V8 moottorin värinä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Morbidelli, 4.3.2018.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Viime kesän ajokaudella kiusasi harrastepelin, ajon aikana ajottain esiintyvä värinä siinämäärin, että ajokilometrejä piti säästellä. Nyt oon yrittänyt metsästää syytä ja värinän aiheuttajaksi on ilmeisemmin syypäänä moottori. Värinän kanssa kyllä tulee toimeen, mutta värinä esiintyy kiusallisesti vain noin 1500 kierroksen tuntumassa jaksottaisena, vähän niikun laukkaava tutina. Alemmalla ja ylemmällä kierrosalueella ei värinää esiinny. Moottorina vakio 305 todennäköisesti vielä tehtaan jäljiltä. Vakio sähkötön kaasutin ja peltisarjat. Egr poistettu. Moottori kunnossa, ei syö öljyä ja öölipaineet ok. Moottori toimii kaikinpuolin hienosti ja käy kaikilla sylintereillä.
    Että mitäköhän räpeltäisi seuraavaksi...?
     
  2. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Miten tyhjäkäynti,käykö tasan vai seilaako kierrokset(kulunut jakopää) dampperin kunto?
     
  3. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Nii että vauhissa 1500rpm vai myös paikallaan..auttas vian etsinnässä.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos ajossa, ristinivel kera joko moottorin kumityynyn tai pakoputken ;)
     
    xarper ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ristikot vaihtoon, kummallista jos parkissakin tutisee noin?
     
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kardaanin ristikot tekee juurikin tuota että kun tarpeeks kovat kierrokset on niin se tasottuu.
    Mut jos paikallaan tärisee niin dampperi.

    Jos on koneen kannattimen tyyny menny niin kone keikkuu kun polkaset.

    Ota nyt dampperista kiinni ja kokeile onko mitään välyksiä. Varmista vielä pitkällä talttameisselillä tai sorkkaraudan kärellä varovasti että liikkuuko.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Seokset karvan laihalla siirtymävaiheessa.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  8. ktech

    ktech 3rd gear

    Voi olla turbiinikin.. Pultit auki ja työntää hieman taaemmas vetolevystä ja käyttelee paikallaan, vieläkö tutisee.. Kohtuu harvinainen vika tietysti mutta mahdollinen.
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Jaksottainen tärinä korissa ilmenee paikallaan tasaisesti kaasuttaessa tietyllä (n.1500 ) kierroksella vaihde parkkilukossa. Aluksi epäilin voimansiirtoa ja renkaita, mutta sitten nosturin päällä ajaessani huomasin, että helvata tämähän täristää vaikka ei pyörät pyöri.:eek:
    Tyhjäkäynnillä käynti on tasaista. Moottorin kumityynyt näyttäis olevan kunnossa ja vaihteiston tyyny uusi. Dampperia en ole vielä tutkinut.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos paikallaan, niin jompikumpi moottorin pää, etupäässä damper, voit myös napata remmit irti, niin lähtee epäilys apulaitteista, ja toinenpää on se mainittu turbiini:)
     
  11. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Niin ja jos rupeaa muunninta irrottelee nii samalla tsekata vetolevyn kunto :)
    Ja mites sitte pakoputkisto..resonoi koria vaste?
     
  12. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    onko sattumoisin alkanut vaihteiston kumityynyn vaihtamisen jälkeen?
    jos on vähän "jännitteessä" ?
    tai halpistyyny,joka on liian kovaa kumia!
     

Kerro tästä muillekin!