Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Imusarja saapui tontille.. vähän parempaa seppälää moottorin päälle.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Huomenna hakemaan lappeesta laatikko.
     
    Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Eilen sain käytyä Road machinessa ja Pykärin Jyrkin kanssa koottiin koko polttoainelinjasto aeroflowin kamoista. Seuraavaksi ostoslistalle alumiini levyä ja pitäisi touhuta uusi tankki kokonaan. Tankki tulee edelleen alkuperäiselle paikalle, joten turvatankki sen vuoksi pois laskuista. Epäilen että löytyisi järkevän kokoista ja näköistä ks. Paikalle.
     
    Herje tykkää tästä.
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Sattui löytymään ebaystä 17gallonan alumiini tankki "edukkaasti", niin laitoin tilaten. Oikeastaan samaan hintaan kuin olis ostanut ite materiaalit täältä.
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Viimehetken heräteostoksena pukin konttiin hommasin Porschen 996 GT3/turbon takasatulat. Joskus aiemmin tuli ostettua jo 330mm jarrulevyt jarrukonversiota varten, niin josko noista saisi rakennettua mukavan jarrukombon. Kuvassa samanlainen paketti mikä joskus tuli touhuttua.
    [​IMG]
    Taakse ajatus laittaa A6 audista peräisin olevat käsijarrulliset takasatulat ja e46 330d takalaikat. Nuokin löytyy jo tallista. Vielä kun saisi aikaiseksi alkaa touhuamaan adapterit.
     
    hevimies, Herje ja palontie tykkäävät tästä.
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Muutaman viikon hiljaiselon jälkeen jotain päivitettävää. Vaikka tänne ei olekkaan tullut kirjoiteltua, niin ei sitä sentään ihan kädet munissa olla lonnittu.[​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Eli tuollainen 4m x 4.8m parvi puuhattiin kaverin kanssa muutamana iltana. Pystytolpat tuli 4x4 tavarasta ja loppurunko 2x8 parruista. Päällä 15mm vaneri. Portaat saranoitu yläpäästä ja vielä pitäisi kytkeä sähkövissi, niin saa alakerrasta koko tilan hyötykäyttöön tarvittaessa. Vähäsen jäi lattia notkumaan jalkojen alla tuolla 60cm jaolla, niin laitetaan vielä väleihin lisäruoteet eli 30cm ruodeväli tulee valmiiseen parveen.
    Alakerrassa tarkoitus pitää vain työkalukärrylle, hitsausvehkeet ja painepesuri. Yläkerta jää pajoituspuoleksi ainakin toistaiseksi. Myöhempi käyttö sitten mancavena, kun auto valmis.. eli joskus.
     
    Muokattu: 23.1.2018
    mikkis83, kotr, tzampy ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Tuli ajankohtaiseksi tehdä takatukivarsien puslat uusiksi.. tai no oikeastaan koko tukivarret. Alkuperäiset peltiprässätyt, kun ei oikein miellytä silmää. Hommasin 30mm hydrauliputkea varsimateriaaliksi ja tallista kattelen jotain putkea puslan pesäksi. Meinasin eka alkaa kahlaamaan varaosalistoja läpi mistä löytyisi sopivat puslat, mutta mielenkiinnosta päätin tilata energysuspensionilta 2-k uretaania (shore60), kun ei ollut hinnalla pilattu sekään. Pääsee testaamaan itte miten tuo puslien valaminen onnistuu. Hyvällä tuurilla saa paketin vielä tällä viikolla näppeihin. Laittelen kuvia kunhan on jotain järkevää kuvattavaa.
     
    Herje, isalmela, tzampy ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Jaa tulikin ilmoitus, että urtsu loppunut varastosta ja lisää tulee parin viikon sisällä. Pitää siis odotella vähän pitempään.
     
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Urtsit saapui viimeviikolla ja eilen touhuttiin broidin kanssa uudet tukivarret. Torstaina alkais taas vapaat, niin pääsee varmaan valamaan urtsit pesiinsä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    palontie tykkää tästä.
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Paremman puutteessa sai vanha pöytälevy kelvata jigiksi
    [​IMG]
    [​IMG]
    Urtsit valettu ja odotellaan mitä mahtaa tulla
    [​IMG]
    Tänään saapui hallille tällänen saksinostin
    [​IMG]
     
    hevimies ja Herje tykkäävät tästä.
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Minkä merkkinen nostin? Ja mitä maksoi suunnilleen?
     
