Tomaatti ja peräkärry, jarruton

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Rotten, 25.12.2017.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tossahan se lukee

    Eli ajoneuvo määrittelee sallitun todellisen kytkentä massan

    Ja tossa miksi passat kuski sai sen sakon, eli passatti ja kärry meni laskennallisten painojen mukaan yli 3500kg kokonaismassasta


    Notta suomi on sitten viisas maa

    No ompahan sellainenkin ostoilmoitus tullut vastaan, halutaan ostaa kärry max kokonaismassa 1328kg tai oikeammin vastaavalla hassulla lukemalla ollut.
    Sittemmin oli korjattu sadankilon tarkkuudelle
     
  2. jorkat

    jorkat Gearhead

    logiikalla tuskin paljon merkitystä trafin hommissa, mutta näkisin, että kovalla askilla saa hyödynnettyä pidemmissä laskeutumisissa paremmin moottorijarrutusta.

    lisää jossittelua: se reilun tonnin painoinen automaattiooppeli, jolla sai vetää lähemmäs 700 kiloista kärryä voisi selittyä sillä, että jonkin trafin laskurin mukaan potentiaalienergia (auto+kärry)xlaskeutumiskorkeus, jää juuri jonkin maagisen rajan alle, jonka painavampi auto+kärry ylittää.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Laskennalisen maksimitehoa käytetään esim vakuutusmaksuja laskiessa vaikka kuinka vannoisi ajavansa pintakaasulla.
    Yleensä se painavampi yhdistelmä on isompi jolloin on perusteltua et se vaatii yhdistelmä kortin.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mites kumminkin saa ajaa linja-autoa C-kortilla jos ei ole ketään kyydissä? Virkamiehille sattunut työtapaturma?
     
  5. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Ei ole saanut enää muutamaan vuoteen, kuten ei myöskään siirtää tyhjää yhdistelmää, muistelisin. Säännöt muuttuneet EU-yhteensopiviksi.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No hyvä!
     
  7. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Mites ns. huolto-ajot ? (korjaamo/asentaja)
     
  8. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Maantielle ei ole menemistä, mutta kai korjaamon pihassa voi siirrellä mitä vaan jollei poliisi ole ratsaamassa:)
    Suljetulla piha-alueella kai voi ajella vaikka kortitonkin?
     
  9. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Onko korjaamon piha suljettu alue, siellähän liikkuu asiakkaat yms. autoillaan ja kävellen....? o_O
     
  10. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Ainakin aikanaan nimismiehelle riitti suljetuksi alueeksi piha missä oli liukuportti liittymässä.
     
  11. VilleMatti

    VilleMatti 1st gear

    Sebringissä vetomassat ovat varsin kummalliset. Jarruttomana 450 kg ja jarruilla 455 kg! Siis kokonaista viisi kiloa enemmän. Näin on ymmärtääkseni useammilla moottorivaihtoehdoilla, samat lukemat tehoista riippumatta. Miksi?
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Amerikka on kuluttajasuojan ääriesimerkki. Niillä ajetaan kuulemma aavikolla luiskaa (mäkeä) ja tarkkaillaan laatikon lämpöjä. Jos lämpiää liikaa niin sellainen vetopaino ettei tule kuluttajavalituksia rikkoutuneista lootista. Tämä on maahantuojan aro-yhtymän virallinen selitys kun olin niitä myymässä silloin joskus.....

    Siis jos puhutaan automaateista.
     
    Rotten tykkää tästä.
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu näihin jenkkeihin on saanu tovinki pakkaken, sisältää tihuamman peräskruuvin, lukkoperän ja isomman tomaattimehujäähyn.

    Joskus kirosin kun oli V-8 vakoneekeri joka tietenkin tomaatilla. En enää muista mitä sai vetää mutta kaverilla oli kutvosmanuaalineekeri ja sillä sai kiskoa tuhannen kiloo enemmän:rotfl:.

    Tulin kerran mettäreissulta ja Chevy stepparin perässä oli traikulla -61 unimokki ja polliisi tietenkin pysäytti. Onneksi oli mogin rekisteriote mukana kun polliisit epäili että kärryn kantavuus ei riitä.
    No se riitti mutta eivät kyselleet stepparin vetokykyä lainkaan, totes vaan että rieseli turbolla kyllä tämä jaksaa vetää.
     
    caprice305 ja Rotten tykkäävät tästä.
  14. kuutio

    kuutio Gearhead

    Taitaa virkavaltaa aina ihan ensmäiseksi kiinnostaa ajokortin kirjainten riittävyys näitten trailereitten kanssa..
    ainakin oman kokemuksen mukaan. Aina ihan ekaks "Ajokortti!..."

    Kun on todettu kirjainten riittävyys niin sitte ylimalkainen vilkasu kuormansidontaan ja sitte
    "Hyvää loppumatkaa mutta varovasti.."

    taitaa kansalaiset aika paljon vedellä isojakin kärryjä ilman riittävää korttia ja virkavalta huomannu et useimmiten saa helpoimmin tästä kiinni...
     

Kerro tästä muillekin!