Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Johan on äijällä jutut
     
    petrus tykkää tästä.
  2. Rolssi62

    Rolssi62 1st gear

    PerttiP, Löllö Laurell ei ole huutanut Tupalalle, ei Eroselle ei Mopoilijalle, väärinkäsityksiä. Kaikki muut valehtelevat.
     
    jorkat tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Silmukka kiristyy, nyt tupalan lisäksi syyllisiä ovat löllö laurel, eronen ja mopoilija nimellä kulkeva salaperäinen henkilö. Lisäksi muut valehtelevat.

    Tää on selvää dallas- kamaa.
     
    Muokattu: 14.1.2018
    jorkat ja LordMrFord tykkäävät tästä.
  4. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Täällähän taas trollit riehuu :D
    Pikkusen ku katsoo vaatimatonta viestihistoriaa niin ei paljo tarvi arvailla mikä on agenda ja mistä tuulee.
    Itse pidän ainakin erittäin pelkurimaisena toimintaa jossa luodaan nimimerkki pelkästään mustamaalausta varten, eikä uskalleta tehdä sitä omalla nimellä.

    Tämän viestin on kirjoittanut nimimerkki MaxDura, oikealta nimeltä Mika Salonen.

    Mutta mennään taas melkein aiheeseen.
    Kysyin FHRA:n foorumilla EM-kisojen kävijämäärien laskusta.
    Vastaus oli asiallinen ja pitkä, ja siinä kerrottiin kävijämäärien laskentatavoista sekä määristä.
    Tässä vastaus copypastena:


    "Kyllä statistiikkaa on.

    Samaa spekulointia tulee välillä esille myös ACS:stä, joka edustaa noin 2/3 FHRA:n euromääräisestä lippumyynnistä.

    Viime vuosina ei olla enää raportoitu tapahtumista kävijämäärää, se kun on varsin epämääräinen luku.
    Syynä siihen on, että kävijämäärän voi laskea miten haluaa ja joskus aiemmin käytettyä luovaa laskentatapaa käyttämällä ollaan päästy lukuihin, joita ei tule verrata viime vuosina ilmoitettuihin todellisiin myytyihin lippuihin kävijöille.
    Esimerkiksi EM-kisoissa on lähes 2.000 tiimi- ja henkilökuntaranneketta. Iso osa tuosta porukasta on paikalla 4-5 päivää, joten voidaan hyvillä mielin sanoa, että siitä tulee heti 10.000 pohjalle. Jos lippuja myydään esimerkiksi 6.500 ja niistä vaikka 500 on kokoaikarannekkeita, tulee siitä 6000+500x4päivää=8000 lippua. Vähän markkinointilisää ja alvi päälle, niin voidaan sanoa vaikka 30.000 "kävijää" tai American Car Show:sta 70.000.

    Tapahtumajärjestäjät yleisesti nostavat ilmoittamaansa lukua, jotta tapahtuma saa enemmän painoarvoa yhteistyökumppaneita ja myyntikojukauppiaita haaliessa ja voin sanoa alaa aika hyvin tuntevana, että nämä ilmoitetut luvut eivät ole edes rankasti liioiteltuja joidenkin tapahtumajärjestäjien tapaan laskea kävijämääriä.

    Aiemmin pääsylippuluku oli "Top Secret" ja tilinpäätöksiäkään ei levitelty jäsenistölle. Aika myöskin kultaa muistot, ja aina välillä kuulee, että "oli rinteet täynnä joka päivä ja lauantaina oli 10km jono alueelle". EM:ien osalta voin sanoa, että muutamana vuotena on tosiaan ollut todella pitkä jono parkkipaikalle. Ne ovat johtuneet siitä syystä, että pysäköinti ja liikenteenohjaus on kussut big time, eivät väenpaljoudesta. Se yhdessä tuon luovan laskentatavan kanssa saattaa helposti luoda mielikuvan, että porukkaa oli moninkertainen määrä viime vuosiin verrattuna. Mitkään ilmakuvat tai muut eivät tue sitä millään tasolla. Alastaron rinteet eivät yksinkertaisesti edes vedä mitenkään ilmoitettuja määriä ihmisiä. Kun Topikat ajavat, ovat käytännössä kaikki kykenevät katsomoissa ja rinteissä ja voi katsoa, paljonko väkeä oikeasti on.

