Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. jorkat

    jorkat Gearhead

    mistä vedit 8 päivää?
     
  2. SG 448

    SG 448 Gearhead

  3. jorkat

    jorkat Gearhead

  4. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Siis koko vuonna Kisapäiviä oli 6kpl eikä nekään putkeen.Olisko veloitettu 8
     
  5. jorkat

    jorkat Gearhead

    no ymmärrä ny saatana, että kisan jälkeen 2 nollapäivää, vaikka kisa olisi kestänyt 4 sekuntia
     
  6. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Vesivehmaalla on kiitoradat kolmeen suuntaan , joten ratavaihtoehtoja voi olla jo mietitty;)
     
  7. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Jos radan käyttäjä, eli FHRA, on maksunsa johtoryhmän mukaan hoitanut aina ajallaan, niin en itse näe miten me harrastajat olisimme voineet paremmin toimia.
    Sitä haluan edelleen painottaa, että itse en ole syyttänyt Tupalaa tahi kanna kaunaa siitä etteikö häm haluaisi kiihdytysajoja radalleen, se on yrittäjänä täysin hänen asiansa mitä radalla tapahtuu. Mutta asia mitä en ymmärrä on, että miksi ei tämän hulevesikustannuksen tullessa esille kysytty harrastajilta (eli fyyra tai DRF) ovatko he halukkaita lähtemään maksajiksi. Nyt ei annettu edes mahdollisuutta siihen.
    Voin siis toki seuraavassa väitteessäni olla väärässä, pahoittelen jos olen, mutta luulisin Tupalan kysyneen harrastajien halukkuutta toimia maksumiehenä, jos hän vilpittömästi olisi avoin kaikille mahdollisille ratkaisuille, maksajan löytyessä. Omaan silmään tilanne näyttää kovasti siltä, että kiihdytysautoilua uhrataan muun toiminnan vuoksi, osittain aika ihmeellisellä leimaamisellakin, ja se on asia joka ei mielestäni ole ok.
    Edit: Ja tähän lisätäkseni, jos asiaan liittyy esimerkiksi tällainen lupajuttu, voi olla ettei asia ole rahalla soviteltavissa. Silloin on pakko alkaa suunnittelemaan kiihdytysajojen tulevaisuutta jossain muualla. Mutta tähän saadaan toivottavasti selvyys tässä kevään aikana.

    Ihan nyrkkivääntöäkö asiasta tuli vai mitä? Tupalalta on tullut radan vuokrasta lasku ja sillä siisti, siitä voi jokainen olla omaa mieltään mitä maksaa neljä melutonta maanantai- ja tiistaipäivää ratayhtiölle, mutta ei se normaaliin myyjä-ostaja suhteeseen pitäisi mitään vaikuttaa.
     
    Muokattu: 6.1.2018
  8. supo

    supo Double Gearhead

    Oli välillä Tupalan omistuksessa myös eli kannattaa uskoa niitä jotka tietävät myös asioita miten ne on oikeasti.Tupala ajatti asiakkaitaan radallaan!
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    Tuli yksi asia mieleen eli onko kumpi firma mikä toimii Tupalan kanssa bisneshommissa eli RY vai Oy sillä luulen että homma onkin aivan eri näköinen yrittäjän silmin!
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

  11. VSPfinland

    VSPfinland 2nd gear

    Tällä hetkellä DRF ei ole järjestämässä kilpailuja. Pöyryn raportin luvut eivät myöskään ole DRFstä lähtöisin. AVIn valitusten sijaan olemme keskittyneet Alastaron radan parannusvaatimuksiin, ei pelkästään viemäröintiasiaan.

    Jorma Honka, DRF puheenjohtaja
     
    superbird, JuhaKuu, supo ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Esimerkillistä tiedottamista, arvostan.
     
    Tomas C5, jorkat ja qwerty123 tykkäävät tästä.
  13. jknR

    jknR Gearhead

    Eikös siellä ole vaan kaksi kiitorataa? Se 1200 metrinen millä on ajettu noita kadunmiehen kiihdytyksiä ja toinen kiitorata on huomattavasti kapeampi ja 550 metriä lyhyt.
     
    Muokattu: 6.1.2018
  14. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Kolmas on sorakiitotie, mutta onhan tuonne alastaroonkin asfalttia saatu:)
     
    jknR tykkää tästä.
  15. kallekko

    kallekko 1st gear

    Nollapäivät EM kisojen jälkeen.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onk nää nollapäivät jotain kiihdytysautoilijoiden tipattomia päiviä?
     
    esmi tykkää tästä.
  17. GS

    GS Gearhead

    Enemmänkin se on jo tahdosta rippumatonta pakkohoitoa....
     
  18. atobee

    atobee Gearhead

    Rauhoitu. Siun laskuopin mukaan jokaisen kiihdytysviikonlopun jälkeeen olisi Alastaron radalla arkipäivänä jotkut kilpailut/harjoitukset? Onko tosiaan näin kuten annat ymmärtää?
    Koska en tiedä ja sinulla on tietoa niin kerro.
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Hienoa DRF että että koitatte että homma jatkuu Alastarolla kehittyen!Kylmä tosiasia että siirto lentokenttäoloihin SM-kisat kuihduttaa lajin kehittymisen täysin.Peruste on ettei saada uusia isoja autoja/pyöriä kun ei kaiteita,hyvää oikeata asfalttipintaa(ei kunnon oikeata pitoa mihin voisi tuoda oikeita voimavermeitä,käy kun Kalajoella käynyt eli nykyään ei ole siellä kovimmat vermeet) ja kun lentotoimintaa niin ei pysty kehittämään rata olosuhteita mutta on varmasti hyvä kadunmiehen hommaan tai vastaavaan.Toivotaan että löytyisi sitä kuuluisaa hilloa jolla Motopark saataisiin siihen lyöntiin että kaikki vermeet pystyisivät vetämään täysiä kilpaa ainakin 1/8 verran ja jatkossa ihan täyden matkan!Toivotaan että saataisiin yksi hyvä suorituspaikka Etelään vaikka 1/8 rata missä voisi vetää kumit soikeena ja esim.varikolla olisi oikeat sähköt jne.
     
    peltsi tykkää tästä.
  20. stana

    stana 3rd gear

    Ne kaks päivää on muusta vuokraus toiminnasta pois, kuka sinne tulee, kuka sitä vuokraa jos ei saa ajaa? Aika paljon varauksia näyttää olevan jo tässä vaiheessa vuotta..
     
    Muokattu: 7.1.2018

Kerro tästä muillekin!