Sääntövaliokunta ja ryhmäedustajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja uni, 26.10.2017.

  1. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Näyttäs et yks innokas olis lähdössä eli Savolainen lahja Suomi Drag Racingille jolla riittää virtaa,Tähän kuulus Supolle semmonen peukun kuva.
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Kysymys ihan yleisellä tasolla eli kun niitä EDRS kisoja ei ajeta täällä Suomessa esim.Spet ryhmän osalta niin mitkä ne syyt on että pitää sääntöjä yleisestä aktiivikuskien vastuksesta huolimatta ajaa tänne kun niistä ei ole mitään hyötyä täällä vaan pelkästään haittaa?
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Eihän noikaan asiat olleet tärkeitä ennen esimerkiks syyskokousta. Tai edes ennen tota kutsua tonne lauantain kokoukseen. Käänteisesti ajateltuna, ni eiks kaikist ryhmist vois tehdä bräkettii aikaikkunalla 4-25 sekuntia, ajais sit siinä mikä sattuis arvolle sopimaan. Asialla ei välttämättä ole mulle mitään merkitystä vaikka omistuksesta yks bräkettiauto löytyykin ja tallista useampi joilla sitä on fyyran kisoissa ajettu; mulle on aivan yhden tekevää onks se luokan nimi PET vai SPET mihin se putoo.
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    Jykä,kysyin Enzolta ennen sääntövaliokunnan kokousta/speedgroupin juhlia Spetin asioista eli onko muutospaineita sääntöihin niin vastaus oli ettei tule -18 kaudelle muutoksia.Eli jotain taas muuttui jossain aivan yllättäin.Eli taas muuttui ääni kellossa kun käytiin Ruotsin puolella.
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Meininki oli siitä sitten kovasti muuttunut tai sit vaan ollut ymmärryspuolessa vikaa. Kuten sanottu, asia ei sillee mulle kuulu vaikka ite satunnaisesti noit ryhmiä ajelenkin, mut en mä näe tossa sinällään mitään mörköä vaikka toteutuiskin. Yli 9 sekuntia ni PET, alle niin SPET. Se mikä siin edes teoriassa vähän hämärtää on et SPETissä hilavitkuttimet sallittu, PETissä ei. Tätä on joskus kai perusteltu SG ihmisten tarpeilla, mut eihän sellasiakaan ole ollut vuoskausiin. Sellaistakin ajatusta kuului et noita vuosia ajamattomia ryhmiä poistettais kokonaan säännöistä, et jos on aktiivisuutta niitä kohtaan ni varmaankin kannattais osoittaa.
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Sen takia pitää Spet pysyä silleen että saa käyttää kaikkia vermeitä eli yksi super ryhmä eli elä Jykä aja sellaista käsitystä ettei niitä tarvita mutta ei tarvitse käyttää/olla ja koita olla kommentoimasta asiaa jos et aja kyseistä luokkaa.Lukee viestissä ihan selvästi ettei tarvetta muutoksiin.Tiedän että Speedgroup painostaa että säännöt samanlaiset mutta kun ei voi ajaa kuin Ruotsissa EDRS kisaa niin eihän se voi olla että meille muuttuu säännöt sen takia sillä ei ne tänne ajamaan kisaa kun ei ole EDRS sarjaa ja suuria rahapalkintoja!
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä oon ajanut niitä luokkia kai esimerkiks myöhemmin kuin sinä. Mut kuten sanottuu, ei mun napaa kaiva on miten hyvänsä. Sitä noin ajatuksena dissaan tota asennetta et SPET ois jotenkin erityisen hiinoa ja tavoittelemisen arvosta ja muut sitten ei. Mitä vikaa PETissä on?
     
  8. supo

    supo Double Gearhead

    Ei mitään Pro Et:ssä sillä taisin olla kahtena vuonna 2. sijalla kauden päätteeksi mutta se on eri luokka kuin Spet.Onko joku dissannut Pro Et:ttä/Sportman ET:ttä sillä kaikki luokat ovat hienoja luokkia ja kunnioitan samalla tavalla kaikkia kuskeja luokasta riippumatta!
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    Ps.kokemusta 12s Pet katuvermeestä sekä sitten 7.92s Spet putkirunkovermeestä.
     
  10. SG 448

    SG 448 Gearhead

    En tiedä mitä hienoa tai tavoittelemisen arvoista on Spetissä,mut pitää jotain varsin erikoista olla koska sellaisella asenteella millä luokan sääntöjä muutetaan toistuvasti ja vieläpä Johtokunnan jäsenten aloitteesta on jotkin isommat voimat niiden takana.
    Ei tossa hitaammassa ET-luokassa mitään vikaa ole kalusto on vaan vähän erilaista ja on vaan Cup-arvoinen paitsi viimevuonna ja ilmeisesti jaetaan tänäkin vuonna SM-mitalit mikäli Hevosmiesten tietotoimistoon on luottaminen.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mul ei oo kokemusta ku 19 sekan katuvehkeestä ja 7.89 sekan vakiorunkovehkeestä. Mut ei asiasta sen enempää, foorumi ei ole oikea siihen tarkoitukseen eikä mulle mitään väliä sinänsä, ajan siinä mihin auto menee jos ajan.
    Taitaa kaikki autoryhmät nykyään olla sadomasoa.
     
