Racers Place lopettaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja TimoT, 21.3.2018.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Toive vissiin olisi, ettei jatku samaan tyyliin kuin ennen vaan paremmin ;)
     
    Herje ja Karpov tykkäävät tästä.
  2. TimoT

    TimoT 3rd gear

    No sehän on hienoa, että joku jatkaa kauppaa, toivotaan, että saa homman pyörimään täysillä.
     
  3. Man in Black

    Man in Black 3rd gear

    Ei kait tästä voi tehdä sellaista johtopäätöstä, että JOS Make lopettaa RP:n pitämisen ja on poissa systeemistä, jolloin yksi on poissa, että Maken veli jatkaisi hommia...
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turkkusenki vauhtiputka laitto lapun luukulle.
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Voi siitä, hyvinkin. Niin ei vain asian laita "ikävä kyllä" ole.
     
    rallikuski tykkää tästä.
  6. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Tämä oli mulle tärkee tieto, mun rahaa makaa RP.n kassassa.
     
  7. Man in Black

    Man in Black 3rd gear


    Hmm. Jos Maken veli ei "ikävä kyllä" jatka ja vain yksi on poissa, niin silloinhan uudella yrityksellä on toivoa menestyä aikaisempaa paremmin... :D

    RP:n alkuvuosina tein vuosittain melko mittavia ostoksia tinkimättä hintoja verinahalle, parhaimpina vuosina jopa viisinumeroisia yhteissummia, mutta viime vuodet olen hankkinut tarvitsemani osat joko suoratuontina tai Ruotsista tai US Partsista. RP:n viimeisessä paikassa tuli käytyä vain kerran, ensimmmäisen ja viimeisen samalla kertaa. Lähipiirissä on melko monta vastaavaa tapausta, että RP:n aloittaessa käytiin ostoksilla, mutta erinäisistä syistä, jotka kokolailla kulminoituivat samaan aiheeseen, käynnit ja ostot loppuivat.

    Tämä kehitys on nähtävissä RP:n tilinpäätöstiedoissa. Aloituksen jälkeen oli kasvuvaihe ja liikevaihto oli parhaimmillaan yli reilusti 1,6M€, nettotuloksen ollessa ihan mukavalla tasolla. Viimeiset vuodet liikevaihto laski tasaisesti ollen enää vain vähän yli 0,5M€, jolloin tuloskin kääntyi tappiolliseksi.

    Surullista, mutta ei hämmästyttävää, että toiminta tuli tiensä päähän.

    Pienessä ja kaupan toimialalla toimivassa yrityksessä henkilöstön asiakaspalvelusuuntautuneisuus on ehdoton edellytys menestymiselle. Toivottavasti uusi yritys saa toiminnallensa nyt paremmat lähtökohdat.

    Ehkä käyn uudessa lafkassa tekemässä jotain testiostoksia - ehkä en - riippuen henkilöstöstä ja sen palvelualttiudesta.
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, vanhaa henkilökuntaa ei enää ole töissä. Tärkeetä et on /tulee / säilyy paikka josta saa tilaamalla viikossa tavaraa mitä tukkureilla on hyllyssä, ja hankalampaakin osaa tilattua. PArtsia en oo käyttänyt aikoihin muuhun kuin mitä siellä on hyllyssä, muu on hidasta ja kallista. Mieluummin hoidan ite.
     
  9. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Palvelualttius on nykyisin tärkeintä ja että ymmärtää sen mitä asiakas on oikeasti vailla. Nyt alkaa noita vauhtiputkia olla jo aika lailla ja monesta saa aika laajaakin palvelua, jos vaan on lompakko kunnossa. Kuten myös tuo, että nykyisin sakki tilaa paljon ite jenkeistä tai muualtakin suoraan, se varmasti syö jokaisen yrittäjän kakkua. Kunhan isot amerikan varaosalafkat tuo eurooppaan kauppansa ja nettikauppansa, varmasti tulee olemaan jokaisella vielä hankalampaa, kun jää ne tullit välistä.