    Lippujen myynti on ollut itse asiassa varsin tasaista.
    Vuodesta 2004 lähtien kun tästä koneelta löytyy tilinpäätökset, vaihtelee lippumyynti Euroina välillä vajaa 900.000 - reilu 1.1 Miljoonaa. Hiljaisimpia vuosia olivat 2004 ja 2011, parhaita ovat olleet 2005 - 2010. Nykyään kirjanpidossa erittelemme eri lipputyypit, aiemmin kaikki oli laitettu yhteen "lippumyynti"-sarakkeeseen, johon on kirjattu myös istumapaikka-, VIP- ja pysäköintiliput.
    Viimeiset kolme vuotta ovat olleet samalla tavalla laskettuna 917.000-976.000 Euroa, eli kokonaismyynnissä ollaan aikajakson 2004-2017 keskitasolla.
    Yksilöimättä tarkkaa tapahtumakohtaista myytyjen lippujen määrää koko tuolta ajanjaksolta (ei löydy tästä käsiltä), jokainen varmaan osaa päätellä, että muutos ei ole ollut kovinkaan radikaali, vaikka lippujen hinta onkin varmasti tänä aikana noussut ja laskenut ja on ollut hyvää ja huonoa säätä ja onpa poikkeuksellisesti jopa laskettu lauantai-lipuilla sunnuntaina ilmaiseksi sisään asiakkaita EM:iin ja ACS:ää muutettu kolmipäiväseksi.
    Jos joku on sitä mieltä, että väkeä tosiaan on ollut moninkertainen määrä Alastaron rinteillä tai American Car Showssa menneinä vuosina, pitää alkaa miettimään, että miten ne ovat tulleet sisään. Lippuja ei ainakaan heille ole myyty.
    Jatkossakin raportoimme vuosittain myytyjen lippujen määrän ja Oy:n tilinpäätöksen yhdistyskokouksien yhteydessä, joten tulevaisuudessa on helpompi itse kunkin jäsenen seurata lipunmyynnin trendiä. Julkaisemme myös erilaisia vertailuja ja graafeja, joilla on helpompi ilmentää mitä tapahtuu. Jätämme menneet numerot menneisyyteen ja keskitymme tähän päivään ja tulevaisuuteen.

    Yleisön paikalle haaliminen tapahtumiin on kuitenkin varsin haastavaa, joten töitä sen eteen pitää koko ajan tehdä: uusiutua ja ideoida. "Case Alastaro" aiheuttaa omat lisähaasteet, mutta se myös pakottaa uusiutumaan ja katsomaan asioita uudesta kulmasta ja ehkä se siis jopa saa koko homman uuteen nousuun ja koko porukan toimimaan yhteisen asiamme eteen.

    Jos yleisö, jäsenistö, kilpailijat, toimitsijat, johtoryhmä ja toimiston väki pysyy motivoituneena ja tukee toinen toisiaan, on se huomattavasti todennäköisempää kuin jos pyritään saamaan porukka eri leireihin ja puukottamaan toisiaan synnyttämällä eripuraa."
     
    Muokattu: 14.1.2018
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mielestäni varsin ansiokkaasti selvitetty. En kauhene hyvin ktään näist silmäätekevistä tunne, mut kisoissa tietty näkee ja sit "viran puolestakin" ollut tekemisissä. Ei oo viel toistaseks kauheen pahoja ja huonoja ihmisiä kohdalle osunut. Nykyinen toimitusjohtaja on ollut mukava epävirallisesti ja pätevän oloinen sekä asioihin paneutuva virallisesti, sillee noi piirteet tulee vähän yllätyksenä. Panee vähän miettimään toimiston työilmapiiriä, mut siltä suunnalta ei oo tainnut valituksia kuulua.
     
    Muokattu: 14.1.2018
  6. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Esitin Fhran sivulla eilen kolme kysymystä joihin Toimitusjohtaja Laurel vastasi.
    Vastaukset voi käydä sieltä lukemassa. Kysymykset oli
    -Onko haukkunut Naishenkilön pystyyn koskien Alastaron lupahommia.
    -Onko haukkunut pystyyn Tupalan.
    -Onko ajanut Ilokaasuilla Fhran kilpailussa alimitoitetuilla turvavarusteilla.
    Toimitusjohtaja Laurel vastasi kaikkiin että ei pidä paikkaansa huhut.
    Ilokaasuasia oli testilähtöjä kadunmiehen tapahtuman säännöillä yökilpailussa.
    Kiitti myös että rohkeasti omalla nimellä Fhran sivuilla asiat esitin.
    Omalta osaltani näiden asioiden vetvominen loppuu täällä tähän ja toivon Laurelille myös työrahaa. T.Toni Nyström
     
    Mikkis, kojootti ja Pate-68 tykkäävät tästä.
  7. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Huomenta
    Olen täysin samaa mieltä kun max dura
    Ja niin kuin aikaisemmin sanoin
    Monelle aukea tämä homma jos ei mennä nimimerkin
    taakse
    Max Dura=
    Pertti.p=
    Ym.
    Tästä se lähtee kohti reilumpaa keskuststelua!
    Jos on oikeasti mielipiteitä minkä takana seisoo!
    Nixxon
     
    Pate-68 ja josu tykkäävät tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos ei ole, niin mistä nää jutut tulee?
    t,jyrki aukio
     
