1961 Bel Air "Bel Pala"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 7.1.2018.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Heisulivei!

    Pitkään olen miettinyt, kirjoittaisinko tänne projekti-osioon jostakin. Minä kun en koskaan ole halunnut tällaiseen oikeastaan sitoutua. Nääs kerran kun aloittaa kirjoittamaan jostain projektista, tulisi se myös viedä jonkinlaiseen päätökseen. Vai mitä?
    Ehkäpä, jos teitä kiinnostaa, kirjoitan joskus toisistakin projekteistani.

    Pahoittelut etukäteen, jos joku kokee että tässä tuli liikaa asiaa kerralla.
    Mutta tämän päivän selkävaivat saivat aikaan sen että tuli kirjoitusripuli..
    Olen varannut myös viestiketjun alusta vähän tilaa, jotta saan mahtumaan kaiken threadin
    alkuun ja näin kiinni nykyhetkeen.

    No onneksi tämä projekti alkaa olemaan loppusuoralla, joten melko varmana uskallan luvata päivittäväni tätä kertomusta tämän auton kilvitykseen asti.

    Auto on siis 1961 Bel Air 4D Flattop. Auto tuli hankittua vuosia sitten kimppaharrasteeksi ihan "käytännön" syistä, eli molemmilla osapuolilla oli jo kädet täynnä omia kulkupelejä. Sitä ennen se oli vuosia tuttujen kaverien omistuksessa projektina...

    Lähtökohta meille tullessa selviää oikeastaan ensimmäisestä kuvasta, lukuunottamatta alkuperäistä maskia joka löytyi ihan lähipiiristä. Auto oli rungoltaan ja pohjastaan jo "läpikäyty", siihen oli asennettu ilmapussisarja sekä kori ilman luukkuja oli maalattu.
    Alla on Centerlinen vanteet: Takana 8,5" x 15" edessä 7" x 15".

    Autohan on joku -80 - 90-luvun suomiraggarkustomi ollut.
    Keula oli jossain vaiheessa ilmeisesti kolaroitu. Mukana oli rosteriputkimaski yksillä 7":n umpioilla.
    Ei mikään hirveen kivan näköinen viritys. Takapäähän on viritelty -59 Impalan valot.
    Se on kyllä onnistuneen näköinen muutos. Käytännön toteutuksessa oli kyllä toivomisen varaa.
    Enkä tiedä sainko itsekään siiitä tehtyä yhtään parempaa.

    Tekniikkana vakiokuntoinen 350+TH350.

    Alkuun autoa tehtiin hirveellä riemulla satunnaisesti kaverini suulissa, innon kuitenkin lopahtaessa suhteellisen nopeasti. Ehkä suurimpana syynä välimatkamme ja talvikauden turhan vilpoiset olosuhteet.

    Vaikka auto olikin jo koriltaan maalattu, oli maalipinta vuosien saatossa saanut kolhuja ja naarmuja muuttaessaan tallista talliin. Koska ajatuksena oli maalata auto itse, oli korikin vielä kerran hiottava edes jonkin asteisen tyydyttävän lopputuloksen aikaan saamiseksi.

    Tässä vaiheessa haluaisin painottaa että ajatuksena on tehdä ihan käyttöreki kesän yhteisille turneille.
    Eli ei mikään näyttelytason kampe. Mottona lähinnä: Build, not bought!

    Enough with the bullshit ja asiaan:

    [​IMG]
    Tässä auto suunnilleen sen näköisenä, kun se ostaessamme oli. Lukuunottamatta keulaa. Syytä en tiedä,miksi aikanaan vain kori oli maalattu mutta ei luukkuja. Liekö ollut motivaatio tai taloussyitä...

    [​IMG]
    Takaluukkuun heitetty ilmajousituksen säiliö ja komressori. Tässä näkyy nuo -59 Impalan takavalot. Toteutuksen suurin ongelma on tavaratilan veden pitävyys.


    [​IMG]
    Välillä keulapeltien koesovittelua.


    [​IMG]
    Aikoinaan muokattu lokasuoja peittää maskin yläosan ja vilkun. Konepellistä on jo leikattu tässä tuuman siivu pois, koska sekin peitti maskia.


