Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Joo........ En mä odottanutkaan, että letukkamies uskoo tommosiin kilometrimääriin, ilman kolmatta vaihtomoottoria.. :lol:
     
    Muokattu: 4.1.2018
    MudMax, KajS, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. lumimies

    lumimies 1st gear

  3. 1320

    1320 Gearhead

  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    karpo29 tykkää tästä.
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  6. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hienohan tuo on ja mikäs museoleimaa vastaan sotii, kromatut venttiilikopatko ?

    Keskikonsoli : Autoon lisätty boombox irroitettava keskikonsoli jossa uudet stereot, kajarit, kello, pulloteline, kierroslukumittari.

    Varmaankin juuri tuon museoleiman takia noin, kaikki ylimääräinen roipe kasattu järkevästi irrotettavaan konsoliin...no kaunis se ei ole.
     
    mikkis83, passerby, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    palontie tykkää tästä.
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Jotenkin noin minäkin voisin ehkä tuon tehdä, jos modernin soittimen laittaa. Eipä
    ole tarvinnut pilata alkuperäisrakenteita.

    TOSIN, itse kyllä kuskaan Dötsini mukan Bluetooth-kajaria!
     
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla Chargerissa Sony black panel alkuperäsen mankan paikalla mitä ei huomaa jollei laita virtoja päälle ku siinä napitki tulee esille vasta virrat päälle laittamalla.

    Pari kertaa tosin oon käyttäny päällä 8 vuoden aikana, isolohko 440 Magnum on riittänyt toistaiseksi äänimaailmaksi :cool::D
     
    Mokaman ja rane58 tykkäävät tästä.
  11. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Dötsissä on niin hieno Radio Delete ettei siihen kehtaisikaan mitään kiinteää laittaa:lol:.
    Mutta tosiaan taisi olla ainoastaan juhannus, kun oli kajari mukana..
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  12. Bukero

    Bukero Gearhead

    sama muutos menossa, hemi hommattu, diiselillä enää tämä talvi olis tarkotus rallatella...
     
    passerby, Charger´69 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  14. TimoN

    TimoN 3rd gear


    Juu, hieno auto, yleisesti siistimmässä kunnossa näyttää olevan kuin esim. oma vuotta uudempi, mutta jos museoleimaa vastaan sotimisesta puhutaan, niin mulla olis mielessä pari juttua.
    - Ulkokuori on sekasikiö. Keulassa R/T -merkki, kyljessä 440 magnum -merkki. Nokka (maski ja konepelti) ja perä ovat mallia Coronet 440, samoin kyljessä on tuon mallin tekstit ja kyseisen mallin kylkilistat. 440 Magnum tunnetusti viittaa moottorityyppiin; Coronet 44o on siis varustetaso, jolla ei ole mitään tekemistä moottorin koon kanssa, joskin on sen verran, ettei siihen tehtaalta saanut kuin enintään 383 koneen.
    - Sisusta on sekasikiö. Penkit mallia Coronet 500 tai R/T, mitä taas esim. ovipaneelit eivät ole. Ja R/T:ssä olis vakiona (tehtaan tekemä) keskikonosoli. Takakaiuttimet eivät mun nähdäkseni ole sellaiset, mitä about 50 vuotta sitten oli tarjolla. Ja Super Bee matot mielestäni pykälän verran mauttomat museoajoneuvoon, kun ei Super Beetä ollut olemassakaan silloin vielä, kun tämä auto on tehty.
    - Konehuoneessa... Moottori ei ole ollut uutena tuon värinen, ja ilmanputsari on joku 70 -lukuinen. Mielestäni myöskään tuollainen sytkän ohjausboksi ei kuulu museoajoneuvoon, ainakaan noin, ettei sitä ole edes yritetty laittaa pois näkyviltä. Lisäbonuksena, VIN-koodin mukaan toi on tehtaalta lähtenyt 318 pikkulohkolla, joskin kun 383:a siihen on saanut, niin kai sen voi ajatella aikakauden mukaiseksi lisävarusteeksi. Siitäkin tosin jotkut museotarkastajat ovat aika nihkeitä kuulemma.

