Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  2. atobee

    atobee Gearhead

    Sais säiliöllä olla kokoa jos viikonlopun satais vettä.
     
  3. three hundred

    three hundred Gearhead

    Noita vanhoja 10.000litran ö säiliöitä löytyy halvalla.. jos muutaman laittais piiloon ni riittäisi ...
     
  4. GS

    GS Gearhead

    ... lopulta kuljetus tankkiautoilla Ekokemille ja puhdistus 0.70€/kg?
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tai räjäyttää kolon maan sisään, niinhän sitä öljyäkin varastoidaan :D
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ne vedet saa ihan luvan kanssa dumpata maastoon kunhan ei ole pohjavesialuetta...
     
  7. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Jep alastaron osalta muutenhan noilla voi ajella vaikka messukeskuksessa sisällä
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Hatusta vedellen (vilkaisin myös satelliittikuvia)) 30 m leveä rata ja kilometrin pitkä = 30 000 m2 + varikko esim. 5000 m2 (lienee isompi), yhteensä 35 000 m2. Yhden millin saderipsu = 35 000 litraa vettä.
     
  9. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Saa nähdä milloin joku keksii Motoparkin radan olevinaan myös pohjavesialueella?
    Silloin voi tuon ks.henkilön suoraan siirtää Kuopioon Niuvanniemeen mielisairaalaan.
    Perkele,jos voitan eurojack-potista vaikka 60 milj. niin teen radan meidän omalle maalle ja jos ja kun joku tulee kyselemään ympäristö tai muista luvista,palkkaan vaikka Venäjältä sellaset aluevahdit,jotka ensin ampuu ja sitten kyselee..oliko jotain asiaa.
    Nyky-Suomessa kaikki on vaikeaa,moottoriurheilu vieläkin vaikeampaa.
    Täytyy kysyä,kun tuttuja on,miten ihmeessä Imatran Ajot saatiin taas toimimaan,aikoinaan loppuivat juurikin jatkuvaan valitus kierteeseen ja muutamaan ikävään onnettomuuteen.

    Toivotaan,että joku JÄRKEVÄ ratkaisu saataisiin Alastaron ongelmaan,nyt kyllä Fyyra aktiivisena,ei kannata odotella...muuten käy niin,että päätös tehty ja se on exodus Alastaro Drag Race.
     
    bandit_1 ja Herje tykkäävät tästä.
  10. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Olen kuule ihan varma ja olen myös varma siitä että muutama muukin taho on kiinostunut tästä asiasta mutta tää juttu on kesken ja siksi siitä on tämän enempää turha jauhaa
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  11. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Eltsun ajotkin tulee aikaisemmin kun valitukset loppuu Drag racing radoilta
     
    Lasse73 tykkää tästä.
  12. kapav

    kapav 3rd gear

    Eiköhän meidän pitäisi keskittyä siihen mitä Suomi drag racing on vuonna 2019. Unohtaa spekuloinnit Alastaron suhteen.

    2018 kaikki kynnelle kykenevät katsomaan kaikki kisoja Alastarolla. Varsinkin EM-kisaan jotta osioitamme olevamme sen arvoisia.

    Meidän on nyt kaikkien niin kilpailijoiden kuin katsojien ja muutenkin lajia seuraavien puhallettava yhteeen hiileen. Annettava kaikki mahdollinen tuki FHRA:lle jotta tulevaisuus olisi edes mahdollinen. FHRA on kuitenkin ainoa instanssi jolla on kyky ja halu oikeasti viedä asiaa eteen päin.
     
    nalle71, cutlass cruiser, Pate-68 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. GS

    GS Gearhead

    Näin toki, mutta kyllä tämä kortti pitää oikeasti katsoa aivan loppuun asti, koska jos Alastaro loppuu, EM-kisoja tuskin Suomessa nähdään enään ikinä.
    Samalla poistuu lajin paras ja vaikuttavin näyteikkuna lajin yhteistyökumppanien/tukijoiden suhteen ja paluu kansallisiin No Prep ”metsäkisoihin” on tosiasia.
    Tämä ei välttämättä ole pelkästään negatiivinen asia, mutta kokonaisuuden kannalta se sitä ehdottomasti toki on.

