Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mitä viileenpään niin sen parempi.
     
  2. toyota...

    toyota... Gearhead

    se jatkojohto ja jäähdytys ritilä tietysti paras. Aattelin vaan ensihätään jos siirtäis sen pumpunkyljestä sen verran ku vakiojohto piisaa...
     
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    K2500 jyski nelikko päällä ajaessa kun oli jakiksen öljyt valuneet hajonneen stefan kautta ulos..

    Ei sekää sammunut kyllä
     
  4. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Osta vaan se jatkojohto.
    Pääset hiton paljon helpommalla
     
    palontie tykkää tästä.
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla pimeni " fsd" bokseja, mutta sitten alkoi kestämään kun otin hanskalokeroon yhden boksin varalle.:D
     
    käkkyläjuntti, palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei oo mikään idioottivarma tapa tuokaan, mutta itse oisin kertaalleen jääny tien päälle ilman varaboksia.:rotfl:
    Eli kyllä se kannattaa siellä hanskalokerossa olla varalla!:odcool:
     
    palontie tykkää tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ja ehottomasti se jatkoroikka ja jäähdytyssiili, niin onnistuu tuon varaboksin vaihtokin tien päällä!!:poff:
     
    palontie tykkää tästä.
  8. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Moro!
    '99 Tahoen kanssa kävi pikku moka eilen.
    Ajattelin lisätä vähän ohjaustehostimeen öljyä, kun aiemmin olin huomannut sen olevan aavistuksen vajaa, ja nyt oli öljyputeli käsillä. Pakkanen vissiin oli kangistanut korkin alla öljytikun ympärillä olevaa kumilärpäkettä niin, että se ei tullutkaan säiliöstä korkin mukana, vaan tipahti säiliöön. Pönttö on yllättävän syvä, ja siellä oleva pumpun valurunko blokkaa tilaa tehokkaasti. En saanut tuntumaa tiivisteeseen erilaisilla rautalangoilla ym. välineillä.

    Jos pönttöä katsoo edestäpäin, niin sen oikea kylki on kalteva. Korkki on oikealla ylhäällä. Pumpun mötikkä on vasemmassa alalaidassa ja sen imuaukko on luultavasti jossain vasemmalla yläviistossa. Onko näin? Onko imuaukossa sihtiä? Joku teistä näitä lienee availlutkin. Kuinkahan todennäköistä on, että kumitiiviste kulkeutuu pöntön pohjalla pöntön kuoren ja pumpun rungon välistä vasemmalle, ja virtaus nostelee sitä imuaukon päälle? Onko kellekkään käynyt vastaavaa? Tapahtui sen verran itsestään, että luulisi, etten olisi ensimmäinen tohelo...

    Ainoa ratkaisu on ilmeisesti irrottaa pumppu (=tuulitunneli, flekti, pumpun siiva, paine & paluulinja pumpusta -> pumppu irti) ja käännellä ja huuhtoa kumilärpäke pois sieltä. Olisi vain kiva tietää, kuinka suuri riski tuolla on nyt ajella. Jos kumi blokkaa pumpun imun, tehostus katoaa ja pumppu voi hajota. Jos imussa ei ole sihtiä ja kumi pääsee siitä läpi, pumppu voi tuhoutua kerrasta ja sylkeä kumipurua simpukkaankin.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mä sen sieltä kaivelisin irti kun pumpun irrotus ei paha operaatio ole.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jos sen säiliön imis tyhjiin ja sitten kokeilis kaivella/imeä?
     
  11. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Käyttönelikon ollessa kyseessä, helpommalla pääsee kun valitsee eteen ja taakse samankokoiset renkaat ja pystyy kuluttamaan kaikki loppuun lähes yhtä aikaa.
    Isomman renkaan mahtuvuutta voi verrata alkuperäiseen rengaslaskurilla. http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
     
    Muokattu: 12.1.2018
  12. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Semmonen sivuvaikutus oli tuolla 6.2D vesikierron muutoksella (sisätilan kennolta paluu suoraan vesipumpulle) että nyt ei kiertovesipumpullinen letkulämmitin toimi oikein. Ilmeisesti suurin osa vedestä kiertää nyt vaan lämppärin kennossa. Reilu tunnin oli lämmityksessä -10C pakkasessa ja lämpömittari (mekaaninen, 0-120C) näytti vaan 20C. Ennen tuota kierron muutosta se lämpeni tuon verran puolessa ajassa.

    1500W on tuo lämmitin.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tee lämppäriä varten Y haara ja hana :D
     
    Catrik tykkää tästä.
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Se mulla oli alunperin harkinnassa ihan vertailuja varten vaan en löytäny semmosta Y-venttiiliä ja kahdella venttiilillä ois tullu nii hintava ja miljoona liitosta etten nähny vaivan arvoseksi. Paras olis tehdä alavesiletkuun T-haara, nesteet tulis sillon normaalia kautta pumpulle mutta ei myöskään yritä koko syyläriä lämmittää.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitähän se tekis jos se ois siinä letkussa mikä menee pumpulle? Pumppu siis.
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei omakaan sammunut kun vähän jytisi maantiellä, jakolaatikko ja kardaani levis pitkin asfalttia 80-90km/h vauhdissa.
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Onko kennon meno kannen takapäästä otettu? Miten toimii noin muuten tolla kierrolla?
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    turbon alipaine vipu on sammuksissa löysä, ja käydessä kiree, ja vetää ylöspäin.
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eli hukkis toimii.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko oven lukon vaihto sen ihmeellisempi pikappiin kun vanhempiin muihin?
     

Kerro tästä muillekin!