Käyttöautoksi Chevy Pick Up 80-87?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja VilleTre, 18.12.2017.

  1. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Itellä -82 6,2 Fleetside nelikko, vähäsellä käytöllä ollut, syksyn käyttiksenä oli muun kulkineen puutteessa.

    Vähän karuna pidän käyttikseksi, pitkälti tottumuskysymys.
    Ei sovellu kermaperseille, miesten auto.
    Useempikin satunnainen kuski on mieltynyt sekä kehunut ajoltaan hyväksi.

    Tämänikäiset toki vaativat jo tiettyä huolenpitoa, mutta kestävää yksinkertaista tekniikkaa.
    Minkä kunnolla laitat kestää liki maailmantappiin omassa rauhallisessa käytössä.

    Eihän näistä tarvii ilmaseks luopua, mutta arvokaan ei alene enää samaan tahtiin kuin eurovehkeillä.
    Ja kaikkia osia saa helposti, vieläpä järkevään hintaan.

    Pakkohan sillä on aina välillä möyriä vaikka pihapiirissä, tulee sen verran miehekäs olo tuon kiinankäyttiksen jälkeen.

    Ehkäpä jalostan tuota joskus offimpaan suuntaan.

    Arvostan kyllä kaikkia kellä on asennetta ajella ympärivuoden iäkkäämmällä autolla, eritoten jenkillä.
     
    Muokattu: 19.12.2017
    palontie, rb ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  2. Wade-

    Wade- Gearhead

    Mä oon koko "talven" päästelly - 86 pitkälavaisella 6.2d:llä. Takaveto. Renkaat on perus nappula m+s, jotka on hieman liukkaat.

    En vois tyytyväisempi olla, tosin onhan sitä aivan hitosti joutunu harrastamaan, yks polttimo paloi... Vähän mätävikaahan siinä on korissa, kuten kaikissa noissa varmaan.

    Käyttiksenä musta tosi hyvä peli jolla on mukava ajaa, ihan kuten vanhakoppanen vanikin.

    Tietty noita on varmasti vaikka minkä kuntoisia, kuitenki yli kolmekymppisiä autoja :rolleyes:
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  4. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kiitoksia asiallisista vastauksista! Kyllä silti tuo vanhempi istuisi silmään paremmin ja käyttöautona tämä aikomuksena pitää,taloudessa toinenkin auto jolloin satunnaiset ongelmat eivät haittaisi. Uusitaan peltiä tarpeen tullen mutta näyttelyautoa tästä ei tule.. Siihen ei riitä aika kuten tuolla aiemmin viitattiin. Bensa varmaan ehkä kuitenkin mieluisampi vaikkakin janoinen.Kilometriä tulee kuitenkin niin vähän että ei haittaa kulutus. Nämä taitaa olla kolmelle rekattuja?
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kolmelle juu jos hytti lyhyt. Osta vaan bensa niin ei tarvi dieselin kanssa telkuta ja saat vähän suorituskykyäkin.
     
    speedy ja VilleTre tykkäävät tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei taida pitkähyttistä olla ensinkään. Koneina on ollut tuossa korimallissa suora kutonen, v kutonen ja dieseliä ja veekasia kaikkia kokoja ;)
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan niitä ollut uutena ja harvoin myynnissä Suomessa. On kuitenkin olemassa.

    Muistanko väärin että hytti on aina lisäovella ettei oo ns sellasta kun uudemmissa että etupenkki nurin ja sieltä taakse?
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Powerstroke, Jussi289 ja hantta tykkäävät tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    No, ei ainakaan tule jokapäivä vastaan :)
     
  10. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Tuollainen oli kesällä myynnissä nettiautossa. Tuollainen ruosteeton kelpais ittellekkin....
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Samoin. En tiedä mitä nettiautossa pyydettiin mutta jenkeissä tollainen on 15-20 kilotaalaa helposti, siis nelikkona niinkun tuo.
     
    Muokattu: 19.12.2017
  12. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Se oli muistaakseni 5.9k. Vain takaveto kuvis aika rupinen, mutta toki tuoho hintaa ei voi paljoa vaatia...
    Harmittelinkin kun olin just ostanu ramin.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  13. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Ville, max 77 niin ei tarvi nuuskia putkenpäitä!
     
    VilleTre tykkää tästä.
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Ainakin nuukasti löytyy kuvia <88 Extended cabista, joten oisko tää jonkun koripajan tekele?

    [​IMG]
     
    VilleTre ja pantera tykkäävät tästä.
  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    No mutta kylläpä onkin eriparinen, ellei suorastaan ruma. Takasivuikkuna on 20 vuotta liian uutta designia ja räystäskourun listoineen pitäisi kiertää molemmat ikkunat.
     
    Muokattu: 19.12.2017
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo ei tommosta olekkaan.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nojoo, hinta oli ihan linjassa. Ton verran rupisetkin takavedot suunnilleen maksaa.
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Teimme aikoinaan firman zuppariautoksi -79 pitkärunkoisen, mutta lyhyellä lavalla, hytin ja lavan väliin tuli alumiiniboxi ja pystyputket, väri punainen ja hopea candy, tykkäsin :)
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pari vuotta suhannut C20 takatuupparilla. Muutaman kerran talveen tulee "voi vit***" hetkiä. Yleensä kun perse on alaspäin ja lunta on satanut 10-15cm ja pitäs lähteä parkista liikkeelle. Niin ei saa vain pitoja. Renkaina Nokian kunnon nastat. Ja laatikkona T5 manuaali. Liikenteessä ei ongelmia. Hyvin menee, kun lähtee suoraan 2 vaihteella liikkeelle tai jos oikein pelottaa jäisestä risteyksestä liikkeelle lähtö, niin 3 vaihde ja kyllä se 6.2d jaksaa vääntää.
    Paino lavalla auttaa kummasti, 300-500kg painoa lavalla, niin pääsee jäiseen ylämäkeen helposti liikkeelle.
    Kovahan toi C20 takapää on, pompottaa hidaste töyssyissä, kun ei jousta yhtään tyhjänä :D
    Ruoste on kanssa ruvennut vaivaamaan. Lavan alta takarenkaiden takana oleva poikkivahvike ihan hapero, kynnyskotelot, hytinkulmat, lokasuojienkaaret edessä ja takana vaatisi uutta peltiä.
    Meluisa myös, Silveradon sisustus voisi auttaa tohon, lattia takaseinä on jo bitumilla vuorattu.
    Mutta silti en vaihtaisi pois :) Paitsi vanhempaan Power Ramiin.
     
    rb ja VilleTre tykkäävät tästä.
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla oli tommonen Scottsdale V8 bensa takaveto.
    [​IMG] [​IMG]

    Kuuden hengen vehje (2+4)

    [​IMG]
     
    VilleTre ja Karpov tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!