Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    lukennut netiist et vast yli -20c oikeasti tarvii grid heateria... iteltä jäi pois kun duunailin dual intaken.. noo tuskimpa tänne etelään moisia pakkasia tulee.... :) ja piuhan päässä auto aina
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo eikös se ollu merkki polttoaineen saannista jos ei taho pikku pakkasilla oikeen käynnistyä? Suuttimetko vai pumppu, kumpiko oli..
     
  3. juskili

    juskili 1st gear


    Elikkä ovipahvin purin ja tein hyppyjohdon tuonne nostimen moottorin päähän olevaan liittimeen niin sain ylös lasin. Eli katkaisin toimi väärinpäin. Mistä tuollaista oven nappulapaneelia kannattaisi alkaa etsimään?[/QUOTE]
     
    Muokattu: 19.1.2018
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Do dii, nyt sain tänäpänä haettua ikh:lta mittarin alipaineen mittaukseen. Siellä vaan ei olluna liittimiä sopivia vaan ol mäntävä motonettiin. No sielläkin piti raapia kaljua jonkun aikaa että keksi miten saa muutettua 3/8 ulkokierteen mittarista 6mm letkukaraksi. Ol niinku melko vajavaisesti niitä erilaisia liittimiä siellä ja etrat sun muut hi-flexit ol männä jo umpeen tältä päivältä.

    Siltä ekalta t-haaralta mittasin äsken tyhjäkäynnillä (750rpm) ja 0,95 baria sain tulokseksi. Nii että se pumppu on nyt sitten ainakin vissiin kunnossa. Täytyy kait sitte niitä linjoja seurailla josko olis joku irronnut tai halki männä. Tahikka sitten se tehostin falskaa.....

    Ne tuliuudet akutkin sain laitettua paikoilleen päiväsellä niin että lähempä nyt juomaan sitten ahkeruuskahvit.....
     
    Saetkae tykkää tästä.
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Empä ny muista paljonko omassa oli sitä alipainetta numeroina mutta kun laittoi käyntiin ja tyhjäkännillä oli nii mittari nousi reilusti. Sitte kun kokeili kaikkia mikkä toimii alipaineella nii näky se pumpun kunto, mitttari laski hetkellisesti ja nousi vakioarvoon aina. Paitti sen sisäkierron kellon kanssa, sillon jämähti normaalia alemmaksi.

    Siä on muuten joku venttiili sielä vasemman pyöräkotelon pellin päällä jonne menee se iso letku. Säätää sen alipaineen oikiaksi. Kun vain muistais paljonko se oli..
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Luin jenkkijoen sivustoilta että niissä letkuissa on ollu recall olisko ollu 720 numeroltaan. Luetun ymmärtämisen perusteella venttiili on kiinteä letkun kanssa jolloin molemmat tulee samalla uusittua. Koski muistaakseni 95-96 valmistettuja. En muista kuukausia ulkoa.

    Täytyy vielä kokeilla se pumpun tuotto niin että kuluttajia laittaa päälle. Jospa huomenna sais niitä linjojakin ihmeteltyä. Ei sitä paine-arvoa mistään läytyny mutta jollain sivustolla joku sanoi että 28 in hg jolloin toinen vastasi että se on hyvä tulos. Sen pitäs olla siis barin kantturoissa minusta kun muuntaa yksikön.
     
  7. simu_l

    simu_l Gearhead

    0.8-0.9 bar alipainetta ja kaikki skulaa niku pitää.

    Mulla oli semmonen juttu että siellä pumpun juuressa se T haara siinä isossa letkussa josta lähtee sitten pienempi letku, niin siinä oli semmonen kulma pala joka meni lyttyyn alipaineesta ja tukki koko letkun, vaihoin sitte sen koko pienemmän letkun sinne tulipeltiin asti niin on pelannu.

    Siellä konehuoneessa kuskin puolella takanurkassa on ymmärtääkseni niku map anturi, haistelee sitä alipainetta, ainakin kun siitä nyppää letkun irti niin syttyy abs ja brake valot.
    Ei kai siellä mitää säädintä ole, imee minkä imee...
     
  8. HarriKontio

    HarriKontio 1st gear

    Tuli tänään peura keulaan työmatkalla. Puskuri, oikea umpio, ilmastoinnin lauhdutin ja välijäähdytin nyt ainakin entiset sekä tietysti lisävalorauta ja lisävalot saaneet osumaa.

    Menee korjaamolle vakuutuksen puolesta korjattavaksi, mutta onko kokemusta miten nämä "suomi" umpiot korjataan ?
    On sen verran uniikin oloset viritykset, että tuskin kaupasta uutta löytyy tilalle.
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minulla on jo lyhennetty sitä kulmakappaletta, liekö jo ollu samoja litistymisoireita siinä. Niitä liitoskumeja taitaa olla ainakin nippelit-firmassa ja muoviputkea ellei hae kieppitavarana putkea jostain pneumatiikkapuljusta. Vai löytykö se varaosana suoraan simu_I?