    [​IMG]
    Tämän ja edellisen kuvan välissä kuluikin sitten aikaa jonkin verran. Rakensin mm. uuden lämpimän tallin itselleni ja tuli harrastettua muita kulkupelejä. Tämä kuva on helmikuulta 2016 ja kampe laitettiin siirtolavalle ja kohti uutta talliani.

    [​IMG]
    Auto saapui uuteen kotiinsa ja ensimmäisenä työn alle takavalojen ja luukun muokkaus sen
    verran että edes kohtalainen vedenpitävyys saavutettaisiin.

    [​IMG]
    Kuvasta näkyy kuinka alkuperäinen tiivistekouru päättyy tuohon lampun pohjan päälle. Siitä se vesikin kivasti lorisee suoraan konttiin.

    [​IMG]
    Enpä sitten muuta keksinyt kuin tehdä eräänlainen kouru jatkoksi, joka ohjaisi vedet ulkopuolelle.
    Ajatuksena sitten myöhemmin saada tuohon vielä jonkinlainen tiiviste.


    To Be Continued...
     
    Muokattu: 12.1.2018
    Naumasto, mikkis83, Rotten ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Takaluukku oli pisteillä hitsattu kasaan. Nämä piti tietysti täyttää ja hioa.

    [​IMG]
    Sitten välitöinä pieni muokkaustoimenpide etuloksuille. Edes suurinpiirtein orkkiksen näköisiksi. Meinasin etsiä korvaavia lokasuojia ja konepeltiä. Mutta sitten ajattelin että what the heck, on tätä romua jo hitsailtu sieltä sun täältä.

    [​IMG]
    Konepelti kun oli aikaan jotenkin jatkettu alaspäin ja minä leikkasin siitä soiron pois jotta
    alkuperäismaski näkyisi niin kuin kuuluukin. Totesin että helpoin tapa jäykistää tuo leikattu
    reuna on hitsata siihen 8mm pyörötanko. Oikein tai väärin, en tiedä. Mutta koska kyseessä on
    kustomi, ei minun tarvitse mitään sääntöjä noudattaa.

    [​IMG]
    Kun isommat hitsaushommat oli takana, niin sitten hiontahommien kimppuun. Alta löytyikin
    useampi värikerros. Laiska kun olen, en sitä ihan pellin hinkannut.

    [​IMG]
    Tässä sitten valmistaudutaan korin peittämiseen epoksilla. Valkoista katto-osaa onneksi ei tarvinnut maalata. Se on sen verran hyvässä kunnossa. Myös tulipelti ja kojelauta saa pitää aiemmin maalatun pintansa.

    [​IMG]
    Kori epoksissa ja hiontavärissä. Tässä mennään helmikuun loppua 2016.

    [​IMG]
    Ovia varten nikkaroin tällaiset pikaiset telineet jossa niitä oli mukava pyöritellä ja hinkata.
    Minä kärsin nääs välilevyjen pullistumista, kuten varmasti joka toinen meistä joten mukavampi tehdä hommia edes seisten saati kontaten tai lypsyjakkaralta.

    [​IMG]
    Epoksit ja hiontavärit ovissa. Maaliskuun 2016 alku. Taisin tässä vaiheessa olla lomalla pari kolme viikkoa, joten oli kiva hääräillä uudessa tallissa..

    [​IMG]
    Konepelti päältä päin. Vanhasta keulavauriosta kielii tämä etureuna korjauspellitys, joka oli
    tehty aikaan ihan Ok, ja tuskin itsekään sitä olisin paremmin voinut tehdä.
    Pellin päällä taas oli varmaan tanssittu polkkaa tai jotain muuta tanhuja. Kuvassa näkyy
    pari naulaa useista, joita tuli tuohon hitsattua. Niistä sitten vetovasaralla nyppimään.
    Alta päin kun ei päässyt käsiksi tukirakenteiden vuoksi.

    [​IMG]
    Välillä vähän pölyä ilmaan ja loksujen silottamista.
     
    Muokattu: 12.1.2018
    Rotten, Jussi289, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Konepelti ja takaluukku valmiina epoksia varten.


