fyry polttaa sulakkeen ja lamput..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja eekoo, 19.2.2018.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ulkoisella säätimellä oleva laturi on haavoittuvaisempi kosketusvikojen yms suhteen. Helposti ehjänkin akun napajännite nousee voltteja kun tarjoilijana on 50-100A laturi. Avattaren autosta meni jos jotakin ilmeisesti moottorin maakaapelin takia. Tulipellin läpiventi kärähti myös Tarkastellessa ei maakaapelissa mitään vikaa, mutta eihän ohmimittari kuormita, joten saattoi hyvinkin antaa periksi isolla virralla. Pulttasin M10 pultin isoilla aluslevyillä tulipellin läpi maalienpoiston kera parin sentin levyiseen maajohtoon ja se entisen rinnalle ja koneeseen laatuliitos myös. Taistelupallo vaihtui myöhemmin "Valmetin laturiin" mikä lie Lucaksen kopio. Ja oli vielä se alkuperäinen tulipellin läpivienti, joskin "korjattuna". Ja eikö syttynyt se tulipellin läpivienti tuleen. Nimensä mukainen. Sitten tuli vaihdettua/muutettua/poistettua sekin liitos.

    Ääni lataushärölle jos meni kerralla paljon polttimoita. Palaa sillä ylilatauksella sulakkeitakin kun ne kuormavirrat kasvaa volttien mukana.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja tehot vielä jännitteen neliössä, eli kyllä polsat äkkiä on vaarassa.
     
  3. eekoo

    eekoo Gearhead

    Ei sammu odottamatta, osaan odottaa uudelleen sammumista.
     
    jorkat tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!