7.3 internationalin kylmäkäynistys ongelma?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino78, 7.2.2018.

  1. Camino78

    Camino78 3rd gear

    92 econolinen 7.3 diesel.
    Ei lähe kylmänä käyntiin.
    Vaihdettu: Hehkut, hehku rele.
    Pumppu huollettu tammer diiselillä.
    Hehkuille tule sähköt.
    Päästöt oli leimalla 1.8.
    Siihen loppu mun tietämys.
    Olisko ideoita?
    Mikäs se piuha muuten on mikä tule johtosarjassa koneen taakse, musta piuha pinkki/punanen raita. ja musta pyöreä pikaliitin päässä. Aika lähellä hehku releetä.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ilmaa vetää jostain? Akut kondikses? Kaapeloinnit?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yrittääkö edes käynnistyä? Onko kylmä kone sama asia kun kone jolla ei ole ajeltu vaikka vuorokauteen vai pakkaskelien ongelma vaan?


    Lämpimänä lähtee hyvin?
     
  4. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Lämpimässä hallissa joutui sahaa aika pitkään että lähti käyntiin. Sitten kun kone on vähänkin lämmin. Niin lähte kun palmun alta.
    Nyt oli yön yli pihalla, noin -10 pakkasta. Niin ei käynnisty. Akut jaksaa pyörittä kyllä, ja hehkut saa sähköä. Mutta ei lähe käymään.
    Syöttöpumppu on ollut huollossa, ja asennettu edellisen omistajan toimesta takasin. Kuulena ajotus merkit on kohilla.
    Viime viikolla vaihdettu öljyt, ö-suodatin, diiseli suodatin. Hehku rele. Jäänestoa on tankissa.
    Hehku relen vaihdon yhteydessä mitattu, hehkuile tuleva sähkö.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Anan kanssa nyt ilmavian puolella voisin olla.

    Tuliko vika ennen dsl suodattimen vaihtoa vai jälkeen?
     
  6. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Se oli jo silloin kun se haettiin viime viikolla. Piti olla startti vikanen. Mutta veikkaan että imas akut tyhjäks. Ja siihen lopsahti edelliseltä mielenkiinto.
     
  7. Mercury

    Mercury Gearhead

    Veikkaan että ei kuitenkaan hehkuta,ota yks tulppa irti kierre maihin,lämpiääkö punaiseksi asti?Vaikka virrat on mitattu niin ohjaussysteemi voi sekoilla..
    Tuleeko valkosta putkesta kun pyörität?Natikat on yhtä tarkkoja hehkuista ku vanhat
    tiisselimersut..Muutat hehkun manuaaliseksi,netistä löytyy ohjeet..Tuo 7.3 hehkun ohjaus on todettu liian "hienostuneeksi"..Niin ja pyörittää ihan KUNNOLLA?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Tarvi irrotta hehku, ja kokeilla.
    Hehkut on kytketty manuaaliseks. Eli napin takana.
    Mustalta vaikutti.
     
  9. Mercury

    Mercury Gearhead

    Hmm,pitäs tulla valkosta jos ei hehkutus pelaa..
    Ettei vaan kylmäkäynnistysennakkoon liittyisi..
    Montako sekunttia oot napilla pitäny?
    Minkä merkkiset hehkut on,ei kannata käyttää kun motorcrafteja ja nekään ei napilla kestä kun sen vuoden..
     
  10. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Max 10 sekka.
    Hehkuista ei oo tietoa. Tarkistan illalla.
    Mites se kylmäkäynnistys ennakko toimi?
    Tuleko siihen piuhaan jatkuvasti virta?
     