    [​IMG]
    Apparin puolen loksun alareuna kaipasi pientä huomiota. Korjauspala tehtynä.

    [​IMG]
    Ja korjattuna. Maaliskuu 2016.

    [​IMG]
    Välillä taas pientä sovittelua. Nämä työvaiheet joissa hiotaan ja hinkataan, maalataan ja taas
    hiotaan... En tykkää...

    [​IMG]
    Vesihionta hommia alkamassa. Tässä vaiheessa ollaan jo heinäkuussa 2016. Työkiireet ym.
    toiset proggikset piti hetken pois tämän kimpusta.

    [​IMG]
    Ja edelleen hiontahommia. Näitä on kiva puuhailla ulkona kesäisessä säässä.
    Oikein ketuttaa, kun nyt katselee ikkunasta pihalle.

    [​IMG]
    Ja välillä pienempien osien putsausta.

    [​IMG]
    Syyskuussa 2016 tuli haettua pintaväriä. Värit hain Kangasalta Roads Lift nimisestä puljusta.
    Aivan loistava palvelu! Värisävy otettiin aiemmin maalatusta bensatankin täyttöluukusta ja
    sävy löytyi jostain 2000-luvun BMW: kartasta. Sinistä ja violettia, hieman ehkä
    helmiäiseltä vaikuttava väri.

    [​IMG]
    Ja sitten valmiina turauttaamaan pintaväriä piiloon jääviin paikkoihin. Karmeihin ja luukkujen
    sisäpuolille. Syyskuun 2016 alku.

    [​IMG]
    En tiedä tapahtuuko tätä muille, mutta innoissani kaadoin valmiit
    cocktailit lattiallekin... Kahteen eri otteeseen...

    [​IMG]
    Vihdoinkin vähän valmista pintaa.

    [​IMG]
    Motivaatio vain kasvaa...
     
    Muokattu: 12.1.2018
    cellu, palontie, Jsp ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG] [​IMG]
    Tässä sitten valmistaudutaan "luukutukseen".

    [​IMG]
    Luukutettuna. Tässä kohtaa muistan että oli tosi mahtava fiilis jotenkin. Sitä kuitenkin
    laimensi tieto siitä että pohjia piti vielä hinkata... Mm. koko etupää piti vielä pariinkin kertaan
    peittää hiontaväriin... Huh huh... Syyskuu 2016.

    [​IMG]
    Hitokseen kuluneet saranat aiheuttaa sen että luukku jää ylös saranapäästään. Mikään säätö ei
    tähän auta. Nämä on uusittava. Mistähän löytäisi uudet? Tai osaako joku näitä korjata?
    Koko korin viimeiseet hionnat menossa. Syyskuu 2016

    [​IMG]
    Välillä maalia mittariston kehykseen. Alkuperäinen vinyyli sai päälleen valkoisen värin.
    Tästä syntyi päätös että kun nuo värit sopii aika hyvin yhteen ja kattokin on valkoinen,
    tulisi sisustakin olemaan valkoinen.

    [​IMG]
    Ja sitten päästään varsinaiseen maalaushommaan. Aikani miettiessä tallissa maalamista, lähinnä
    roskien kannalta, päätin olla laittamatta mitään koneellisia poistohimmeleitä.
    Seinät suojaan ja lattia kosteaksi. Käyntiovi ja nosto-ovi raolleen, tämä teki mielestäni riittävän vedon maalamista varten. Oikeastaan en tekisi varmaan mitään edes toisin jälkeenpäin ajateltuna, paitsi parempi suojaus. Nyt on lattia hirveessä kunnossa ja seinätkin tulisi suojata ihan kattoon asti.

    [​IMG]
    Massa vedettynä. Tämä vaihe onnistui ihan hyvin. Jännitys kova, koska edessä lakkaus.
    Kokemuksesta tiesin että lakkasumussa ei ettensä näe.

    [​IMG]
    Ja siinä lakka päällä. Kaikki pintavärituotteet oli PPG:tä. Lakka oli todella nopeaa, haihtumisaika n.14 min joten kiirettä piti. Ja oli niin hikiki...
    Valoja oli lattianrajassa 10 kpl. Sellaisia loisteputkimallin työmaavaloja.
    Enemmänkin olisi saanut olla.