    Ei viime käynnistä rp:ssä jäänyt oikein ruusuista kuvaa ja tuli aika lailla mieleen että olis voinu sen rahan muuallekin viedä.
     
  10. vortek

    vortek 1st gear

    Jospa RP sulkeutuu yhtä nopeasti kuin luvatut tavaratkin saapuivat sinne :D
    Eli jos oli luvattu että saat osan 1kk päästä niin siihen meni vähintään 2kk :mad:

    Aikoinaan ostin paljonkin Makelta/Mikalta.
    Mut sit meni hermot ainasiin lupauksiin toimitusaikoihin.
    Ois rehellisesti sanonut et siinä menee 2kk eikä luvannut 2vko toimitusajalla.

    Halpa kauppa oli. Monesti sai tavaran halvemmalla RP kautta kuin mitä esim. Summitin listahinta oli. Ja siihen päälle vielä rahti ja verot.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos on tilaillut tavaroita itse niin osaa ymmärtää ehkä ongelmaa. Ennustaja tai selvännäkijä tietty vois hyvä olla noissa hommissa. Jenkit on erittäin päteviä lupailemaan sekä puhumaan paskaa. Niille on tärkeetä saada se kauppa, ja siks niiden pitää luvata enemmän kuin naapuri koska muuten naapurilal on ne rahat. Jos vaikka RP tilaa tavaran jenkeistä ja toimittaja sanoo et siin menee kuukaus, ni mitä pitäis sanoo pokalle? Oikeesti, niiden puliveivareiden kans ei oo helppoo, ja sopiikin toivoa että uudella yrittäjällä on järjestelmällisyyttä ja systeemiä millä kaikesta pystyy pitämään lukua.
     
  12. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ymmärtäminen ja sietäminen on kaksi eri asiaa ts. ymmärrän ainakin itse tuon yrittäjän ongelman, mutta en silti henk.koht. siedä sitä, että ensin sanotaan joku toimitusaika ja sitten päivämäärän mentyä alkaa selittely. Ehkä osasyy on siinä, että oon B2B puolella tottunut siihen, että selityksenä "noku tavarantoimittaja petti" - on samalla tasolla kuin peruskouluaikojen legenda "koira söi kotitehtävät". Eli ei, mua ei kiinnosta selitykset eikä tekosyyt, miksi se tilattu kikkare ei ole saapunut siinä ajassa kun on puhuttu. Mua kiinnostaa se, milloin sen saan - jos tähän tarvitaan kristallipalloa, niin sitten ei muuta kuin tilaamaan AliBabasta sellaista, jos se kerran auttaa.

    Väitän myös, että aika moni saattaa olla valmis maksamaan Suomi-liikkeessä jonkinlaista preemiota siitä, että asiakaspalvelu pelaa ja toimitusajat on suht rivakat ja pitää. Jos taas noista aletaan lipsumaan jollain tavalla, eikä se heijastu hinnoissa laskevasti, niin lappu siirtyy kohti luukkua aika rivakasti. Se on pidettävä mielessä, että näin nettiaikana ihmiset tilaavat hyvin herkästi itse tarvitsemansa, ja kun luisu alkaa, niin ei siinä auta Maaseudun Tulevaisuus -lehteen laitetut "tue kotimaista kivijalkakauppaa" -mainokset.

    Ja sitten vielä kerran siihen iän-ikuiseen Suomi-ongelmaan, eli hintojen esittämiseen netissä. Aivan sama, mistä ne hinnat riivitään tai esittää sitten vaikka, että tyyliin "kato Rockautosta, meiltä sama kikkare 1,25 x Rockauton hinta" tai jotain, kunhan se vi**u-s**tanan-pe*keleen "soita ja kysy hintaa" jätetään sieltä pois. Jättää vaikka uuden liiketilan seinät pohjamaalille ja käyttää rempasta säästyneen ajan hinnastojen saamiseen kuosiin, niin varmasti tulee parempi takaisinmaksu.

