6.5D Kansipahvin vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mr.v2, 29.12.2004.

  1. mr.v2

    mr.v2 1st gear

    Olis edessä kansipahvin vaihto, koneella ajettu 190tkm.Tietenkin kannattaa samalla vaihtaa molemmat,mutta kannattaako kannet myös varmuuden vuoksi oikaista?samalla vaihtaa venttiili-ohjureiden kumit,läpätä/koneistaa venat/seitit.Pitäisikö kannet myös ponnistaa?Tuleeko mieleen muita hommia kun sen patin sieltä kaivaa esiin mitä kannattaisi samalla tehdä???
     
  2. Duramax

    Duramax 1st gear

    Tein just oman koneen ajettu 147000 ja kävin koko koneen läpi ja vaihdoin mm. kaikki laakerit , öljypumppu+akseli(tää PITÄÄ vaihtaa)
    jne venat hiottiin ( oli virheettömät) kannet plaanattiin ja koeponnistettiin(niin halpa toimenpide että kannattaa tehdä) ja EHDOTTOMASTI vaihda kannenpultit (ARP) ja käytä VAIN ja AINOASTAAN Fel-Pro:n tiivisteitä jne kyseisen koneen osat on sikahalpoja (muttei Metro-autossa) paitsi männät ja niiä ei varmaankaan tarvi aihtaa Eli käy koko kone läpi ota kaikki perseet pois hio ja hinkkaa niin alkaa kone pelittää kun kello :lol: eikun hommiin ja jos tarviiviel muuta tietoo niin eikun kysymään vaan ainakin mulla on remppa viel hyvässä muistissa
     
  3. Duramax

    Duramax 1st gear

    Ai niin onx kyseessä turbolla vai vapari jos turbolla niin tarkista kaikki noi turbon rämmäleet kans mm. lakrut hukkaportti yms.
     
  4. always bb

    always bb Gearhead

    onkos noi 6,5 jotenkin löysempää tekoa kun pitää rempata jo noin aikasessa vaiheessa itsellä 6.2 aj 320tkm ja koneessa ei ole ollut koskaa mitään vikaa ajanut sillä jo vuodesta 98
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    samaa täs itekki ihmettelin, omalla 6.2 pannulla on ajettu yli 350tml ja nyt meni vast kansi pahvi... sekin kuoli vanhuuteen (vm.83)... alakerrassa ei ollu viä kunnon kuluma jälkiäkään???
     
  6. 59 STW

    59 STW 1st gear

    Ei ole mitään järkeä alkaa koko konetta avaamaan noilla kilometreillä Oikase vaan kannet uudet pultit tarkista ohjurit ja venttiilit uudet hehkutulpat.Jos syytä epäillä että kannet halki niin koeponnistus yleensä ne halkeilee esikammion vierestä ja halkeamat näkee jo silmällä plaanauksen jälkeen :eek:
     
  7. rmv991

    rmv991 1st gear

    Onko kansi-ongelmia näin pienillä kilometreillä olevilla turbottomilla 6.5D koneillakin?

    Turbo-koneilla niitä on kyllä kuulemma ollut jonkun verran...

    --marko--
     

Kerro tästä muillekin!