    [​IMG]
    Seuraavana päivänä kampe pihalle ja tarkistelemaan lopputulosta.
    Ihan siedettävä siitä tuli. Apparin puolen lakka pääsi valumaan puolivälipokkauksen
    alapuolelta, joten edessä on vielä partaterää, vesihiontaa ja kiillotusta.
     
    Muokattu: 13.1.2018
    Naumasto, sleepercooler, Rotten ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Ei pahasti tullut aplaria, kylkiä lukuunottamatta.

    [​IMG]
    Konepelti sai uudet kirjaimet. Oli muuten suhteellisen mielenkiintoinen reikiä noille paikat,
    niitä kun ei muokatussa pellissä ollut. Halusin ne kuitenkin laittaa, ihan kontrastin vuoksi.

    [​IMG]
    Kunnostettu ratti ja mittariston asennusta. Koko sähköjärjestelmä on mallia Tee-se-itse.
    Jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut nopeampi ja saman hintainen laittaa vaikka Painless:n sarja.
    No, ehkä ensi kerralla.

    [​IMG]
    Puskurien sovittelua. Onneksi ne ovat suhteellisen hyvässä kunnossa ja mallia 3-osaiset.
    Syyskuu 2016.


    [​IMG]
    Tässä vaiheessa sain kaverilta kuvan autosta vuodelta jotain... Huomatkaa upea verhoilu!
    En omista kuvan oikeuksia, joten jos joku kokee että kuvaa en saa käyttää niin ilmoittakoon
    minulle asiasta.
     
    Muokattu: 13.1.2018
    mikkis83, tinareki, Jussi289 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Nyt onkin hypätty tammikuuhun 2017. Välissä oli pieni luova tauko ja
    voimien keräily. Pakoputkivärkkejä haettu motonetistä.
    Aiemmin kaverin kanssa tuotiin putket x-runkoa pitkin takapyörien eteen
    Simonsin läpivirtaavilla vaimentimilla. Jeesus, mikä meteli!
    Nyt vähän jatkoa putkiin ja vietävä taakse asti. Putket tuplana siis ja halkaisijaltaan 2".
    Isompia en edes yrittänyt missään kohtaa miettiäkään. Ilmajouset, leveät takarenkaat
    ja X-runko ovat jo tarpeeksi haastellisia ilmankin.

    [​IMG]
    Melkein asennusvalmiita käppyröitä.

    [​IMG]
    Voin sanoa että ahdasta on.

    [​IMG]
    Vanha tuulilasi oli halki ja uusi saatiin Kuttilasta. Olipa vielä hyllyssä valmiina.
    Kuvassa hyvä ystäväni ja auton 2. omistaja.
    Vähän asennuskeppanaa ja lasi lumpsahti hienosti paikoilleen.

    [​IMG]
    Välillä tuskailtiin käyntiongelmien kanssa. Lähinnä tyhjäkäynnin joka oli sikarikas.
    Ja Edelbrockin seosruuvit eivät tehneet mitään. Syynä ilmeisesti alipainevuoto
    tästä spreadboreimusarjan ja kaasarin välistä. Se kun tarvitsee adapterin.
    No, yhden kaverin hyllystä joku -78 Vetten Quadrajetti paikalle ja johan pelittää,
    ainakin toistaiseksi.

    [​IMG]
    Lampunpohjat tuli kursittua kasaan useammasta suomiyksilöstä. Vähän
    joutui kuitenkin kötöstelemään jotain kiinnitystä kehyksille.

    [​IMG]
    Istuuhan se jotenkuten. Kromi ja tuo sininen väri sopiikin aika kivastii yhteen..
    Huhtikuu 2017.

    [​IMG]
    Sitten etuiskareiden kimppuun. Tilasin kiinnikkeet ja niihin myyjän mukaan sopivat
    iskarit eBaystä. Asennus oli varsin kivuton. Poraruuveilla kiinnike runkoon ja iskarin
    alapää mukana tulleella pultilla alatukivarteen. Onneksi en vielä hitsannut noita
    kiinnikkeitä runkoon...

