Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. kapav

    kapav 3rd gear


    Mielenkiintoisen asiasta tekee minusta se, että Tupala oli ostamassa FHRA:lta koko kilpailutoiminnan (kuultu itsensä hevosen suusta). Silloin FHRA ei halut luopua tästä. Aina on kiva jossitella mikä olisi Tupalan ja Pöyryn raportin sisältö silloin. MP olis todennäköisesti helvetin välittömästä läheisyydestä. Vähän ku olis mopolla kallistanut kurviin ni olis poski puhki ja öljyt kankaalla.

    Henkilökohtaisesti kyllä vituttaa koko homma ihan huolella. Miten Tupala on käytännössä tuhonnut yhden moottoriurheilumuodon Suomesta. Jos kysein asia olis jäänyt uutisoimatta Lauttakylän aviisissa niin olisko Tupala ilmoittanut FHRA:lle vasta kun oltaisiin haluttu vuokrata rataa kaudelle 2019.

    Uskoisin, että Tupalan toiminta osuu vielä omaan nilkkaan. Minä ainakin muistan mainita toiminnasta vastaisuudessa, eikä se tule olemaan missään nimessä positiivinen. Lisäksi uskoisin drag racingia seuraavassa ja harrastavassa porukassa olevan muutenkin moottoriurheilusta kiinnostunutta porukkaa. Esim. Minua on todella vaikea saada edes kusemaan Alastaron suuntaan. On ollut suunnitteilla ratatapahtumaa asiakkaille jne. Ei muuten ole enään. Lisäksi valitettavasti tällaiset ihmiset (lievästi katkeroituneet dr harrastaja) eivät käytä hyväkseen enään muidenkaan alueen palveluyrityksi kun ei ole alueelle mitään asiaa. No Tero kantaa tästä vastuun.
     
    stana, bandit_1, Mikkis ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Bat ass

    Bat ass Gearhead

    Tämä on hiukan ot, mut eiks se ollut niin, että Alastaron Virttaankankaalla imeytetään kokemäenjoen vettä, tämä pieni kevytpolttoöljyvuoto ei vissiin ole mitenkään vaarallista, en tunne maantietoa niin paljon, että tietäisin mihinpäin toi öljy tuolta kulkeutuu, mutta jotenkin aika vaisusti tätä on uutisoitu...

    https://yle.fi/uutiset/3-9988558
    https://yle.fi/uutiset/3-5640455
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kyllä niillä joilla on onneksi tapana virrata merta kohti, eikä sisämaahan päin. Sikäli tuo vedenottopaikka on turvassa (eikä sitä vettä siitä pinnasta imetä johon se pölö jää kellumaan).
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Öljyvahinko on noin 50km alajuoksulle, eli ei vaikuta turkkulaisten vetehen.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Suomessa SM tasolla rataa ajavia maks.60 muita luokkia sanoisin yhteensä 200 lisää eli Historicit ja Endurance. Kuten Leo Kinnunen jo Tupalan aikana ja itsekkin samaan aikaan mukana olleena totesi Suomen ratatasosta että olemme heikkoa klubitasoa jopa niin heikkoa että briteissä joka vkl klubi kisoissa on omalle silmälle ollut kiinnostavampaa kalustoa toisin kuin Santa Podissa...
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Allekirjoitan....Ujo piimä ei purkista ulos valu edes pakkasella...
    Toisaalta Teron vaimo....
     
    jorkat tykkää tästä.
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Uni seis, ei pelastanut Keimolaa eikä pelasta Alastaroa, toivottavasti olen helvetin väärässä.
     
