Crate ZZ4 nokkaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Darttigt, 8.1.2018.

  1. Darttigt

    Darttigt 1st gear

    Kaverilla Camaro jossa zz4 crate vortec kansilla 10:1 pitäs olla puristus.
    Tarkoitus olis löytää siihen sopiva nokka joka on kuitenkin alkuperäistä jonkun verran rajumpi. Ilmeisesti noihin kansiin ei voi laittaa yli .500" nostolla olevaa, mahtaako sitten löytyä tuon vuoksi? Perä on 3,73:1.
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

  3. rb

    rb Double Gearhead

  4. Darttigt

    Darttigt 1st gear

  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    mulla on tossa 383 lt1 missä on vakio lt:n alukansilla reilun kympin rutulla tollanen rb:n mainitsema hotcam kitti. penkitetty 420hv. sehän on tehdasrolleri eli käy suoraan zz4. noita on esim ebayssa pelkkänä nokkana saatavilla kohtuuhintaan.
     
  6. atobee

    atobee Gearhead

  7. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Rb varmaan tarkoitti, että ZZ4:ssa on jo vakiona .474in ja .510ex keppi, ainakin hänen laittamansa linkin mukaan.

    Btw. Jos kone on "aito" ZZ4, niin eikö siinä ole kympin puristukset 58cc palotilallisilla Corvette-kansilla? Vorteceissahan on lähtöjään 64cc palotila? Ei sillä, että asialla mitään merkitystä nokan nostoon olisi...
     
  8. Darttigt

    Darttigt 1st gear

     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo on ainakin asteiltaan vakiota selvästi rajumpi, ja jos ne todelliset puristukset olis siellä kympissä ja haluaa nokan kuvauksessa mainittuja ominaisuuksia, niin mikä ettei.

    Jos taas ajatellaan että puristukset on kansien vaihdon myötä muuttuneet Baxterin arveleman mukaan, niin ne olis jotain 9.4 tasoa, ja siten ehkä vähän pienempiasteisella sais laajemman käyttöalueen.

    Mikäli tavoitteena olis vaan .500" nostot, niin nehän saa tuolla vakionenälläkin kun laittaa imupuolelle 1.6 vipusuhteen keinut.
     
  10. G20

    G20 Gearhead

    Sekaannun tähän topikkiin kun arvonnassa sopivaa rullakeppiä "350 HO 330hp" Vortec kantiseen koneeseen jossa tommoset männät: https://www.summitracing.com/int/parts/sum-17360fc-00/overview/

    Onko kokemuksia esim. LT4 Hot Cam kepistä kaasuttimen kanssa..?

    Kannet 062 loppuiset jotka ei vakiona siedä lähteestä riippuen .460 - .470" nostoja mutta olen ymmärtänyt että Compilta löytyy sopivat Beehive jouset, retainerit ja lukot jolloin toimii ilman koneistuksia LT4 Hot Camin .525" nostoilla 1.6 keinuvipujen kanssa..?
     
    Muokattu: 30.1.2018
  11. tapio

    tapio Gearhead

  12. G20

    G20 Gearhead

    No ny olis LT4 Hot Cam hankittu. Mestari suositteli että kannattaa ajaa lohkosta dekit nollaan niin ollaan 10.1:1 puristuksissa niinkuin Summitin laskurikin sanoo noilla männillä ja toimisi paremmin.
     

Kerro tästä muillekin!