  11. Visa

    Visa Gearhead

  12. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään päästiin koesovittaan linkkitangot paikoilleen ja samallahan sitä kateltiin millaiselle korkeudelle asettuu ilmapussit tyhjänä.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Koesovitukset jää nyt ainakin toistaiseksi paikallensa, jotta saadaan pirssi siirettyä uuteen tallipaikkaansa.
    Itseasiassa yhden maalarin/peltisepän pitäisi tulla katsomaan koria huomenna (tiistaina) ja katsotaan päästäänkö diiliin lopuista peltihommista ja maalauksesta. Itsellä menee työpaikalla aikaa lähitulevaisuudessa aika tehokkaasti ja olisihan se kiva päästä jo pikkuhiljaa ajelemaan tälläkin pelillä.. joten vakavassa harkinnassa on työn ulkoistaminen ainakin osittain muille.
     
    mikkis83, Herje ja palontie tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Keula onkin mielenkiintoisempi tapaus. Vanhoja alapalloja ei enään ole. Uusia ei valmisteta. Jostain saattaisi ehkä joskus löytyä. Eli putkitukivarret keulaankin.. ainakin alatukivarret. Valmiitahan ei saa niitäkään. Tai löytyi yhdet 2999$ Päätin tilata kuitenkin tuoreemman GTO:n tukivarret murto-osahintaan ja sovelletaan niistä. Vittu kun osaa joskus vastustaa näinkin yksinkertaiset asiat.

    Niin. Maalarikin kävi pelipaikoilla. Todennäköisesti kori siirtyy peltitöiden tekoon hänelle. Pohjatyöt ja auton maalaus jää itselle, tai myöhäisempään ajankohtaan, niin ei tarvi ihan alkaa sisäelimiä myymään.
     
    Herje tykkää tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Päästiin diiliin peltisepän kanssa auton peltihommista. Arviolta menee noin 100-150 tuntia peltitöihin. Ilmasta leikkiähän tuokaan ei ole, mutta pakko vaan saada projektia eteenpäin. Uuteen talliinkaan tuo kun ei kahdessa osassa mahdu..
    Huhtikuun puoliväliin mennessä siirtyy siis tuonne peltitöihin https://overpaint.fi/epages/overpai...ctPath=/Shops/2015110304/Categories/Projektit
    syödään siis loppuvuosi nuudeleita ja muutetaan osoite työpaikalle :D:odcry:
     
    Muokattu: 16.3.2018
    palontie ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Putkitukivarret ja iskarit saapui tontille. Tarpeen vaatiessa kohtuu helppo modata pallonivelen kiinnitys oikeaan kohtaan. Varmaan huomenissa pääsee sovittamaan
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    hevimies, Herje, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään pääsin hallille sovittelemaan tukivarsia. No eihän ne sovi sitten lähellekkään.

    [​IMG]
    Noin 10cm eroa leveydessä. Joten useampi satanen taivaan tuuliin :odcry: :rotfl:
    Sen jälkeen aloin sovittamaan alapalloa olka-akseliin. Ei sovi.. ei sitten ollenkaan. alapallo ottaa jarrukilpeen/rumpuun kiinni. Tovin siinä ihmettelin, että ei saatana voi olla mahdollista, kunnes tajusin( ihme kyllä) että A-bodyissa pallonivel on toisin päin tukivarressa. Sopihan se sitten.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Noh. kuvistakin sen näkee, että eipä tuossa paljoa ole tukivarresta hyödynnettävissä. Joko hitsuutelee orkkis tukivarteen tuon uuden alapallon, tai hyödynnän myös puslat ja pesät.. luulempa hakevani hitusen lisää hydrauliputkea ja teen orkkis tukivarresta jigin. Katsotaan saisko huomenna jotain hyödyllistä aikaiseksi.
     
    isalmela, palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  17. RKo

    RKo 1st gear

    Asiallista jälkeä syntyy. Oletko kokeillut jo saksinostinta? Pystyisiköhän sillä nostamaan auton esim. pukkien päältä ja ajosilloille lisätyillä korotuspaloilla metriä korkeammalle? Kuulisin mielellään käyttäjien kokemuksia laitteesta, kun sellainen olisi tarkoitus jossain välissä hankkia.
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Tyytyväinen oon ollut nostimeen. Pystyy kyllä nostamaan korkeammalle korotus paloja käyttämällä. Ite nostanut X5 palojen avulla ja ihan tukeva on.

    Nyt kyllä kävi aamusta hirveä pulla ja uspartsissa oli tasan 2kpl oikeita palloniveliä. Viimeeksi kun kysyin, niin ei ollut, eikä ollu valmistajaakaan tiedossa.. nyt oli rare partsilta tullut. Eipä siis tarvi alkaa pilkkomaan noita A-bodyn putkitukivarsia.
     
    Herje ja palontie tykkäävät tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Eteenpäin.. vihdoin ilman ylimääräisiä ponnisteluita. Vituttaa, kun joka muutokseen saa tehdä tuhottomasti "salapoliisi työtä", mistä osat voisi sopia edes lähelle. Jotain a-bodya tai chevyn full sizea olis huomattavasti helpompaa rakennella kun kaikkea löytyy.
    [​IMG]
     
    Herje tykkää tästä.
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Runko saatu ekan kerran kahteen vai peräti kolmeen vuoteen rullaavaksi. Kyllä se vaan heti tuo motivaatiota rakentamiseen taas lisää kun auto ei ole enään vain kasa osia. Nyt olis runko ja kori enään trailerikuljetusta vaille uusiin tiloihin.
    [​IMG]
     
    LPV, FuryIII '71, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!