Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Ja laitan jälleen. :lol: Tähänkin kuvaan olisi voinut saada koko auton. Näköjään Canon AE-1:lläkin saa hämäriä kuvia kun oikein yrittää sekä käyttää alitehoista salamavaloa. Silti olen tyytyväinen että tätäkin kuvaa olen säilyttänyt 80-luvun alusta lähtien sillä se todistaa itselleni että olen oikeasti nähnyt yhden arvokkaimmista Suomessa ikinä olleista autoista enkä vain nähnyt unta.

    [​IMG]

    Missähän tämä muuten on nykyään? Myytiin 90-luvulla huutokaupassa, mutta ainakin silloin jäi Suomeen.
     
  2. TwistOla

    TwistOla Gearhead

    Uusimmassa Senior-Moblassa on jotain IF-spekulointia 2:ssa lukijan palautteessa. 5 kpl on Suomessa kaiketi ollut silloin joskus, mutta nykytilanteesta ei tarkkaa havaintoa.
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Tanskaan meni...


     
    Larry tykkää tästä.
  4. Larry

    Larry Double Gearhead

    cdv70 ja esmi tykkäävät tästä.
  5. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Noista-55 Chevyistä vielä, joskus -80 luvun loppupuolella,tai aikaisemmin(?)
    oli Jyväskylässä Heinälammin Teollisuusalueella Jenkkiautoliike jossa oli flippikeulainen
    punainen-55 Chevy ilman konetta.
    Joskus siellä käytiin ohikulkumatkalla kun käytiin American Importilla osienhakumatkalla.
    Mikähän versio tämä oli ja muistanko oikein että oli juuri-55:n?
     
    cadillac man tykkää tästä.
  6. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Pongasin vanhan valokuvan Amerikkalaiselta autoharraste sivulta. Jostainpäin Suomea.[​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pimiältä ilmeisesti?Ei nimittäin kuva näy.
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    [​IMG]
     
    cdv70 ja esmi tykkäävät tästä.
  9. esmi

    esmi Gearhead

    Toivottavasti kuvaaja kerkes väistämään tota Kaiseria!:)
     
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kyllä mulle näkyy
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ai,ei kyllä mulla näy.
     
    rane58 tykkää tästä.
  12. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Raider taisi laittaa linkin suoraan HAMB-foorumilta? Ne ei aina näy muualla...
    (What goes on in H.A.M.B., stays in H.A.M.B.)

    Maisemista päätellen ollaan Pohojammaalla, mutta Taunuksessa on Helsinkin kilvet.
    Etelän lättähattua kurmootetahan?
     
  13. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Helsingin ympäristöstä mulle tuli mieleen että vanhalla Lahdentiellä on pitkiä suoria ja isoja peltoaukeita. Mutta arvailua vaan... kuvan ajankohdan jos tietäisi niin mitä varhaisempi aika niin sitä enemmän kestopäällyste rajaisi vaihtoehtoja. 50-luvun puolella pikitietä oli vielä aika vähän, 60-luvulla päällystys eteni kovaa tahtia.
     
  14. f-85

    f-85 Gearhead

    Se Jyväskylässä ollut flippikeula 55 oli sama kuin v8:ssa esitelty matta vihreä blowerilla. Kävin sitä itekin kattomassa mutta ei darttiin vaihtunut ei.
     
    cadillac man, Jussi289 ja Larry tykkäävät tästä.
  15. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Leppäsuolla NJL-6

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 1.1.2018
    jart$u, Nailhead, roadmaster95 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Leppäsuo essoineen oli tuohon aikaan aika legendaarinen mesta.
     
    MadMike tykkää tästä.
  17. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Tuo on hyvä pointti. Kallistun kannallesi, todennäköisimmin pääkaupungiseudulta.
    Lakeuksilla ei noihin aikoihin ollut ainakaan noin leveitä pikiteitä.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vanha lahdentie oli kyllä upea,vai kultaako aika muistot.Pentuna vanhempien kyydissä sitä ajettiin suuntaan ja toiseen,ja muistan jossain mäntsälän ja jäkiksen välillä ison autohallin joka oli lähes siinä tiellä,ja sen autoromiksen jossa muistaakseni oli aika paljon jenkkejä.
     
  19. FiftyOne

    FiftyOne 1st gear

    Tuo Chevelle on edelleen Jyväskylässä ja ajossa:)
     
    cadillac man, isalmela ja cdv70 tykkäävät tästä.
  20. FiftyOne

    FiftyOne 1st gear

    Isä piti sitä liikettä 90 luvun taitteessa.
    Mulla on muutamia kuvia, kun pihat on pullollaan. Täytyy kaivella ja laittaa tänne.
    Jospa sieltä löytyisi viisvitosestakin kuva.
     
    cadillac man, Jussi289, Buick55 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!