Buick special/skylark-64,montako suomessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Joh.3:16, 18.8.2004.

  1. colt

    colt 1st gear

    Buick Special -64

    Mulla oli aikoinaan 4 Dr Special. ja siihen aikaan piti ostaa siihen erikoisvanteen. Ja vielä on tallella alkuperäiset Spinnersikapselit.
    osisi myytävänä 200.e sarja.voin ottaa kuvia.
    Taitaa olla myös 300:satasen automaattilaatikko.
    Jos joku kaipaa laittakaa YV.
    8)
     
  2. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    mulla on tuolla tallissa 65-special cab, muuten alkuperäinen mutta laatikko 350th ja km-mittari? Tuotu jenkeistä -91.Jotain osiakin löytyy mm,puskurit
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Suomeen saavuttuaan auto asusteli ensimmäisenä kaverilla nimeltä Ojanperä (räyhä / pötsi). Kerkesi muuten vaihtaa tuulilasin kahteen kertaan. Kaikkea muutakin historiaa olen kuullut sillä olen tätä pari kertaa käynyt herralle näyttämässä.
     
  4. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Olisipa tuosta Buickin 70-luvun hot-rod-kuosista kuv(i)a olemassa, nostalgiaah...[/quote]

    Niimpä... Oon muistaakseni nähnyt jotain Mäkkärin albumista mutta en muista enää mitä. Edelleen on lähtemättömästi syöpynyt mieliin kun maattiin kaverin kanssa skideinä ko buickin takapuskurin alla ja kateltiin leveitä renkaita,valkoista taka-akaselia punavalkoisia iskareita ja niitä tajuttoman makeita sivuputkia. Renkaiden peitteenä oli leveet kuraläpät joiden päälle oli siististi laitettu rst levyt ja musta kumireuna tuli vain sentin pari näkyviin.Edelleen ihan tyyllikäs ratkaisu jos väkisin tarvii roiskeläppiä. Se etunojo oli hieno! Ja hei siitä on ihan oikeesti ainakin se 27-28 vuotta kun siinä tuli hiekassa maattua!
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    BRC1 !

    Kun siellä auton alla könysit niin muistatko/huomasitko oliko siinä myös kromatut Traction Barsit?

    Ne kuului melkein jokaiseen suomi hotrodiin siihen aikaan.
    (Harvassa kotterossa niistä vaan tuskin oli todellista hyötyä)
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    WBBC ,GM A-bodyt ei tarvitse traction barseja koska taka-akseli on kierrejousitettu... eli nelilinkit vakiona:)

    Mutta Puistolan kalustoon kuuluneessa Tiituksen 67 candy punaisessa barracudassa oli kyllä muistaakseni..
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    oioi, taas aukko sivistyksessä.


    Mun Swingerissä oli vuonna 1985 sellaiset. mä olin epämuodikas ja ruuvasin ne irti samantien kun osti auton

    :cry:
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead


    No ei todellakaan mikään aukko ole... Aivan turhaa tietoa loppuen lopuksi.

    Kerro siitä swingeristä!
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    "Kerro siitä swingeristä!"

    Kelta-musta aito 340 malli. Oli hyvin säilynyt, ei suurempia räpellyksiä.

    Matching numbers konetta oli jonkun verran petrattu. Lähti aika ripeästi viivalta.

    Auto on nykyjään muistaakseni Jämsässä.
     
  10. ruuvari

    ruuvari 2nd gear

    Minulla on -64 buick spesial sikalintta. Tai no, keskeneräinen. Buikki on ollut minulla vuodesta -93. Kuva löytyy VanHan kotisivulta. Osien saaminen kyseiseen autoon on kiven alla. -65 buikkiin olis ollut tässä vuosien varrella saatavissa vaikka mitä kivaa.
     
  11. DeS

    DeS Gearhead

    Mitenkäs tuollaisen 300:sen manuaalikistu, onko kuinka harvinainen ja kuinkas monta pykälää moisessa on?
     
  12. Buick Special

    Buick Special 1st gear

    Oman 300:n perässä on 4-vaihteinen T-10. Tod.näk. harvinaisempi yhdistelmä kuin 300+automaatti?
     
  13. Viitapiru

    Viitapiru 1st gear

  14. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    buick

    salaperäisillä sipoolaisveljeksillä on ollut jo varmaan 20 v. punainen Special avo nykyisin letukan nykytekn. tpi+700+levyjarrut ja tehostajat.
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kävin ensimmäisen kerran FHRA Showssa -81 ja siellä oli musta -65 avo-Special. Mitähän sillekin kuuluu nykyään...
     
  16. Buick Special

    Buick Special 1st gear

    -64 Special DeLuxe STW tuli maahan joulukuussa. Odottaa pääsyä tienpäälle...
     
  17. JOLLY ROGER

    JOLLY ROGER 1st gear

    Mun -64 special olis vaille kohtuukuntoista tuulilasin listaa. Ihan vaan näön vuoksi.... tarjota saa yv:llä kits!
     
  18. MadMike

    MadMike Gearhead

    Turun sunnalla on vaikuttanut kauan 64 Special avo joka nykyään punainen..nykyvaiheista ei tietoa mutta bongasin sen kesällä Hiidenlammen Essolla.
    Itsellä 65 GS avo.
    US-Cruisersin takapihalla lienee myös 65 Sportwagon projekti.
     
  19. Buick Special

    Buick Special 1st gear

    Pari frågaa: Onko tuo GS avo missä kuosissa?
    Ja sama gysse koskien Sportwagon projektia, onko helpolla MR vai varaosahylky vai jotain siltä väliltä?
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ajokunnossa mutta ei ajossa koska haalin osia siihen ennenkuin alotan entisöinnin.
    Sportti on rullavana kun sen viimeksi näin.
     

Kerro tästä muillekin!