Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. Vemani

    Vemani 1st gear

    Mikähän autossa hiertää ettei mene kaupaksi. Taitanee kuitenkin olla nettiauton halvimpia vastaavia
     
  2. lumimies

    lumimies 1st gear

  3. lumimies

    lumimies 1st gear

    onko LB7ssa egrää?
     
  4. E_N

    E_N 3rd gear

    Ei. LLY ja sitä uudemmissa.
     
  5. jiiz

    jiiz Gearhead

  6. E_N

    E_N 3rd gear

    Suuttimet on vaan ekan version ongelma. Toi on jo neljättä sukupolvea jossa ei suurempia murheita enää ole. Ainoastaan saastelaitteitten kanssa joutuu jossain kohtaa töihin kun kynii ne vittuun siitä. Ne alkaa ikääntyessään takkuamaan.
     
    jiiz tykkää tästä.
  7. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Muutaman kuukauden ja -tuhannen kilsaa duramax gmc sierralla ajaneena polttoaineenkulutus vähän huolettaa. En toki mitään säästöpossua ole ostanutkaan, mutta muutamia tuttuja jututettuani olen ymmärtänyt että he pääsevät 15l/100km kulutukseen. Tällä 2001 mallisella ei tunnu pääsevän, kaksikymmentä ja yli menee jatkuvasti. Mietityttää jo sekin että vuotaako joku suutin ja rikkoo ennen pitkää koneen. Vai voisiko olla joku anturi vika joka tukisi kovaa kulutusta. Testeriähän mulla ei ole, näkiskö sillä suuttimien käyttöasteen ja sitä myöten voisi olla varma että ne ookoo... Suutin ja kansi remppa tehty muuan vuosi sitten. Putsarit ja öljytkin vaihdettu vasta... Ei syö öljyä ja muutenkin tuntuu toimivan hienosti. Mistä voisin lähteä haken vikaa kovaan kulutukseen... Saako millään yleistesterillä tolkkua tästä...
     
  8. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Kyllä vastustaa... Pakkasta -25. Ajelin kotio, jarrupolin tuntui omituiselta. Painui hitaasti pohjaan kun kun painoi reiluummin. Kaupassa piti käydä ajoin varovasti. Kaupasta lähtiessä syttyi jarrujen merkkivalot koetauluun. Pakko ajaa tieten kotio, jarrut oli jo aika huonot... Kotia pääsin jarrunestesäiliö tyhjä, en ainakaañ heti huomannu mistä vuotais. Voisiko olla apumiehen sislokasuojan reuna vähän märkänä... Laitoin nestettä säiliöön ei ainakaan polinta pumppaamalla tuntunut polin kovenevan... Sitten tulikin jo kylmä. Antakaahan vinkkiä miten piharemontilla jatkettais...
     
  9. E_N

    E_N 3rd gear

    Mulla kusi 400 korinen kovemmalla kun - 25pakkasella säiliön tyhjäksi etusatulan männän välistä. Mitään en sille koskaan tehnyt muuta kun tankkasin pöntön täyteen kovan pakkasen jälkeen.
     
  10. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Pakkanen lauhtui pariinkymppiin, äkkiä autoa tutkimaan. Kuskinpuolelta tankin ja pohjan välistä tippuu nestettä kun jarrua polkee. Putki poikki tankin yläpuolelta, helkkari soikoon... Ei kai tuon putken noin vaikeasta paikasta tarvi mennä. Oiskohan motonetissä metritavara putkea tämmöseen amerikan autoon. Mittasin mauserilla kylmässä pimeässä noin 6.3mm likaisen jarrputken päältä.
     
  11. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Kulutustahan olen moittinut tässä nyt jarruttomassa autossa. Moottorin lämmöt 60-70 celciusta näin kovilla pakkasilla. Mishmoto kauppaa ebayssa "kuumempaa" termostaattia kylmille alueille. Oisko tuossa järkeä vaiko alkuperäinen? Samanhintaisia näyttää olevan 80$ ja rahdit parikymppii päälle...
     