    Mitä taas tulee tohon myynti-ilmoitukseen, niin äkkiseltään siitä saa käsityksen, että ollaan myymässä autoa, jossa on 440 Magnum -moottori. Ja sellainen siinä olisikin, jos se olis R/T, kuten keulan merkki antaa ymmärtää (no, 426 hemi olis ollut siihen optiona kyllä). Vuonna -67, 383 Magnumia ei ole ollut tarjolla lainkaan, joten siinä mielessä ilmoitus on aika harhaanjohtava, ja ilmanputsarin Magnum-kyltin kanssakin on vähän niin ja näin. Mallinimeltään sellaista kuin Coronet 440 Magnum ei ole olemassakaan.
     
    isoatlas, Rotten, roadmaster95 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No, nykyään saa konservoinnilla käyttökuntoista ei niin viimisenpäälle siistiä autoakin museoleimalle. Kumpi sitten parempi?
     
    rane58 tykkää tästä.
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Taas karataan kauemmas otsikosta, mutta mä olen ymmärtänyt, että muutoskatsastettua autoa on turha tyrkyttää museoleimalle??
     
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Karkeasti ajateltuna jos auto rakennettu sen ajan osilla niin ei ole mikään este museoinnille. Eri asia jos -70 luvun autoon laitat LS moottorin niin semmosta ei olisi aikanaan voinut tehdä eikä näin ollen voida hyväksyä museoonkaan.

    Toki ei voi olla ihan miten vaan rakennettu, esim Dodge Fordin moottorilla jne vaan piti olla vissiin sellanen että olisi tehtaalta voinut tulla sellaisenaan. Esimerkkinä jos vaikka 6-koneisesta Chargerista olisi tehty sen aikakauden mukainen Hemi Charger niin pitäisi pystyä museoleimaamaan.

    100% varma en sitte ole tarkoista spekseistä että elekää heti raiskatko niitä orkkis autojanne jos meinaatte ne museoida joskus :poff:
     
    Muokattu: 8.1.2018
    rane58 tykkää tästä.
  18. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Joo, toi on itselleni aika epäselvä juttu. Esim. olen ollut tarkastuttamassa museoajoneuvoa, joka meni läpi tarkastuksesta niin, että siihen oli kyllä muutoskatsastettu isommat pyörät. Niistä mulla oli mukana materiaalia, joka osoitti, että kyseisiä vanteita oli tarjolla silloin, kun auto oli uusi, ja se pienellä nikottelulla kelpasi.

    Mutta toisaalta sama tarkastaja kertoi, kuinka hän oli saanut SA-HK:lta erittäin vakavat moitteet, kun oli hyväksynyt museoajoneuvoksi MB 220D:n, jossa olikin ollut 240D moottori (joka oli tuon aikakauden Mersuun ollut vaihtoehtona myös). Moottorit ovat ulkoisesti samanlaiset, eikä tarkastuksen aikana ollut tullut esille, että moottori ei ole alkuperäinen. Kun se oli sitten osoittautunut vaihdetuksi, niin SA-HK oli ollut sitä mieltä, että oli ollut täysin väärin hyväksyä kyseinen auto. Tarkastajan olisi heidän mielestään moottorin sarjanumeron perusteella pitänyt huomata, että se ei ole 220D kone.

    Mitä tulee tuohon aiemmin puheena olleeseen -67 Coronetiin, niin veikkaan, ettei sitä ole muutoskatsastettu Suomessa, koska se on rekisteröity tänne vasta vuonna 2017. Useimmat tarkastajat tuskin osaavat tai ainakaan viitsivät verrata VINin kertomaa tietoa moottorista siihen, mitä siinä autossa on paikallaan. Jos se nyt heitä mitenkään edes kiinnostakaan, en tiedä. Voi olla tarkastajakohtaistakin?
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Summa sumarum:

    Eli ostajan täytyy olla valistunut, tai myyjän läpeensä rehellinen, koska museoleima itsessään ei kerro vielä yhtään mitään.

    Meinaan että pettymys voi olla melkoinen, jos iso kasa euroja on sijoitettu johonkin, mitä itse on pitänyt alkuperäisenä ja josta sitten myöhemmin selviääkin, ettei se nyt ihan niin alkuperäinen ollutkaan.
     
    rane58 ja palontie tykkäävät tästä.
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Aika epäilevästi pitää suhtautua mr autoihin.
     
    mikkis83, rane58, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!