  8. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Sain Terosta kyllä ihan toisen käsityksen 2007 Motoparkissa, kun meinas ylle tulla, kun kävin heittämässä lauseen Reilu peli on perseestä sille varmaan jotkut muistavatkin tapauksen, kun Tero ajoi eaglella Lehtimäkee vastaan ja lähtö laitettiin uusiks, kun Lehtimäki voitti eikä ilmestynyt uusinta lähtöön, koska turbovehkeet vaatii hieman pidemmän huoltotauon
     
    jknR ja et1133 tykkäävät tästä.
  9. et1133

    et1133 1st gear

    heh, mulla on edelleen Tpaita tallessa ja toisinaan käytössäkin!
     
    pile, ET1121 ja nalle71 tykkäävät tästä.
  10. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Ihan helvetin likaista se vesi kuitenkin on siitähän on löydetty vaikka mitä myrkkyjä
     
    Cumminski ja MadMike tykkäävät tästä.
  11. Masa71

    Masa71 Gearhead

    En nyt jaksa lukea koko ketjua uudestaan läpi niin otan riskin että puhun höpöjä mutta:

    -eikös noissa lupa - ja suojelujutuissa ollut puhe että kaikki asvaltoidun alueen (rata, varikko jne.) sadevedet tulee johtaa viemäriin/säiliöön pois pohjavesialueelta?

    -onko sillä mitään väliä onko se alue varikon, mutkaradan osan tai kiihdytysstripin nimellä merkitty papereihin, sehän tarvii saman suojauksen jokatapauksessa?

    Minä tyhmä kun en ymmärrä missä se säästö tulee jos strippi muutetaan ratavarikoksi ja sille kuitenkin rakennetaan sadevesiviemärit?

    Ainut minkä tiedän varmaksi on tämä: jos alastarolta loppuu kiihdytyskisat niin loppuu myös meikäläisen käynnit virttaankankaalla . Saavat ajella ihan rauhassa millä huvittaa.
     
    Kowalski, jknR, nalle71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Heikkohermo...
     
  13. homer

    homer Double Gearhead

    Sama juttu. Ainakin jokkiksen sm-kisoissa muinoin tuli käytyä.
     
    nalle71 tykkää tästä.
  14. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    riskiä vähennetään kun kiihdytyksestä luovutaan eli on ryhdytty toimenpiteisiin ja maailma pelastuu. pitää toivoa että reilusti yli 200vrk käytössä olevalla mutkaradalla ei tule öljyvahinkoja.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  15. Cam69

    Cam69 2nd gear

  16. kallekko

    kallekko 1st gear

    Nyt kun tämä surullinen tapaus on sisäistetty ja pureskelu on vielä vaiheessa, niin olisiko aika siirtää katseita ja kysymyksiä tulevaan?

    Kunhan joulu on vietetty ja vuosi vaihtunut, niin mahdetaanko kuulla ajatuksia tulevaisuudesta FHRA:lta ja DRF:ltä? Mun puolesta voisitte vaikka istua saman pöydän ääreen ja miettiä asioita ihan yhdessä, jos vaan egot mahtuu samaan tilaan.

    Nyt jos koskaan tarvitaan varmasti kaikkia ajatuksia ja ideoita miten suomessa jatkossa voi harrastaa räkreisinkiä, ja olishan se mukavaa jos Nixxon ja kumppanitkin voisi vielä 100 vuotiaan Suomen kamaralla vetää kummit soikeena kisaa, alastarosta riippumatta.

    Se vahinko minkä nuo lausunnot lajille aiheutti on jossain vaiheessa korjattava, tavalla tai toisella. Paras tapa lienee koittaa saada positiivista julkisuutta lajille ja sitä kautta tuoda julki totuus. Keskenään tappelemalla ei sitä koskaan saavuteta. Vedetään mieluiten yhtä köyttä nyt kun hiukan vastustaa!

    Rauhallista ja rentouttavaa Joulua kaikille, Tupalan Terolle myös.
     
    cutlass cruiser ja pinola tykkäävät tästä.
  17. starcraft

    starcraft Gearhead


    Tuo asia ei ole mullekkaan oikein auennut. Ehkä rataan levitettävää liimaa pidetään uhkana pohjavedelle? Mutta eipä avi ole vielä päätöstä tehnyt, joten jää nähtäväksi mikä on heidän kanta asiaan.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei se voi enää nykyisestä huonontua
     
    MadMike, Cumminski ja jorkat tykkäävät tästä.
  19. jorkat

    jorkat Gearhead

    vaahtoaa ammeessa ilman sampoota...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    keittämällä saa kloorin maun pois mutta ilman klooria se maistuu paskalta. Sinällään nerokasta että voi valita kahdesta eri mausta.
     
    jorkat ja Cumminski tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!