    Ylläoleva ei ole absoluuttinen totuus, mutta noin mä nään asian. Eri mieltä saa olla :)

    -JJ-
     
    Saetkae, joosexsex, rallikuski ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ite skippaan suoraan nää liikkeet jos tarvii hintaa kysyä ei sulla ole varaa

    Jotain tärkeetä kuriositeetti palikkaa kerran soitin ja hinta oli mallia vehon platina tiski. Jaa joo hyvät päivän jatkot
    Sit kostamuksesta varaosa kaupasta osalle hintaa ja kappas oli ihan saman hintanen, tosin ruplan kurssi oli 60 huikosissa silloin
    Ei varmaan vaikeeta arvata tuliko palikka sieltä vai suomesta 60 kertasella hinnalla ja 2viikon toimitusajalla jos posti ei tyri. Tuttu toi sen osan samana iltana ja auto seuraavana aamuna ajossa, kun osan illasta paikalleen nakkasin


    Joku sais kyllä perustaa tilausliikkeen, että satunnaiselle palikalle ei tartteis tehdä joka paikkaan tunnuksia
     
  14. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Asiakaspalvelu on se juttu. En ala "soittamaan ja kysymään hintaa" etenkään kun puhelimeen vastaa joku lähinnä kummelista tuttu hahmo. Siis jos vastaa. EI tuohon Keravallekaan mikään kauhea matka ollut ajella, ei siinä mitään.
    Kysymys onkin siinä ettei tarvitse sietää sitä paskaa palvelua, omalla asialla siinä ollaan ja se on yhtä tärkeä minulle kuin sen HC-kisahepun 5 000 Egen osatilaus.
    On niin saatanan paljon miellyttävämpää laittaa mallasviskiä lasiin ja tilata tarvitsemansa tavarat asiallisesti toimivasta kaupasta ilman sählinkiä ja tosiaan tuntea että se oma asia oikeasti hoituukin.
    Lisäksi Suomen nk.kesässä on se nurja puoli ettei todellakaan ole aikaa odotella viikkokausia jotain osaa joka Usastakin tulee parissa päivässä tänne.
    Yhtälö on vaikea SUomessa, muttei mahdoton.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Sain kyllä hyvää palvelua RP:stä,kun siellä vajaa vuosi sitten viimeisen kerran asioin.Kyseessä oli tasapainotus.Kamat luvattiin tasapainotettuna takaisin muutaman viikon sisään,ja näinhän tapahtui,ja sieltä soitettiin että homma valmis.
    Männät olivat kiinni veiveissä,ja ne piti tietenkin irrottaa toisistaan.Make olikin tehnyt jigin hommaa varten.Irrotuksesta ja asennuksesta ei tullut lisäkustannuksia,vaan tuli "kaupanpäälle".Pidin sitä hyvänä asiakaspalveluna.

    Tämä lopettaminen tuli ainakin mulle lievänä yllätyksenä,koska tuntu et Makella sitä tasapainotushommaa riittävän vaikka kuinka paljon,ja ilmeisesti dynokin oli ahkerassa käytössä.Tottakai en voi tietää koko paletin kuntoa.

    Edit.No sit moottori,johon nämä liikkuvat alakerran osat tulivat sisään "hajosi" dynossa.Homma jatkui samalla "asiakas ensin" linjalla,jolloin kovalla tohinalla ruvettiin dyno-operaattorin johdolla korjaamaan mottia.
    Moottorin hajoaminen oli täysin oma vika,ja dyno ukon ei olisi todellakaan tarvinnut ruveta tekemään koneremonttia.Hyvää asiakaspalvelua edelleen.
    Sorry Off Topic.
     
    Muokattu: 22.3.2018
    rallikuski tykkää tästä.
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Juu...... Kyllä jenkeistäkin löytyy näitä "puliveivareita" ja jos nyt ehdoin tahdoin haluaa menettää yö unensa sellaisten kanssa, niin mikäs siinä sitten.

