440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. RKo

    RKo 1st gear

    Hei,

    Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mitäs porukka on mieltä näistä INDY:n valmiista puolimoottoreista? Esimerkiksi tuosta 500:sta (500 wedge with assembled oem block), joka on rakennettu vanhaan lohkoon ja myydään hintaan 3895 dollareissa?

    http://www.indyheads.com/images/price.2015.07.pdf
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Yhen oon rempannut, koko moottorin. En näe järkeä, se kolis alusta lähtien ja vei öljyä, ja maailmallakin kokemukset ristiriitasia. Teettää täällä jollain luotettavalla tekijällä ja koneistajalla.
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    mul ois stanu 440lohko josta vois jatkojalostaa jotain? siinä tosin on yksi putki halki eli putkituksen tarvii? kannattaako alkaa putkittaan vai onko se romurautaa? iso stroke ois mielessä:D
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mää voin ottaa kopin jos pidät sitä romurautana.:poff:

    Kyllä kai se vielä kannattaa putkittaa jos 1 putki vaan vaihdettava.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    et ihan vielä saa:poff: mietin jos raahais elvikselle eka säröihin ja tarpeen mukaan putkittas vaikka kaikki? ois ainakin työstövaraa?
     
    Herje tykkää tästä.
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi nokat on vähän sellasii et varsinaisia taikaneniä ei oo olemassa. Oleellisinta on et se on muuhun kombinaatioon istuva, ei se et onks siin jotain maata mullistavaa ramppia tms. NE on sit enempi hiensäätöö. Toi moparhype "oikeista moparnokista" kuuluu kans vähän siihen sarjaan, ainakin mä tiedän joitain letukoita joka menee ja toimii jollainlailla vaikkei ne edes voi käyttää "moparramppeja". Ite käytän comppeja, lähinnä sen takia et oon niitä käyttänyt ja tiedän kohtuu hyvin mitä mihkäkin comboon ottaa.
     
    J.J. ja 66monaco tykkäävät tästä.
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onko muuten kukaan rohjennu käyttää noita Mopar Perffin peltikannentiivisteitä uusiks? Itellä yhet jotka käyny paikallaa mut purettu pois muista syistä. Et heitänkö roskiin vaan.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    kupariliiman kanssa paikalleen vaan, kyllä ne pari kertaa kestää
     
  10. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Näin jostain muistelinkin. Noi saa ilmaseks noudettuna tai postikulujen hinnalla jos joku tarvii.
     
  11. Ukko

    Ukko 3rd gear

    Museorekisteröitävään Moppeen tekisi mieli rakentaa 500 stroukkeri. Eli Sourcen alukannet ja alkuperäiset 440 valusarjat. Pakopuolen ahdistuksesta johtuen, paljonko asteita ja nostoa nokasta olisi löydyttävä?
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Hommaisin customin sellaselta joka on noit FAST motteja värkännyt, esimerkiks Dwayne Porter.
     
  13. viridia

    viridia Gearhead

  14. viridia

    viridia Gearhead

    Onko tietoo? Sitä vaan mietin, että sopii kaulojen pyöristykset varmasti olemaan..
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Veivin laakereihin jos saat .002" - .003" väliin ja runkoihin .0025" - .0035" niin pitäis olla ok.

    Onko sulla veivin kaulat sitä 2.2" letukka kokoa?
     
  16. viridia

    viridia Gearhead

    Kiitos tiedosta, samansuuntaista välystä olisin itsekkin ollut laittamassa..Ja on 2,200 kauloilla. Pitää varmaan tilata nuo speedpro laakerit, saahan niistä veisteltyä jos ei sovi sellaisenaan. Huonosti löytyy laakereista mittatietoja mistään.
     
  17. persus

    persus 3rd gear


    onkohan mulla kuinka vaarallisen tiukka toi veivin välys ku se on 0,0015" ? runko on 0,003"
    iskua on 4,375" ja kuinkakohan korkealle tollasilla välyksillä uskaltaa kierrättää?
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo on sellanen vakiokoneen välys, joten saishan sitä vauhdikkaammassa strokerissa vähän reilummin olla.
    Ainakin tekisin vähän pitemmän ja rauhallisemman sisäänajon ennenkuin alkaa enemmän riivaamaan.
    Ja öljyiksi jotain ohuemman pään öljyä että sitä myös kulkee laakerien kautta ja jäähdyttää niitä.
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    On tuolla nyt jo kyllä 4000km ajettu ja rajotinta oon pitäny 6000rpm ja öljynä ollu 10w40 synteettiset royal purplet.

     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Välystä mieluummin liikaa kuin liian vähän. Tietty rajansa kaikella.
     

Kerro tästä muillekin!