottain nesteitä ym.


    No mitä siitä seuraa? Se kun menen koeajamaan sen 10-20km lenkin ja tsiigailen miten kone käy, nesteiden värit hajut, paine letkuissa ja lämpö sisällä ymym niin tollanen tulee ilmi.


    Harva varmaan äkkää myydä jotain desiä tonnilla nestettä syövää tulevaa kansivikaista autoa.



    Myös kaikki paikka-aineet ja muut vippakonstit yleensä huomaa.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Varsinkin jos diesel kunnolla kantta oireilee, niin aina on avatessa otettava huomioon että kansi voi olla valmis eli siihen menee satasia vähintään jo.


    Moni täällä varmaan 200e puhelimeenkin tekee saman hintasen rempan, vaikka uutta saa samaan. "se on tuttu ja turvallinen"
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en ole mutta tosiaan oon sen verta kaavoihin kangistunut että lähes aina tulee ahaa elämyksiä että ai ton voi noinkin virittää kun ei mun luovuus riitä sellasiin virityksiin mitä lähes jokasessa autossa on ollu mitä oon ostanu. En vaan ymmärrä miten jokuvoi nauttia tollasten viritelmien poistelusta varsinkin kun niitä tulee sit tän tästä esille ekan ja tokan vuoden aikana kun autolla ajaa ja oon valmis jopa maksamaan vähän enemmän siitä ettei mun tartte ruveta tohon hommaan.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jännä kun mulle ei oo virityksiä sattunut jossei lasketa näitä : 300e escortissa oli 2z4 tuettu kuskin penkki joka oli vaihdettu uudemmasta.


    Buikin automaattinen puhaltimen säätö oli korvattu vivulla ja yhellä asennolla.


    Ei oo kittipommeja osunut tai ainakaan ikinä tullut ilmi, ei mitään vaarallisia patentteja tai muuta paskaa.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos kympin vasara tai 300e sirkkeli hajoaa niin, että korjau maksaa suunnilleen uuden verran niin kannattaako?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyllä, röngen katseella näet että paljonko jännitteellisiä irtonaisia johdonpäitä menee lattiamaton alla, näet myös oven sisään mikä kaikkea hienoa sähköikkunalle voi tehdä, koneen sisässä olevat kaneli,kananmuna,paikka-aine, purukumi,partavaahto yhdistelmät näet heti, myös perän sisällä olevat sahanpurut haistat, eculle kojelaudan sisän tehdyt ihme kytkennät sekä vikavalojen kytkeminen konkan kanssa öljyvaloon.....

    tässä nyt alustavaa listaa mitä on eteen tullut

    Ei vaan vittu jaksa
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyllä mikäli se vanha on hyvä, laadukas sirkkeli ja korjattavissa, jotain kinukkipaskaa en lähtis korjaamaan, tosin en sellasta olisi todennäkösesti koskaan edes ostanut.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oot ostanut todnäk tietosesti paskaa vaikka noi tullut muka yllätyksiä.
     

Kerro tästä muillekin!