    [​IMG]
    No, niin siinä kävi että iskarit olivat liian pitkät ja auton kun laski tunkilta alas niin
    amerikan Joen kylmähitsit pettivät.

    [​IMG]
    Koska ajattelin että paskat olivat kiinnikkeet ja uusia iskareitakaan viitsi
    ostaa, niin korjataan nämä ja jatketaan sen verran että pitempi iskarikin toimii.
     
    Muokattu: 13.1.2018
    Rotten, palontie, Jsp ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Välillä tuli tutkittua pyyhkijänmoottorin sielunelämää kun se ei toiminut.
    Yksi juotoksen korjaus, vähän kontaktipintojen hiontaa ja rasvaus niin pelitti.
    Tässä mallissa on pissanestepumppu samassa, mutta sitä en ole saanut vielä toimimaan,
    enkä tiedä saankokaan. Tarvitsee varmaan asentaa joku erillinen systeemi.

    [​IMG]
    Takapuskuri paikallaan. Sitten tuumailemaan pakarin ulostuloja. Hiekkapellissä
    on painettu kolot putkille, mutta en tiedä onko noita ollut alunperin.

    [​IMG]
    Kuskin puolen etuhiekkapelti oli mistä lie autosta otettu eikä se sopinut sinne päinkään.
    Repsikan puolen pellistä tein sapluunat ja peilikuvana sitten uusi pelti.
    Vilkku oli joskus siirretty hiekkapelliin, eli tuo reikä pitää tukkia.

    [​IMG]
    En omista mitään erikoisia peltivehkeitä. Pölkyn päällä hakkasin erilaisilla
    vasaroilla muotoja. Muuten peltitöissä on apua ollut omasta ammattikokemuksesta.

    [​IMG]
    Ja valmis tuote maalattavaksi. Siitä tulikin parempi kuin alkuperäinen oikean
    puoleinen, mistä mallin otin.

    [​IMG]
    Ja jopa istui paikoillleen.

    [​IMG]
    Välillä vähän valohoitoa kevätauringossa.
    Tässä vaiheessa takalasikin on löytänyt paikoilleen.
    Toukokuu 2017.

    [​IMG]
    Pakoputken ulostulot paikoillaan. Putket vaativat vielä pientä shimmaamista, sillä
    ne hieman kolisevat auton käydessä. Renkaan ja rungon välissä on putkella välystä n. 1 cm
    molemmin puolin. Eli aika vähän...

    [​IMG]
    Taustalla näkyy vasta ostettu saman vuoden Dart. Slant Six + automaatti. Ehkä siitä jotain juttua joskus: aiheena vaikka Dodge Six Supercharged.
     
    Muokattu: 13.1.2018
    rodhot, Naumasto, mikkis83 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    Nyt hypätäänkin oikeastaan tähän hetkeen..
    Kesällä ei tullut juurikaan koskettua koko projektiin. Pitkä sairauslomakin
    mahtui kesään kun vasemman olkapään pallonivel meni juntturaan.

    Syksyn koittaessa vuosien taistelu talon viemäriputkien kanssa kyti päätöksen
    pikaisesta remontista. WC- ja suihkutilat meni uusiksi, samoin keittiö.
    Nämä valmistui n. 1 viikko ennen joulua.

    Joulun ja uudenvuoden välipäivinä oli aivan eri tavalla taas intoa mennä talliin,
    viikkojen pirttirempan jälkeen.

    [​IMG]
    Jotta pääsisi vähän kartalle mitä vielä on edessä, piti tehdä hieman
    To Do - listaa..

    [​IMG]
    Joulun pyhät tuli luettua tätä kirjaa ja henkinen valmistautuminen alkoi.
    Aiemmin olin hommannut kaverilta Durkopp- teollisuusompelukoneen.
    Se ei ole kolmisyöttökone, mutta pärjää loistavasti vielä aika paksujenkin
    matskujen kanssa. Uusien asioiden oppiminen ja omin käsin tekeminen on
    parasta mitä ihmiselle on annettu.

