RE85 Muutostuki ja vanhemmat autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja xarper, 29.1.2018.

  1. timant

    timant 2nd gear

    Bensakin tehty öljystä mutta aika erilaista kuin synteettiset kumimateriaalit.. mutta hyvähän se on jos kestää etanolit, kyseenalaistin vain tuota aineiden pesevyyden vertailua kumin kestävyyteen.

    En ole varma onko jo linkattu -> http://re85-muunnos.wikidot.com/tekniikka
    tuolta löytyy joku VTT:n tutkimus jossa ei myöskään mitään yksiselitteisiä tuloksia saatu
     
  2. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Normi kuminen teräspunosletku hapertui yllättävän äkkiä kun viinat seisoi letkuissa.
    Varmaan semmoinen 2-3 vuotta.
    Ensimmäisenä raksahteli alaspäin olevat letkunmutkat.​
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on jotakin semmoista luomupolttoaineille tarkoitettua letkua jossa on vihreät tekstit kyljessä. US-Partsista oon ostanut. Pelkkää RE85:ttä jo viisi vuotta ja normi letkuklemmareilla ollut polttoainesuodatin vaihtui toiseen vaivatta - letku ihan kimmoisaa edelleen.

    Tommosen kaikenkestävän letkun rakenne on leikkauspinnasta katsoen sellainen että on sisäletku (joka kestää kemikaalit), on punos ja sitten sen päällä ulompi letku joka on ilmeisen hyvä ulkoisia rasitteita (valo, ilma) varten. Eiköpähän tuo maksanut jotakin 20€/m mutta kerran vaan tarvitsi ostaa.

    Toisaalta auton alla on paluulinjana tavallista Etolan polttoaineletkua ja sekin tuntuu ihan ok tavaralta vuosien jälkeen.

    Ainoa, mikä on pykinyt, oli semmoista "laminoidun näköistä", ikään kuin teipistä olisi kiertämällä rakennettu letku. Se oli tosin koneen ja lohkossa olevan mekaanisen pumpun välissä, vanhakin ja siinähän on alituinen pieni liikekin rasitteena.
     
    Beach tykkää tästä.
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Eiku laput täyttämään ja trafille.
    [​IMG]
     
    LPV, Karpov ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  5. valtsu67

    valtsu67 Gearhead


    Trafilta tuli kirje viime viikolla. Tukihakemus hyväksytty.
    Nyt tuli rahat tilille! Hommassa meni kuukausi.
    Hienosti meni!
     
    Beach ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hienoa hienoa! Katotaan moniko kerkee ennen vai olenko seuraava. Kahden viikon sisään pitäis olla sarja kotona ja sitten heti leimalle jos tuntuu toimivan.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Maanantaina laput postiin, kerksinpäs ensin lälläslää!
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niino aattelin tossa että oisin foorumin kolmas :D sun ja valtsu67 jälkeen.
     
    xarper tykkää tästä.
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Mitä tuollaisen sarjan asentamiseen käytännössä vaadittaisiin? Ajattelin että jos Buickiin, -94 Roadmaster STW LT1, laittaa tuollaisen sarjan. Että mitä kaikkea käytännössä pitää ruuvata? Suuttimien (8kpl) signaalijohtojen väliin kai tulee nuo "boksilta" tulevat piuhat. Mitä muuta?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulle tuli alkuviikosta boksi. Boschin ev1 töpselit käy omaan ainakin, todnäk buikkiinkin.

    Boksi väliin ja eka tankki 50/50 seoksella, sitten mitenkä haluaa. Boksissa kaksi maajohtoa muistaakseni vai oliko toinen+.


    Jos siis vastaava boksi kun mulla missä ei säätöjä. Kylmäkäynnistys avustus lämpötilan mukaan tissa mulla myös.


    En tiedä sitten miten kovilla pakkasilla skukaa. Vois ajella oman auton lämpeeks, boksi kiinni ja 50/50 suhde tankkiin ja kokeilemaan.
     
  11. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^^Kotimaisen boksin asennusohjeeseen linkki edellisellä sivulla: Suutinjohtojen lisäksi maajohto, etanolianturi bensaletkuun ja lämpöanturi heitettävä vaikka kannen päälle.
     
  12. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Jahans, pitäsköhän muuttaa MB430 joko E85 tai kaasulle..?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin jos hankkii anturimallisen.


    Toki onkohan mikään boksi Suomessa tehty? Munkin kiinalainen sama kun Suomessa mutta eri tarra päällä.
     
  14. umpio

    umpio 3rd gear

    Uskaltaiskohan tuohon norttikoneiseen käkkylään kokeilla tuommoista; eihän se paljon vie mutta ihan periaatteesta...
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Senverran kävin kokeilemassa, että liittimet ym sopii eli bosch ev1.


    Toki auton tekniset ongelmat (ei re85 boksista riippuvaa) estivät testauksen. Etanolia olis pytyssä valmiiks.


    Tuskin nortissakaan tosta haittaa on? Toki jatkuva re85 ajelu voi jotain pientä ajan kanssa tehdä mutta pah.
     
  16. MudMax

    MudMax Gearhead

     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo niinhän ne sanoo... Toki miksei.


    Avasin minäkin ton oman boksin. Jos sähköistä jotain ymmärtää niin tuskin sen tekemiseen kauheesti rahaa menee? Ja komponentit voi valita laadukkaammin ehkä.
     
  18. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Saisko kuvaa sisuskaluista?
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG] googgelista vastaava.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Svidddu onneks bongasin tän ketjun, unohtunu se lappu lähetellä :odoops:
     

Kerro tästä muillekin!