  11. Mercury

    Mercury Gearhead

    Laitoin 6.9 natikkaan uudet motorcraft hehkut ja tarkistin tulppa irti se oli just se 10 sek.,oikein naukuvilla pakkasilla pidin varmuudeksi 15 sek.
    En siihen ennakkoon neuvo mitään kun ei oo niihin tarvinut puuttua,mutta pumpunhan pitäs kylmänä muuttaa ennakkoa ja siitä just johtuu se tiisselin raaka kylmäkäynti..
    Varmaan nimimerkit Powerstroke ja Remmiveto vois jotain tietää..
    Hehkut ja startti kunnossa,akuissa vähintään 700-800cca kylmävirtaa niin lähtee nätisti 6.9/7.3 natikkakin -30 asteesta kylmiltään!Mutta jos on häikkää niin saa kyllä kesälläkin sahuuttaa..
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Taitaa olla virran vähyyttä, ei jaksa pyöriä tarpeeksi rivakasti tahi se startti ON risa oikeasti.
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla oli samantapaisia ongelmia Powerstroken kanssa. Siinä oli vaan startti sökö. Jos kone ei startatessa ota tarpeeksi jenkaa niin ainakaan Powerstroken tietsikka ei anna löpöäkään.
    Eikä edes koeta käynnistyä. Uudella startilla lähti aina kelissä kuin kelissä vaikka olis unohtunu lämmityksetkin. Tuotakin sai yrittää vaikka kuinka ja kauan ja akkuja sekä hehkuja vaihdettiin ihan turhaan, mikään ei auttanut. Sinänsä vekkulia kun se startti kuitenkin pyöritti sitä konetta mutta vauhtia vaan oli liika vähän.
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Veikkaisin myös, että startti sökönä. Mutta sehän on vain veikkaus :)
     
  15. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Jees väliaikatieto.
    Nakusuodatin oli tyhjä.
    Mekaaninen siirtopumppu on kaput. Joku pajatonttu oli virittänyt sähköisen siirtopumpun linijan väliin, josta letkut vuoti.
    Eli tarvis uusia mekaaninen siirtopumppu. Ja paikata liniat. Jahka ongelma korjantuis.

    Kymmenen pistettä, ja papukaijan merkki sille, kuka arvas että. Ilma linjoissa!
     
  16. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Sähköjohto kysymys?
    Diisel suodattimen lämmitys johdon väri? Tuleko siihen jatkuva virta herätte asennossa?
    diisel suodattimelta syöttö pumpulle menevässä putkessa on joku anturi. Mikä virka, ja minkälainen johto siihen tulee?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mittaa piruuttas puristuspaineet. Jos on alle 25bar startilla pyörittäen niin ei se lähde käymään. Mulla on 6.2d turbopannu josta puristussuhdetta tiputettu rankasti samanlainen, jos yli 10 pakkasta niin ei lähe ilman lämmitystä käymään.
     
    Camino78 tykkää tästä.
  18. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Mikä poltta hehkuja?
    Hehkut on kytketty releen taakse. Siihen tule akulta syöttö. Sulaketaulusta otettu herätte napille. Napin ja relen välissä 10a sulake. Virta tule napille vasta kun avain on heräte asennossa.

    On mittailut ristiin ja rastiin. Mutta vika ei löydy.


    Dtech hehkut. Toiset menossa. 1kk sisään.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siis nappihehkut.
    En tunne dtech tulppia että paljonko ne sietää hehkutusta? Minkäs tyyppiset tulpat ne on spekseiltään?
    Alkuperäiset tai niitä vastaavat palaa tietenkin nappihehkuilla nopeesti, ei sitä pysty niin tarkkaan hehkuttaan että kestäis. Varsinkin jos on ilmavaivaa, starttivikaa, akkuvikaa tms niin että saahuuttaa useempaan kertaan niin menee ihan mahottomaksi tietää onko tulpat missä lämpötilassa.
     
    Muokattu: 9.4.2018
    Jussi289 tykkää tästä.
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nappihehkuille kannattaa laittaa hylsyn sisälle, esim tuhkakuppiin yhdeksäs hehku niin tietää koska ne on punasii.
     

Kerro tästä muillekin!