  12. Fikke

    Fikke 1st gear

    Mulla muutaman kerran mittaristo "jäätynyt". Kaikki mittarit näyttää samaa lukemaa ja vilkkujen merkkivaloissa loistaa himmeästi valoa. Viimeksi mittaristo heräsi, kun kopautti. Teki samat liikkeet kun laittaa virrat päälle ja sen jälkeen näyttivät oikeita lukemia. Onko kokemuksia missä vikaa?
     
  13. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    http://www.fuelly.com/car/chevrolet/silverado_2500_hd/2011

    Tuolta voii vähä kattoa kulutuksia. Tuohon vielä pakkaset niin kyllä se sitä 20 viee eikä riitä jos lyhyempää ajoa.
    Tuolta joskys verranu omien vehkeide kulutusta ja kaikis ollu se 2-3l enemmä johtue lyhyestä ajosta. Täältä jos lukee mennään 10l/100km kärryperäs 35 renkailla.;)
     
  14. fudge85

    fudge85 Gearhead

    mulla näyttää mittarit mitä sattuu välillä.. viisareidenservomoottorit tiensä päässä.. rockautosta löytyy korjaussarja. eli uudet moottorit.....
     
  15. Fikke

    Fikke 1st gear

    Okei servomoottorit aiheuttaa myös tota. Mulla myös yks mittari sekoilee. Pitää laittaa tilaukseen. Ei ilmeisesti edes paha homma, kun mittaristokin lähtee irti muutamassa minuutissa.
     
  16. Fikke

    Fikke 1st gear

    Servot tilattu ja heti seuraava ongelma. Eilen illalla ja tänään katosi kierrokset suoraan ajosta. Jää kyllä käymään tyhjäkäyntiä, mutta ei ota kierroksia. Ei tule vikakoodia. Auto sivuun ja sammutin. Hetken päästä käymään ja kaikki ok. Googlettamalla "duramax no throttle" samaa vikaa kyllä löytyy mutta ratkaisu jää keskusteluissa uupumaan.
     
  17. E_N

    E_N 3rd gear

    Tsekkaa johtosarja koneen päältä ettei ole hankaumia ja mahdollisia löysiä liittimiä.
     
  18. Fikke

    Fikke 1st gear

    Luulen et vika löytyi. Kuskin oven sarananoiden kohdalla runkoon menevät maadoitukset olivat putsauksen tarpeessa. Kierrosten katoamista ja mittariston jäätymistä ei ole sen jälkeen 1000km aikana esiintynyt.
     
  19. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    morjentes, -01 teki silleen et kesken ajon hävis lämmöt ohjaamosta!? webasto oli ollu päällä auto läks hyvin käymään ohjaamokin lämpeni koneen lämmöt nousi ihan normiin ja yhtäkkiä ohjaamo alko viiletä ulkona -15! no yritin runkuttaa säätimiä ja seurasin tarkemmin koneen lämpömittaria kun tietä pääsin töihin autosta ei vuotanu mitään paisarin avasin kuumana varovasti ei mitään öljytikun katsoin kolmasti ei normista poikkeavaa yläletku ei ollu kova! kokeilin koneen jäähdyttyä webastoa ei mielestäni puhaltanu ohjaamoon lämmintä!lähdin kotiin auto lämpeni normisti ja puhalti hyttiinkin normaalisti lämpöö! oisko syy sittenkin ollu lämmönsäätimissä!?
     
  20. fudge85

    fudge85 Gearhead

    jos auton lämmöt oli koko ajan ok eikä valuta nestettä mihinkään ulos eikä sisälle niin voisin veikata että säätimissä vika.. lattiamatot kannattaa tutkia kojetaulun alta ettei vuoda nesteitä sisälle jos kennossa vika..
     

Kerro tästä muillekin!