Ihme mokkula

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tela79, 20.3.2018.

  1. tela79

    tela79 1st gear

    moro
    Auto on g30 1996 6,5d Vani ja kysymys kuuluu että mikä heletin mokkula on se mikä on koneen takaosassa heti polttoainesuodattimen takana. Siihen menee johtoliitin jossa 2kpl johtoja ja tämä mokkula on yhdellä pultilla jonkinlaisella pannalla kiinnitetty.Tämä mokkula näyttää myös vaikuttavan turbiinilukon toimintaan ja sytyttää myös ses valoa ja aina kun ses valo syttyy niin turbaani lukko pomppaa pois. Kylmänä ei niin paljoa oireile kun lämpimänä. Kuvaa en ikävä kyllä osaa edelleenkään tänne mokkulasta laittaa.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tarkotatko mahdollisesti tätä?
    [​IMG]
    Tuosta näkyy toi yläosa, ja se on moottorin kierroslukuanturi. Vaikuttaa juu lukon toimintaan.
     
  3. tela79

    tela79 1st gear

    Joo tuo on se kyseinen osa.
    Kiitos jussi avusta.
    Oisko kellään tuommosta ehjää hyllyllä ja tarttisin myös siihen tulevan sähköliittimen
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa on se inhottavuus, että toi tulee yhtenä palana nimellä oil pump drive. Ja ei oo ihan ilmanen. Mutta vanhana tahtoo alkaa pätkiä, joten ei ehkä ole järkeä vaihtaa sitä toiseen vanhaan...
     
    Rotten tykkää tästä.
  5. tela79

    tela79 1st gear

    Joo tuo on kyllä ihan totta. Onkohan siihen olemassa mittään lääkettä olemassa muuta ku vaihtaa osa?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siinä anturissa on muoviin valettu käämi, joka katkee ja alkaa pätkiä jossain lämpötilassa. Ens alkuun toimii esim. kylmänä, mutta ei enää lämpösenä. Eikä se siitä parane.
    Mä muutin yhden itselleni optiseksi, mutta siinä on aika paljon rakentelua ja pari ongelmaa. Eka ongelma on se, että pystyakselia ei ole mitenkään tiivistetty, vaan öljy nousee anturin pyöriviin osiin asti. Toinen ongelma on se, että alkujaan induktiivisesta pulssista kelpuutetaan ECM:lle ainoastaan negatiivinen puolijakso, eli se osa, joka menee maan alapuolelle. Tekee vähän lisäpuuhaa.
     
    Rotten ja palontie tykkäävät tästä.
  7. tela79

    tela79 1st gear

    Juu kyllä tuntuu hankalalta hommalta. Mistä tuommosen sais edukkaimmin. Äkkisiltään siikattuna on sen 300€ Hintanen mokkula
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rockautossa 189e oil pump shaft
     
  9. tela79

    tela79 1st gear

    Kiitos vastauksista.
     

Kerro tästä muillekin!