Buick GN/GNX

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja masunmaa, 25.12.2004.

  1. masunmaa

    masunmaa Gearhead

    231cid v6 & TH-200 4R ,yhdistelmä jota camino mies kavahtaa,kaikkea muuta kuin kestävyyden perikuva.
    Mitä yhteistä Gran Nationalien koneilla on caminoissa yms olleisiin 3,3 ja 3,8 kutosiin ja millä kaks'satanen kestää tommoset tehot.
     
  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    GN

    Caminon 200, 229 ja uudempi 262 v6 ovat Chevyn pikkulohkon pätkiä, 231 on Buick, mutta sitäkin on ollut joissakin vuosimalleissa. Näillä ei ole mitään yhteistä keskenään. Vain tuo Buick 231 on vanha peruspohja GN-koneelle. TH200-4R oli GN:n oma aika monilta osilta eri versio kuin muissa. Aika monissa GN:nissäkin vaihteistoa on korjattu jo aika uutena.
     
  3. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    omassa gn:ssä on kone kestänyt 160kmailia ihan hyvin ja laatikko on nyt otettu irti vahvistusta´ varten kun tehoa on tulossa lisää uuden tirbon ja suuttimien sekä nokan muodossa. Ameriikan poijat on ottaneet k.o koneista 700+ hepan tehoja ja vahvistettuna aski kestää hyvin.

    Laatikko ei ole sama kuin th 200, vaan se oli jo alunpitäen vahvistettu kestämään buickin tehot
     
  4. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    ei ole mulla lehtisen vanha...

    mun auton edellinen omistaja lähti espanjaan töihin ja otti sinne mukaan gto:n. Minun onnekseni ei sitten halunnut/voinut ottaa kahta autoa mukaansa ja mi minulle omansa. JOs haluat lisätietoja niin laita yv niin voin laittaa kännykkänumeron tai mailin. En viitsi laittaa tänne mitään nimiä.
     
  5. masunmaa

    masunmaa Gearhead

    Kiitos tiedoista. aina viisastuu.
    onko GN.niä suomessa enenpää kuin ne 10kpl -87.ja jotka aro toi maahan.
     
  6. GN 87

    GN 87 1st gear

    Kyseessä on ilmeisesti mun vanha GN?? :D Kuulostaa siltä, että noilla muutoksilla saa eräs toinen tuntemani 86 GN varsin hyvän vastuksen! :rotfl: On kyllä kerran jos toisenkin tullut mieleen, että tänne tuning Seatien keskelle yks GN olis kun nenä päähän! Toi oma GTO kuulostaakin jo niin pahalta, että siitä arvaa heti mistä on kyse. Aika hyvin oot kerinnyt maileja autoon keräämään jos on jo 160 K kasassa? Toivottavasti ovat olleet murheettomia? Käyttekö myös koko koneen läpi vai laitatteko vaan palikat "Bolt on" kiinni? Mites loota, tuleeko PTS:n kamaa vai jotain muuta? Täytyy koittaa tulla moikkaamaan ja kattomaan kun taas joskus sinne Suomeen kerkiäis...
     
  7. jart$u

    jart$u Gearhead

    kun on toi lähihistoria vähän hukassa niin kertokaa miksi buick:eja on tuonut suomeen aro ??
     
  8. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    jep. Kyseessä on sun vanha gn. Maileja ei tosiaankaan ole niin paljon. Oikea lukema on vähn päälle 125. Ei ole tullut kateltua mittarii ihan tarpeeksi tarkkaan :oops: ja eiköhän se 86 gn vastusta sitten saa...
    Me käydään kone läpi. mä haluan varmistaa, että se kestää varmasti sitten sen löylyn. Kone on tarkoitus mittailla tarkasti ja jos arvot eivat ole hyvät niin sitten korjataan muutakin kuin vain kuluvat osat.

    Lootaan on uudet systeemit rakennettu. muunmuassa laakerit on tehty muovisten tilalle metallista ja kaikki mahdolliset vahvistukset on tulossa. Uskoisin laatikosta tulevan aika paljon parempi kuin uutena. Lisäksi on aikomus laittaa aika iso lauhdutin myös vaihteistoöljylle.(on jo hankittu). Stalliksi tulee noin 2800-3000. riippuu vähän tosta nokasta ja koneesta.

    terkkuja spaniaan...
     
  9. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    ainiin
    tiedän gn:niä tulleen maahan ainakin kolme niiden kymmenen lisäksi(tai t-typejä samalla tekniikalla).

    Aro toi niitä maahan yhden työntekijänsä suosituksesta, K.o. työntekijä teki niihin sitten mittaristot, valot ym. maahantuontimuutokset(niin minulle ainakin on kerrottu). Iso Kiitos hänelle siitä.
     
  10. masunmaa

    masunmaa Gearhead

    onko noi kaikki vielä tallessa ja liikentaassä
     
  11. GN 87

    GN 87 1st gear

    Eli nyt siihen sit tulee kaikki, jota itekin suunnittelin, ennenkuin iski tää kyllästyminen siihen pakkaseen. Verottajallahan ei ollut mitään tekemistä asian kanssa... Lykkyä tykö projektin kanssa ja toi laatikkohan noissa on syytä saada pomminvarmaksi, koska tosta koneesta sitä "löylyä" tosiaan saa irti enemmän kuin tarpeeks! Puhuttiinko me sillon kun lähdin niistä ylimääräisistä WS6 Pontiacin jousista, jotka mulla oli? Jos ne vielä faijan tallista löytyy, niin saat ne ilomielin "tymäköittämään" alustaa jos haluat? Uteliaisuuttani pitää kysyä, käytättekö niitä PTS:n osia siihen lootaan, jotka annoin mukaan? Se Bruce ainakin tuntui tietävän tosta laatikosta enemmän kuin tarpeeks. Kun juttelin sen kanssa, niin pihalla seisoi 25 turbo Buickia odottamassa laatikon piristystä!!! Jos vaan pääsen keväällä Suomeen käymään, niin mielelläni tulisin kartturin paikalle testaamaan, miten on vanha "käyttöauto" päässyt uuden elämän makuun!! Lämmittää kyllä mieltä, että meni auto hyvään kotiin!!
     