    Kyllä, nyt on toki hyvä asennoitua asiaan myös niin että Alastaro oikeasti voi loppua ja sitä varten olisi hyvä hieman avata näkymiä siitä miten hommaa jatketaan edes sillä ”mestätasolla”. Eli mitkä ovat näkymät lajille käytännön tasolla 2019, mikäli Alastaroa ei ole?
     
  14. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Kannattaa jauhaa ettei nimimerkki PerttiP ja ihan tätä ketjua varten tehty käyttäjätunnus lakkaa viisauksiaan jakelemasta,varmaan joku Teron hyvä kaveri.
     
    Cumminski, cutlass cruiser ja nalle71 tykkäävät tästä.
  15. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Alkaa vaikuttaa siltä että kumpikin osapuoli, FHRA ja Tupala, ovat tiukasti poteroissaan aseet suunnattuina toisiaan kohti.

    Jos kummallakin osapuolella olisi vilpitön halu päästä yhteisymmärrykseen asian jatkoselvittelyistä, niin yhteiseen pöytään istuminen olisi ainakin viesti vakavasta yrittämisestä.

    Jos jotain on meneillä niin vaikeneminen ei palvele ketään, pikemminkin se on osoitus että mitään ei ole tekeillä eikä edes yritetty. Johtukoon sitten kummasta puolesta tahansa.

    Jos mitään "kemiallisia" esteitä ei ole niin kysymyshän on rahasta, FHRA on pa, Tupalan ei kannata investoida osa-alueeseen jota se ei katso kannattavaksi.

    Yhteinen lausunto asian tiimoilta ja mahdollisista ratkaisuvaihtoehdoista rauhoittaisi varmasti tätäkin foorumia. Syyttelyn sijaan ehkä voitaisiin keskittyä enemmän ideoihin joilla ongelmaa koitettaisiin ratkoa. Ja onhan kommenteissa ollutkin ihan varteenotettavia ideoita.
    Ensimmäinen askel on kuitenkin osapuolten yhteinen näkemys, oli se sitten miten vaikea yhtälö tahansa.
     
    cable ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  16. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    "Perttiä" täytyy ymmärtää :rotfl: Ymmärrät ehkä paremmin kun luet viestin nro:380 Alastaron kiihdytysrata uhan alla
     
    cutlass cruiser ja SG 448 tykkäävät tästä.
  17. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    PerttiP sanoi:
    "Mutkaradan laajennus on oikea suunta. Sieltä voi tulla paljon lisää toimintaa, monipuolistaa opetus, ajonhallinta yms. toimintaa. Jos taas sijoittaisi Kiihdyssuoraan, voisi tosiaan opettaa myös suoraan ajamista 100-200hp käyttöautolla.... Aika monipuolista ja kiehtovaa."


    No nyt alkaa selviään joidenkin tarkoitusperät. Autokoulujen lobbarit eduskuntaan valittaan että nuoret tarvitsevat lisää ajoharjoittelua ennen ajokortin saamista. (on turvallisuusasia johon kukaan ei voi suhtautua kielteisesti). Ajokortti 8-vaiheiseksi ja näistä 2-jaksoa (hinta xxx €) pakollista ajoharjoittelua Alastaron moottoriradalla. Ei tarvitsisi edes kuoria vanhaa asfalttia koska ratahan soveltuisi mainiosti pakolliseen suoraan ajamisen harjoitteluun.
     
  18. Lasse73

    Lasse73 1st gear

    KUN AIKA ON....
    Uutta rataa... kehäkolmosen säteelle... lääniä riittää...unohdetaan se alastaro...
     
  19. josu

    josu Gearhead

    HAH HAH Hesalaisetko tän "ongelman " ratkaiseen käden käänteessä......
     
  20. three hundred

    three hundred Gearhead

    Eihän niitä kaikkia vesiä ole tarkoitus varastoida.... Öljynerotuskaivoja on keksitty! Ei niitä kaikkia sadevesiä muuallakaan pohjavesialueella säilötä tai johdeta muualle...
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!