    [​IMG]
    Koska tallini tila on jossain määrin rajallinen ja säälin vanhaa Dötsiä sen verran etten
    halunnut sitä ulkoruokintaan laittaa. Joten sisustushommiin tarvittava väliaikainen työpöytä syntyi filmivanerista, kahdesta kakkoskakkosesta, taittotikkaista ja työkaluvaunusta.

    [​IMG]
    Kuten aiemmin oli juttua, valkoinen tulee olemaan sisustan pääväri. Sinistä ehkä hieman
    tehosteeksi ovipahveihin. Varmasti mielenkiintoine väri pitää puhtaana.
    Onkohan nykyään jotain likaa hylkiviä nanotuotteita olemassa? Ainakin muistan jellonan
    luolassa olleen jonkun suihkeen jota laitettiin vaatteisiin. Ja sitte ku siihen ruikki ketsuppiakin
    niin se vaan ikään kuin lensi pois...

    [​IMG]
    Hommahan alkoi ensin näiden irstaiden päällisten poistamisella.
    Päätin aloittaa istuimista, koska ovipahveille ei vielä mitään selkeää suunnitelmaa
    ole ja onpahan isotöisin homma sitten pois alta.

    [​IMG]
    Alta paljastui alkuperäiset kangasverhoilut. Venyneet, likaiset ja paikoin rikki. Olisivat ehkä olleet pelastettaviakin, mutta eivät sovi suunnitelmiin.

    [​IMG]
    Ei muuta kun vanha verhoilu veks ja saumoihin kohdistusmerkit.

    [​IMG]
    Sitten kaikki palaset varovasti tikit ratkoen irti. Jos esim. oikean puolen joku pikkukappale on
    rikki, siihen voi todennäköisesti käyttää kaavan väärinpäin vasemmmalta puolen.

    [​IMG]
    Varsinaista suunnitelmaa ei tälle ole kuin päässä. Ensin tein tuon päälliosan kankaan,
    johon neuloin makkarat. Keinonahka siis on materiaali, selvennettäneen tässä vaiheessa.
    Keinari on liimattu 6 mm laminoituun vaahtomuoviin.
    Makkarat on näkyvillä tikkauksilla, ei siis mitään tuck'n'rollia.

    [​IMG]
    Kun palaset oli leikelty, merkattu ja tarvittavat koristeompeleet tehty on aika neuloa
    kaikki yhteen.
     
    Muokattu: 13.1.2018
    Naumasto, Rotten, LPV ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    [​IMG]
    Tässä kohtaa kohdistusmerkit ovat todella tärkeitä ja helpottavat koko hommaa
    älyttömästi.

    [​IMG]
    Siinä se on, asennusvalmis takapenkin istuinosa.

    [​IMG]
    Kun on käyttänyt alkuperäisiä tarkasti mallina, on istuvuus täydellinen.
    Varsinkin kun toppauksia vielä parantelee, niin saa kaikki kireelle.
    TIEDÄN joo, en ole käyttänyt hog ringsejä kiinnitykseen.
    Tämä on tietoinen valinta. Oli vaan niin paljon helpompi vetää toi
    nahka kireelle.
    Lisään hog ringsit vielä ennen lopullista asennusta.

    [​IMG]
    Pieni testiasennus... Näyttäis istuvan..

    [​IMG]
    Sama homma edessä selkänojalle.

    [​IMG]
    Jotenkin tuntuu että peltitöissä käytetyt levitysopit on hyvinkin apuna tässä hommassa.

    [​IMG]
    Välillä piti kyllä hetki tuumata, mikä pala menee minne ja kuinka päin..
    Ja pari kertaa menikin nurja puoli päälle päin.

    [​IMG]
    Selkänoja valmis!

    [​IMG]
    Tähän asti vaikein osa on tuo selkänojan palojen yhteen ompelu. Jyrkät mutkat, terenauha ja
    iso kappale muutenkin. Vaati jo vaimon apukäsiä kannattelemaan ja kääntelemään.

    [​IMG]
    Tämä oli aivan sikatyöläs, mutta nyt se on asennusta vaille valmis.
    Tosin ensin varmaan tarttis tehdä jonkinlainen kattoverhoilu, niin se olisi vielä helpompi asentaa..
     