  12. jart$u

    jart$u Gearhead

    nii nii juu juu, mutta miksi aro? miksei metro, joka käsittääkseni toi tuohon aikaan muut us-geeämmät?
     
  13. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Pitäis kyllä joskus saada kyydit tollasella geeännällä taas. Nimittäin joskus koeajoin yhden noista kymmenestä, joka silloin oli myynnissä Helsingin Hietalahdessa autoliikkeessä ja se oli kyllä iso pettymys. Silmämääräisesti oli joka puolelta hienon näköinen, mutta kulussa ei ollut mitään ihmeellistä, liekö jotain vikaa jossain. Niin paljonhan noista on haloota pidetty, että uskoin sen tekevän vaikutuksen ja kun se jäi puuttumaan, jäi autokin liikkeeseen.
     
  14. jart$u

    jart$u Gearhead

    no niin itse itselleni vastaten... minua paremmin asioista perillä oleva lähde kertoi että nimenomaan aro toi maahan kaikki gn:lit. kuten myös ss-pikut vuosivälillä noin -85-92.
    eipä tullut turhaan herättyä tänäkään aamuna.
     
  15. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    Etupään alustahan me tehtiin jo kokonaan uusiksi. Jarrut, jouset, puslat,nivelet eli kaikki mitä voi vaihtaa on vaihdettu uusiin osiin. Takapäähän en ole tehnyt vielä mitään, joten jos sinne on jotain hyviä osia niin ilomielin.Kiitos! Ja käytämme niitä pts osia myös mitkä sulta silloin sain. Lisäksi oleme tehneet/teettäneet itse osia, kuten laakereita yms...

    Aro oli aikoinaan gm piirimyyjä. Metro oli lyönyt kätensä paskaan tuodessaan aiemmin niitä vanhempia turbo autoja suomeen, eikä halunnut siksi enää tuoda turbo autoja. Metro auto toi vain v8 regaleja.Metrolla kai naureskeltiin arolle siihen aikaan gn oston vuoksi
    ...
    Aron ostaja (kai seder tms. voipi olla väärin kirjoitettu) Kysyi yhdeltä aron työntekijältä, että onko siellä jenkeissä enää sellaista sykähdyttävää autoa ja vastaus oli gn. loppu on historiaa. Ja kaikki autot tuli myytyä kohtuu ajassa.
     
  16. kole

    kole 3rd gear

    Buick gn

    Harmi kun ei osallistua tähän keskusteluun kun on vaan T-type.
    Nyyh :lol:
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tsiisus mikä vitsipalsta tää nyt on? Nää asiat on moneen kertaa jauhettu täällä ja nyt uudessa topicissa trollit löylyttää ja tietäjät vastaa tahallaan väärin?
    Aroa ei ostanut sun väärin kirjoittamasi henkilö. Siellä kyllä ollut Kai Svensson ja Per Ceder nimiset legendaariset automyyjät töissä. Tarkoitit ilmeisesti Metro Auton omistajaa.. Metro muuten toi ne 454SS pikapit maahan. Myös nekään ei menneet kohtuu ajassa. Mitä te vielä keksitte?
    Parista aikaisemmasta samasta aiheesta kirjoitetuista topiceista löytyy vastaukset, senhän me kaikki tiedämme esim GNnien maahantuonnit.
    Olen kuumeessa ja nyt ei vitsit kiinnosta, oli kuitenkin pakko vastata.
    Harmi oli pakko osallistua vaik on vaa 46C ja 66R :mad:
     
    MadMike tykkää tästä.
  18. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    jaa sä taisit nyt ymmärtää väärin. en mä kai sanonutkaan, että aron olisi ostanut ceder vaan se oli siellä hommissa ja osti sinne myös autoja.(oli siis ostaja) kysyi toiselta siellä hommissa olleelta kaverilta, että mikä olisi hyvä ja sykähdyttävä auto. ota relaa! Kirjoitin vähän epäselvästi, sori!

    buranaa naamaan ja unta palloon. Mullla ei ole tarkoitus ärsyttää ketään, mutta ei kai sitä näköjään voi välttää pitkän työpäivän jälkeen tupeloimasta. Peace! :p
     
  19. masunmaa

    masunmaa Gearhead

    aaaaanteeeeeksi! ei ollu tarkotus ärsyttää ketään .aloitin kyselyn tiedon halusta ,oon viisastunut paljon ja seuranut asiaa kiinostuneena.
    Näitä asioita ei löytynt hakukoneista ja MÄÄ EN OO LÖYTÄNYT OVERDRIVEN SIVUILTA SISÄISTÄ HAKUA ,viisaanmat saa neuvoa tyhmenpää.
     
  20. perkele

    perkele Gearhead

    no katos kun se hakutoiminto on kanissa vähän aikaa :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!