  9. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Moro
    Laurell oli kyllä listalle pyrkimässä (kilpailu)

    Katso street & race sivu 127
    Pyrki listalle auto ei toiminut kunnolla niin vetäytyi!!!!!
    Ja kyllä täälläkin täytyy tulkita yleiset säännöt (ilokaasu)
    Ei kyllä mene läpi että jos Usain bolt juoksee karsinnoissa ja
    käryä dopingista niin se oli Näytöslähtö.!!!
    Se siitä ,turha vatvoa lopputulos HUONO ESIMERKKI,,,
    Turha enää grillata kaveria sanomisen on sanottu ainakin
    mun osalta.Vastauksetkin on saatu paitsi "menkää ruotsiin
    ajamaan"hommassa.kiitosToni.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noista yleisistä säännöistä sen verran, että Pro ET:ssä ilokaasuilla ajamiseen ei vaadita mitään extraa, ja Laurellin auto mahtuu oikeinkin hyvin Pro ET:n aikaikkunaan.
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  11. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Niin joo, black list ajetaan pro et säännöillä
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tiedä niist blacklistin säännöistä, autot eivät kuitenkaan ole käsittääkseni FHRA:n katsastamia eikä niistä kaikki täytä FHRA:n ET mukaisia turvamääräyksiä. Mut toisaalta ovat näytösluontoisesti kai olleet noissa kekkereissä ja kadunmiehen tapahtumissa joita FHRA hallinnoi, kadunmiehen tapahtumissa muutenkin omat sääntönsä. Toi on kuiteknin ilmeisesti asia jolla on FHRA:n hallituksen siunaus. Ja itseasiassa mun henk koht mielipide on, että hyvä niin, se tällä hetkellä ihmisiä kiinnostaa ja tuo katsojia.
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  13. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Halirinki pystyyn. Kaikki hyvin vai onko?

    Ehdotan totuuskomission asettamista tutkimaan asiaa.

    John johntravolta Travolta
     
  14. jorkat

    jorkat Gearhead

    en puutu kiulun omistussuhteisiin, mutta miten tuottavaa toimintaa arvelet ylimääräisen henkilön kuljettamisen dargsterillä 402m + pakolliset muut matkat olevan?
    ...ei ihan jatkuvatoiminen hiihtohissi kuitenkaan kyseessä...

    Jorma Kattelus
     
  15. jorkat

    jorkat Gearhead

    ot: entä mites arvoikkunaan :poff: älä jykä vastaa, oli vaan pakko:wc:
     
  16. jorkat

    jorkat Gearhead

    laithan mikkis säkin tänne nimesi, kuvasi ja mielellään sotusikin ja pankkiyhteytesi ja vaikkapa viisi seuraavaa tunnuslukunumeroa, jookosta?
     
  17. jorkat

    jorkat Gearhead

    ot: ei mun takia tartte, mut oman vakuuttavuutesi takia. ot päättyy. (vässy)
     
  18. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Kyllä tämä kirjoittelu viihteestä käy mutta en pidä hyvänä saati tyylikkäänä tätä fyyra/johtis/laurel/resykli/hesalaiset/böndet/viherpiiperöt/viranomaiset/mitälie lynkkausmielialaa. Jos ei muuta niin tyyli on "jotain pahaa ne on kumminkin tehny". Ihan räkänokkien meininkiä.

    Nää jäsenmaksujen laistajat on kanssa ihme ryhmää. "Mua loukattiin aikanaan verisesti ja ikinä en aijo enää maksaa penniäkään fyyralle. Pyhyy, yhyy " ja sitten perään jotakin teiniuhoilua. Tsiisös mikä meininki.

    Minä ainakin maksoin FHRA:n jäsenmaksun ylpeänä tiedostaen, että yhdistys edustaa juuri niitä asioita joista olen kiinnostunut. Johonkin toiseen aikaan olen kuulunut johonkin muuhun yhdistykseen joka liippaa omaa mielenkiintoa ja maksut maksanut.

    Sanoin tossa ekassa lauseessa, että räkänokkien meininkiä mutta kuitti meni ehkä väärin. Sakkihan on täällä kuin... no, jätetään nyt kuitenkin sanomatta.

    Toivottavasti minusta ei tule yhtä tarkkanäköistä, että pelkkiä virheitä huomaisin.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  19. jorkat

    jorkat Gearhead

    ei tainnu olla työpäivä sulla huomenna... 15.1.2018
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  20. VSPfinland

    VSPfinland 2nd gear

    Jäitä hattuun!!!
    Neuvottelun tulos Tupalan kanssa Alastaron tilanteesta on se, että huutamalla asiat eivät etene. Toiminta dragracingin jatkumisen varmistamiseksi voi alkaa AVIn päätösten jälkeen.

    Jorma Honka, DRF puheenjohtaja
     
    jknR, Pate-68, Yarza ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!