  12. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Mitenkä kun FHRA:n foorumilla puhuttiin aikaikkunasta 6.00-9.99 ja indeksillä lajittelu? En asiasta oikein mitään tiedä, mutta omaan korvaan kuulostaisi järkevältä tehdä kaksi samankaltaista luokkaa (SPET ja PET), joista toiseen menee alle kympin vehkeet ja toiseen päälle. Isoja luokkia kun saadaan aikaiseksi helpostikkin mahdollistamalla aivan kaikki ajat ja autot, on varmasti 40 autoa viivalla, mutta ei siinä mitään järkeä ole.
    Tuo pohjoismainen yhteensopivuus olisi todellakin tavoiteltavaa, mutta vähän ehkä sellainen fiilis että suomalaisten hyviä luokkia ei saada ajettua kansainvälisiksi johtuen pienistä ajajamääristä, niin sitten joudutaan sopeutumaan muiden maiden luokkiin.
    Ja ihan pieni henkilökohtainen loppuhuomautus, että ei se kaikki muutos aina ole pahasta. Siitä aikaikkunan levittämisestä 6 sekunttiin nousi älytön kohka ja kuljettajia "jätti ajamatta" sen vuoksi. Todellisuudessa mikään ei muuttunut, ei yhtään mikään, eikä siihen kukaan olisi kuollut vaikka olisi kuuden sekunnin drägsteri tullut härpättämään radalle.

    Edit: hupsista, nyt huomasin että menee mun viesti jo aivan offtopickkiin, mutta menköön. Niin ja SPET ei ole muutamaan vuoteen se isoin luokka ollut, se on S/SS :odsmile:
     
  13. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Juu ei välttämättä kaikki muutokset ole pahasta,mut jos luokka joka on alunperin tehty NHRA-sääntöjen mukaan,niin ei niitä muutoksia kannata tehdä yhden ehkä mukaantulevan auton vuoksi joka ei sovellu luokan sääntöhin(jotka on kyllä aikas vapaat),esim.tuo Dieselin lisäys kirjaan tehty ja nyt sillä Dieselillä ei edes saa edes Alastarossa ajaa kilpaa ja sit sitä 6 sek Dragsteria ei sit vaan näkynyt Spetissä mistä suuri kohu nousi meni vähän puuhamiehillä niinku turha työ hukkaan.
    Jos ostaa vaikka Formula ykkösen pitäskö sillä päästä ajamaan vaikka Legends luokkaa ja säännöt siinä muuttaa,Mun mielestä EI.
    PS.Spet on aina ollut Isoin ja Paras jos Savolaisten juttuihin on uskominen.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    JA jos johonkin, niin savolaisten juttuihin ON uskominen. Tietty viel ku niist jotain ymmärtäis...
     
    kuula ja Masa71 tykkäävät tästä.
  15. superbird

    superbird Gearhead

    Savolaisen puhuessa vastuu siirtyy kuulijalle...
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Valitettavasti raha ratkaisee tuon isomman reissuamisen eli kaikki ei voi olla Pro ukkoja/naisia ja kuten kävi Pro Street luokalle kun se siirtyi EDRS Pro hommiin niin SM-sarjan osalta vain muutama ajoi Suomessa useamman kisan ja osa ajoi vain yhden Suomessa ja loput muualla.Se tuo ajan parannus 8,5s vaikka tuonne matalaan 7s.aikaan tarvitsee muutakin kuin tyhjät puheet eli annetaan porukan ajaa sitä mitä pystyy ajamaan ja pitävät hauskaa hienon harrastuksen kansssa!Se muuten on 9.99s-6.00s Spetin aikaikkuna.
     
  17. OL 533

    OL 533 1st gear

    HeiMoi. SPET asiahan ei minua varsinaisesti kosketa ainakaan tällä hetkellä, mutta sen vaan tahdon sanoa että kyllä Pro Street- väki halusi tämän EDRS Pro- sarjan tänne melko yksimielisesti, ainakin minä luulen niin. Henkilökohtaisesti ei ole ollut motivaatiota, eikä rahaa SM- kisojen kiertämiseen muutamaan vuoteen...Jos Alastarossa ajaminen loppuu, mikä nyt näyttää ainakin mun silmiin todennäköiseltä, ei täälä Suomessa tarvi muutenkaan ajella enää kun "jäsenten välisiä", joten ei varmaan kannata paljon EDRS- hommista ressata:) Hyvää Joulua kuitenniin! t. PS 533, SPET 1616, PET 1300
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

    Junnut on isoin luokka :)
     
    kojootti tykkää tästä.
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Tuo on totta ja olin minäkin mukana että mennään sillä sain hieman hieman tehokkaammalla vermeellä ajaa ja tuo EDRS Pro on hyvä juttu!Ymmärrän osan porukan ajamattomuuden mutta siitä ei tässä sen enempää!
     
  20. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Syyskokouksessa Puheenjohtaja kertoi et samoilla EDRS luokilla mennään kauteen 2018 ja Spet ei ole Suomessa siinä mukana.
    Eikö tuo EDRS ja EDRS-Pro kuitenkin ole ihan "epävirallinen" ja cup-arvoinen sarja verrattuna Suomenmestaruus tai vaikka Euroopanmestaruus sarjaan.
    Spetissä on kokeiltu yhdenkauden verran EDRS:ää ja totesivat liian kalliksi järjestäjälle,
    Kansainväliset säännöt on parhaat jos erimaissa ajetaan eikä jonkun Maan omat ja vielä ratakohtaiset säännöt kuten Ruotsissa=Maakuntasarja.
     

Kerro tästä muillekin!