    Mutta jenkeistä löytyy myös lukematon määrä osatoimittajia, jotka osaa kertoa mitä niiltä löytyy suoraan hyllystä ja minkä verran puuttuvien osien kanssa menee aikaa.

    Ja jos nyt vaikka tohon Roihupeltoon tiskille menee, niin varsin tarkkaan pojat on osannut ainakin tähän asti kertoa, että millä aikataululla joku käikäle saadaan toimitettua.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on aina vähän outoa toi yrittäminen, hinnat pitää olla yli tuplat mitä amerikassa ja toimitusaikakin on 2-4x pitempi kuin yksityisasiakkaalla joka tilaa tuotteensa itse :D Ja lähetyspäivänä ilmoitettu toimituspäiväkin osuu vuorokauden tarkuudella kohdalleen.
     
    Nikuzai ja Joe Hunt tykkäävät tästä.
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jatkan tästä sen verran, että pienoismallipuolella yksi suomalainen yrittäjä oli tän muuten hoksannut ja sanoi mulle 10 vuotta takaperin ihan avoimesti puhelimessa, et "jos tarttet jotain UK:sta, siitä ja siitä nettikaupasta, ni kerran kuussa hälle tulee sieltä aina lähetys ja hinta on UK:n hinta x valuuttakurssi x 1,10". Eli yrittäjä hinnoitteli tuon siten, että mun ei itte kannattanu oikeestaan tilata, koska kun hänelle tuli paketti joka tapauksessa niin mun osuus postikuluista ikäänkuin katettiin tolla 10% preemiolla.

    Ei ihme, että ko. lafka on edelleen pystyssä ja kehittynyt edelleen.

    -JJ-
     
  19. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Niin sanos muuta!
    Laskeskellaanpas muuten hieman osakauppaa kuvittellisin hinnoin (osa + rahtikulut), kun nyt tuli asia puheeksi...

    Osan hinta Amerikassa euroina: 500€
    Rahtikulut: 150€
    Tulli (2,7%) 17,55€
    Alv (24%) 160,21 €
    ________________
    Yhteensä: 827,76 €

    Tämän verran siis jos itse tilaat. Mutta varjelkoon, jos yrittäjä, se ahnas riistokapitalisti, onkin sillä tuulella ettei missään määrin halua tehdä harrastajamyönteistä kaupantekoa, ja laittaa siihen vaikkapa ruhtinaalliset 15% katetta, eli + 124,16eur.

    Vapaasti varastosta: 951,92 €

    Ja koska harrastaja asuu etäämmällä, on järkevintä lähettää osa hänelle matkahuollon lähipakettina bussiennakolla, tulee siitä tietenkin rahtikuluja 15 eur

    Matkahuollosta haettuna: 966,92 €

    Kyllä, tuleehan sille hintaa.

    Kaupanteon jälkeen yrittäjä täyttää kylpyammeensa tässä kaupassa tekemällään 100 eur katteella (alv 0% tietenkin) pieninä seteleinä, kunnes kesken rentouttavan kylpyhetken hän joutuu laskemaan sikarinsa norsunluiseen tuhkakuppiin vastaanottaakseen harrastajalta puhelun:
    "Eiku tää olikin väärä osa minkä mä tilasin. Mä haluisin palauttaa tän."
     
    Muokattu: 22.3.2018
    SK-, tapio, barracud ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai ei edes lunasta sitä jv-pakettia, jolloin myyjällä on esimerkin mukaisesti 827.76 euron paskaa kädessä, jonka hukkaaminen kenellekkään mihinkään hintaan on erittäin epätodennäköistä. Siksi itselläkin nyt otetaan spessu-tilauksista etumaksu, ihan liikaa lunastamattomia kamoja hyllyssä ja se nostaa väkisin muiden osien katetta, että perse kestää noi (siis asiakkaan lupauksista huolimatta) lunastamattomat paketit, kun ei voi enää kehenkään luottaa...
     
    Saetkae, 6PPC, Hai ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!