Dodge aspen coupe -77 Tyhmiä kysymyksiä aloittelevalta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bazi89, 18.12.2017.

  1. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Oli mennyt osat väärinpäin, eli se mötikkä missä on nua pyöränpultit ja mikä kiristetään tuolla kruunumutterilla, niin oli vaihtanu asennusvaihees paikkaa vänkärin puolelta kuskin puolelle. Ny oikiat osat paikallaan ja lukitustapin saa paikalleen. Oma vika kiirehties.:D
    Jotenki tuntuu kankialta ku renkaasta pyörittää, mutta jahka akun saa ladattua, pitää koittaa käyntiin ja käydä vähän pihalla ajelemas ja testailla josko se siitä "väljistyis".. Ja jarruputket oli irti, niin pitää nekin samalla ilmailla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Mikäli se kankeus johtuu siitä että laakerivälystä on liian vähän niin ajamalla sopivan laakerivälyksen hakeminen/tekeminen voi olla niin sanottu lopullinen ratkaisu.
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Sain auton pihalle ja pääsin vähä edestakaasi pihas ajelemaan. Ajoin takas talliin ja nostin perän ilmaan, tuntu paljon väljemmältä, ny rengas pyöri mun käsittääkseni niinku pitääkin. En tiedä missä oli vika, varmaan itsellä korvien välissä.:D
    Kiitos vinkeistä, nyt saa taas keskittyä seuraaviin asioihin, kysellään taas tyhmiä, ku seuraavan kerran talliin pääsen.
     
    isalmela ja Mokaman tykkäävät tästä.
  4. bazi89

    bazi89 2nd gear

    [​IMG]

    Sorvarilta tuli prikat, eli nua on nyt 30asteen kulmalla.
    Ja sitten siihen yhteen huonompaan vanteeseen tehtiin tuollaset holkilla olevat. Eli siinä on ne pyörän mutterin omat holkit ja sitten vielä nuo sorvarin tekemät, nyt on tiukka sovitus, eikä vanne pääse liikkumaan enää.
     
  5. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Ja naapurin pojan peltoauto nissanista sain takapenkille turvavyöt ja ne sai pienen väännön jälkeen sinne istutettua. Ei tullu oikee jouheva sovitus, ku ei löytyny valmiita paikkoja vöille, mutta kyllä sinne tenavien istuimen saa nyt kiinni.
     
    Rotten ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Nyt otin auton takas liikenteeseen, että pääsee tuota kikcdownia säätelemään. Tosiaan säädöt siinä oli päin per*****, laatikon päästä vaan loppui säätövara, ei aivaa oo vielä tapis, vaikka kaasu onkin pohjas, huomattavasti muuten parani.
    Tuntuu jotenki, että luistais vähän tuo laatikko, tai sitten se on sitä, ku on nuo suorat putket ja kyljestä läpi, niin huutaa aika paljon. Pitäis asentaa kierroslukumittari, niin näkis luistaako. Mutta onkos tuos jotain muita säätöjä, ku vielä pitäis saada vähän kiristettyä..
     
    Muokattu: 20.3.2018
    isalmela tykkää tästä.
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Se ylin tanko mikä lähtee kaasarilta näytti olevan itsetekoinen. Jatka sitä sen verran että saat sattumaan säädön alueelle.
    Tai sopivaa ruuvia siihen vivun soikkoreikään.
     
    Muokattu: 20.3.2018
    Rotten, faffeli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kyl sen äkkiä rupee huomaa ihan vain ajellessa, siirtyykö voima renkaille suoraan!? Polkee hieman lisää, kun jos tuntuu et luistais!
    Ajelemalla ja kokeilemalla! Mut ei se kiekka mittari huono ole olla olemassa!
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kovin kauaa ei tarvii sit kokeilla ja ajella jos kick-down ei toimi kunnolla.... Sit pääseekin ihmettelemään uusia "ominaisuuksia" :)
     
    Gary Grand, Camino'79 ja Rotten tykkäävät tästä.
  10. bazi89

    bazi89 2nd gear

    On kyllä todella suuri vaikutus tuolla kickdownilla, laitoin pultin siihen soikeaan reikään, nyt sain sen säädettyä niin, että kun kaasu on pohjassa, myös kickdownin vipu on pohjassa. Auto muuttui aivan täysin. Nyt vaihtaa vaihdetta vielä 80 vauhdis ku painaa kaasun pohjaan ja muutenki toimii huomattavasti paremmin kuin ennen, ei olisi uskonu. Ja pääsin sulalla tiellä tuota testailemaan, ei enää tunnu mitään "luistoakaan". Kiitos taas vinkeistä, viikon päästä pitäis täältä pohjanmaalta ajella helsinkiin american car show:hun, saa nähdä kestääkö auto sen reissun ja miten se oikeasti käyttäytyy tuola tiellä..:)
     
    isalmela, wilburi, MJF ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Lämpömittari on muuten kokoajan näyttäny nollaa, osaisko joku äkkiseltään sanoa, missä tuos 318 moottoris on lämpötila-anturi?
     
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Paikkaa en muista enkä nyt pääse kattoo, mut voi olla et pääset mittari kaupoille, jos vain alkuperäinen mittaristossa?!
    Ylävesiletkuun sopivalla muhvilla, missä paikka anturille ja biltemasta mittari mukaan!?
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Imusarjan etuosassa vänkärinpuolella
     
    Rotten tykkää tästä.
  14. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Kiitos, löytyi tuo anturin paikka, yleismittarin kun löin kiinni siihen, niin se pomppii 0-5v kokoajan, silloinkin kun virrat ei ole päällä. En tiedä kuuluuko sen tehdä noin, mutta ehkä fiksuinta olisi tosin hommata se erillinen lämpömittari.
     
  15. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Outoa. Eihän avain ollut avec asennossa. Viimeinen naksu vastapäivään. Joidenkin olen nähnyt kääntävän pysäköidessä sinne saakka. Mittareiden jännitteen säätö on toteutettu kärkisäätimellä. Se katkoo jännitettä siten että mittareilla on keskimäärin 5v jännitettä. Näkyy sykähtelynä digimittarissa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Ei ollut, avaimet oli kokonaan irti virtalukosta.
    Eli tuo on muuten täysin normaalia, paitsi että pitäisi näyttää nollaa, ku ei ole virrat päällä?
     
  17. Pietsi

    Pietsi Gearhead

     
  18. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Kyllä pitää olla mittarin sähköön kun virrat on pois päältä. Aivan kyllä lähtee lukosta oli missä asennossa hyvänsä.
     
  19. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Voit maadoittaa anturille menevän johdon runkoon hetkeksi, jos mittari / johdot toimii, pomppaa neula toiseen äärilaitaan virta päällä.
     
  20. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Maadoitin johdon ja lämpömittari meni äärilaitaan. Kiitos vinkistä, eli mittari ainakin toimii. Pitää alkaa metsästästämään uutta anturia jostain.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!