    Muokattu: 13.1.2018
    sleepercooler, tsipi, 1purehell ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Joskus ihan 90 luvun alussa näin tämän auton tuossa vanhan kuvan mukaisessa kuosissa pariinkin kertaan eri tapahtumissa... olisko ollu BigChevyWeekend Kalajoella toinen tapaus...
     
    buick71 tykkää tästä.
  11. buick71

    buick71 2nd gear

    Pitipäs sattua.Tänään juuri kävin kyläilemässä henkilön luona joka rakensi tämän kustomin.:)
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei juma.

    Jos sä epäröit tämmöisen julkaisua tässä vaiheessa, ni mun pitäis varmaan myydä oma harrasteeni ja keskittyä lähinnä hengittämiseen. :D

    Ja kyllä, ehdottomasti kaikki mahdolliset muutkin projektit päivänvaloon. Heti. :odeek:
     
    Naumasto, Rotten, Jussi289 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. StoneSour09400

    StoneSour09400 3rd gear

    Joo hyvää kerrontaa kuvineen ja kaikkineen!
     
    Rotten, palontie ja Make500 tykkäävät tästä.
  14. Make500

    Make500 Gearhead

    Hei, kiitos Teille!

    Onko kellään vinkkiä ovipahvien taustalevyistä?
    Lukenut että ABS-muovi olisi päivän sana..
    Kovalevyn saatavuus vain on helpompi, se vaan imee kosteutta.
    Tosin onhan ne alunperinkin ollut kovalevyä tms. vaneria.
    Jos päädyn ABS-muoviin, niin mistä sitä saa Tampereen alueelta?
    VINK Oy:ltä joskus ostin ainakin polykarbonaattia, kun mulla oli firma joskus
    10 vuotta sitten. Sieltä ei muistaaksen yksityinen voinut jostain syystä ostaa...
     
  15. B-66

    B-66 Gearhead

    Etra
     
  16. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Nää on just niitä aiheita kun alotukseen laitetaan useamman vuoden työt ja et on tää helppoo, niin tulee tunne etteihä tässä ite saa mitää aikaseks. Ainii, mutta ehämmä muutenka oo muutamaa vuatee mitää enää tehnykkä...
     
    Rotten ja Make500 tykkäävät tästä.
  17. 401

    401 2nd gear

    Tässähän on tekemisen meininkiä!
     
    palontie ja Make500 tykkäävät tästä.
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Myönnän että tuli tässä tiivistettyä suht pitkältä aikaväliltä. Ja pahoittelinkin tätä ketjun alussa. Tosin jos olisin aloittanut tämän ketjun heti kun toi projekti tuli hommattua, olisi koko threadi kuollut jo heti alkuunsa:)

    Ja pariin otteeseen on ollut pientä taukoa. Mutta ensimmäiset vuodet meni tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Mutta oikeastaan koko homma lähti lentoon vasta kun sain tuon kotitalliin. Tiedän ettei se siellä suulissa olisi koska edennyt. Ikävä kyllä sinänsä, kotona
    kun tarvitsisi jo vähän lisätilaa muihin hommiin.

    Mutta joo, helppoo tää ei aina oo:rotfl::rotfl:

    Tykkään kyllä kirjoittaa tällaisesta projektista, vielä enemmän tykkään tehdä.
    Pelkäsin vain aiemmin tätä aloittaa, kun epäilin jaksaisinko loppuun asti päivitellä.
    Mutta lupaan että tulevana kesänä leimalle, varmaan kohta 20:n vuoden seisonnan
    jälkeen..
     
    Muokattu: 7.1.2018
    mikkis83, Rotten, FuryIII '71 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    On peräti kutsuvan näköinen takapenkki. Ja onpa muutoinkin hienoa työstämistä.
     
    Make500 tykkää tästä.
  20. jrasi

    jrasi Gearhead

    Buickin pahvit tein alumiinikomposiitista, lopulliseen asennukseen menee vielä hetki, mutta tuus käymään naapurissa vilkaisemassa.

    Mulla olis tossa ainakin yhteen pahviin matskua ja lisää järjestyy kyllä, jos kelpaa.
     

Kerro tästä muillekin!