    Siinä letkussa josta cumminski mainitsi pitäs kyllä kai olla säädin, ainakin se recall 720 sen myös mainitsee. Pitäs olla vaihdettu itsellä kun sen tsekkasin pyhänä moparin sivuilta.

    Jospa keskiviikkona kun on vapaapäivä taas yrittäs syventyy siihen.....
     
  10. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Nykyään vakio umpiot kelpaa. Pyydä että laittavat molemmat uusiksi. Ebay:stä löytyy parilla sadalla. RockAutosta kans. https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=8485404&cc=1366602&jsn=503
    https://www.ebay.com/itm/1994-2001-...ash=item3f5d404587:g:zbYAAOSw-RhaX7bb&vxp=mtr
    Jollei halua leikellä ja liimata kasaan ne vanhat kötöstykset... ;)
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Vakio valot kelpaa kunhan muutoskatsastaa. Sehän kannattaa laittaa samaan laskuun
     
  12. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    riittääkö vain ajovalot vai pitääkö nyt sitten kaikki valot vaihta amerikan malleihin eli sallitaanko sekavalaistus...?
     
  13. simu_l

    simu_l Gearhead

    Sehän taisi olla alunperin semmosta pientä nyloni putkea..? mulla oli varaosa hyllyssä, tuli jonku ahtopainemittarin mukana letkua ja se oli passelia niin lykkäsin sen siihen, mulla se pätkä oli jotai alle metrin ja tuli sieltä läheltä pumppua tulipeltiin haaroittimeen.
     
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Etralta hain omia letkuja ja putkia. Tais olla 6/4mm mitä laitoin omassa sinne etuvedon kytkentäkellolle ja tuntu siä toimivan nii miksei muuallakin? Biltema myi t-haara-sarjaa että niillä saa haaroitettua ja jatkettua letkuja. Letkuakin tais olla
     
  15. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    vähän tota valoasiaa sivuten, onko kellään tietoa saako nyt periaatteessa (suomi)takasumarin poistaa? vai aletaanko jotain mussuttaa, että se on kyllä tarvinnut silloin olla kun auto on rekisteröity suomeen..
     
  16. voima76

    voima76 1st gear

    Kellään tietoa mistä pitäisi lähteä etsimään vikaa kun kabiiniin ei tule lämmintä ilmaa pakkasella? Juuri vaihdettiin lämmittimen kenno ja koko kojetaulu piti purkaa sen takia mutta vika ei ollut näköjään siinä. Tulee vain sellainen lehmän henkäys ja yli 20 pakkasella ihan viileää ilmaa. Putket moottoritilasta kojetaulun sisäään ovat kuumia ja moottori normaalilämpöinen, webastokin päällä.
    Auto dodge ram 2500 6,7L vm-2008
    Olisin kiitollinen jos joku vinkkaisi mistä lähteä etsimään vikaa? Niissä läpissä varmaan jotain häikkää jotka muuttavat ilman kulkua vaikka vaikuttivatkin olevan kunnossa?
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jenkkiversioista saa poistaa, ei vaadita enää... On kokeiltu, tosin Town&Countryllä, jossa oli vikalistassa että ei toimi, poistettiin ja ei kukaan kyselly, kun sitä ei ole, sen ei tartte toimia...
     
    Hoovee tykkää tästä.
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pystyisköhän niitä kalibroimaan, kuten Jeepin puolella? Toimiskohan se kalibrointiohje tuossa, haluatko kokeilla? Mulla on ohje, laita sähköpostiin pyyntö...
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Riittää ajovalot. Uuden ohjeen mukaan alkuperäiset valaisimet on ok ja jos jotain lisätään niin täytyy olla e-hyväksyntä. Eli voi olla sekaisin.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Trafin ohjeen mukaan voi alkuperäiset valaisimet hyväksyä rekisteröinti ja muutoskatsastuksessa. Mutta jos jossain kelpaa ilmankin niin hyvä juttu.


    https://www.trafi.fi/filebank/a/150...ojen_ja_peravaunujen_tekniset_vaatimukset.pdf

    Liite 1 Ajoneuvoja koskevat kansalliset poikkeukset
    Tätä taulukkoa voidaan soveltaa kokonaan tai osittain kansallisessa tyyppihyväksynnässä, muussa yksittäishyväksynnässä kuin puitedirektiivin liitteen IV lisäyksen 2 tarkoittamassa M1- ja N1-luokan ajoneuvon yksittäishyväksynnässä, muutoskatsastuksessa sekä muun kuin EYtyyppihyväksytyn ajoneuvon rekisteröintikatsastuksessa.
     

Kerro tästä muillekin!