Chevy 6.5 diesel öljynlauhdutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger71, 30.12.2017.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kuinkahan tarpeellinen ko systeemi on tuollasessa vapari dieselissä? Itellä vuotaa toinen putki niin aattelin jos heivais mäkeen koko systeemin.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kohta joku neropatti takertuu tohon lauhdutukseen:poff:.
    Mulla on parissa 4WD vehkeessä ollu toi tulpattuna ja mitään ongelmia siitä ei tullu. Se täytyy tehdä oikein eli hullunkierto tai sitten poistaa filsun alta se iso prikka ja tuplata lohkon lävet.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kohta joku neropatti takertuu tuohon by pass- venttiiliin :(
     
    jorkat tykkää tästä.
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aivan ja niitä on siellä kax tsipaletta:rotfl:.
     
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ääriolosuhteita varten tuo moottoriöölin jäähdytys, toimii varmaan ilmankin. Justiinsa viime viikolla vaihdoin oikeapuoleisen jäähdytysputken, kun oli alkanut vuotaa siitä letkun/putken saumasta. Maksoi jotain 75e.
     
  6. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo samalla tavalla vuotaa mullakin. Sotkee ihan kiitettävästi.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Minä tapaan lähestyä noita "turhia" osia autoissa aina siltä kannalta, että tehdas ei pistä senttiäkään rahaa mihinkään sellaseen, mitä ei tarvita. Joko sen saamiseen kaupaksi, tai käyttämiseen.
     
    tapio ja kapa73 tykkäävät tästä.
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pikkasen eri asia ajaa Arizonan aavikon läpi kuin pohjolan jatkuvasti alle 20°c lämmössä. Tehdas ei ole juurikaan ajatellut että pohjolan punanenätkin noita ostaa mutta sitä on että jenkeissä noita aavikkoteitä piisaa.
     
    ville400 ja Swinger71 tykkäävät tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onhan siinä moottoriöljy ihmeissään, kun eteläsuomen mäkisissä maastoissa vedellään asuntovaunua tai venetraileria heinäkuun 30 asteen helteellä, eli hiukan mitä sillä tekee.
     
    jorkat tykkää tästä.
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samoilla linjoilla kanssasi ja vaikken dieseleistä mitään ymmärräkään, niin käsitykseni mukaan öljy on sellaisessa jatkuvasti paljon kovemmalla rasituksella, kun bensa vehkeissä noin keskimäärin.

    Jostakin syystä olen aina tykännyt viritellä öljynjäähdyttimiä myös bensavehkeisiin ja lisäjäähdyttimiä automaattilaatikoihin.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun pisin traikunvetoreissu taitaa olla Naantalista Joensuuhun ja takaisin, kone 6.2 turbo eikä öölijäähyä. Ainoat tauot oli helvetin monet tankkaukset kun stepparin tankki oli ihan rutussa eli ~täyttä höökiä se beebaut 700kilsaa. Ei ollu ööli ihmeissään eikä mikään muukaan paikka. Takas tullessa traikun kokonaispaino oli jotain vajaat 3 tonnia.
    Tosta taitaa olla aikaa vähintään 15v mutta sama kone on samassa hylsyssä edelleen avaamattomana.
    Ton enempää en kinaa sen tarpeellisuudesta näillä leveysasteilla.
     
  12. tapio

    tapio Gearhead

    Meinasin just v*ttuilla tosta lauhdutuksesta, mutta olkoon :D
     
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Vi*tuilu on taitolaji... :D
     
  14. Rantala

    Rantala 3rd gear

    No ei siihen kyllä mitään "neropattia", tai "ruudinkeksijää" tarvita.:odeek:
     
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Sieltä chevyn keulasta löytyy 5 kpl jäähdyttimiä ja kaikki on nähty tarpeelliseksi asentaa jo tehtaalla. Turhia vaiko ei, kokeilemalla sekin selviää.:D
     
  16. tst

    tst Gearhead

    Miten se tankki oli ruttuun mennyt?

    Itse tein nuo jäähyn letkut 3/8" hydrauliletkusta. Subbe keskustelussa taisi olla mittojakin ekalla sivulla.
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Silloin, kun olin puuhastelemassa kuuskakkosista ja kuusvitosista veneenkoneita, teetetimme jokaiseen koneeseen öljyletkut, kulmapalat lohkon kylkeen olivat ihan hydraliikkakamaa, ja kestivät vuosikausia, muistan ainoita vuototapauksia, jossa tilanpuutteen takia letku oli kovasti jännityksessä.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tässä vehkeessä ei ollet suoraa peltiä missään kun sillä möngittiin ahkerasti mettässä.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Hyde letkusta yhtämittaiset. Tuolla etusivulla tosin on väärää tietoa kennon kierteistä, trucki mallissa ainakin kennon kierre on pg11. Mulla on siihen muunnos nippoja 1/2 jic liittimelle.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei se välttämättä väärä ole kun mulle passas sillä jengalla
     

Kerro tästä muillekin!