Kemppilukko ja katsastusasemat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja FASTDOHC, 16.3.2018.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Sieltähän tuli paljon hyvää tietoa, kiitos! Täytyy kattoa miltä siellä peräkopan sisällä näyttää ja jos siellä lukko on, niin noiden ohjeiden mukaan jatketaan. :odwink:
     
  2. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Juuri näin, tässä on kiteytetty kaikki olennainen! Hyvä Rotten

    On ollut kiireitä ja en ole ehtinyt koneelle ollenkaan.. mut jopas on tullut tekstiä :eek:

    Olette kyllä ihan asiaakin laittanut ja sain jo mukavasti tietoa, mutta täytyy viä harkita, kun en tiedä sitten miten loppujen lopuksi tuo leimaaminen menee..

    Juu caprisessani on uudet 275 leveät gummit joten pitua on niiden puolesta, mut vitutttaa suditella ja kiihdytellä täysillä kun vain repsikan takanaggi savuaa ja tälleen talvella on V-mäistä testailla tuota, kun liikkeelle ei pääse, (ei ole talvikäytössä sen enempää).

    Tuohon talviautooni 240 volvoon olisi kiva lukolla, tuo avoperä on niin arvaamaton, lähteekö kahvaeellä vai eikö?? "harrastelen " siis / tulen harrastamaan driftinkiä joten kahvaeellä meno on elämäntapa :cool: ja mukavampi ajaa kun tietää et perä lähtee aina kun polkaisee, eikä ninkuin avonaisella.


    Kiitos.
     
    xarper, Turbiini ja Rotten tykkäävät tästä.
  3. Beach

    Beach 2nd gear

    Joskus tuli kokeiltua katsastusta kemppilukolla. Dynamometrin ja nosturi ei ollut samassa linjassa, niin ei siinä mitkään selittelyt auttaneet, kun nastarengas raapi konttorin maalattua lattiaa. Pois se oli vaihdettava, että sai katsastettua. Ja olishan se arveluttavaa, jos joku katsastaja semmoisen läpi päästäisi. Itse en olisi sitä autoa antanut esim. naiselleni ajoon. Siinä kun on kaarteissa toinen pyöristä aina osin jo menettänyt pidon, niin liiallinen kaasu tarjoaa heti perää sivulle. Avoin perä viestii paremmin milloin kaasua on painettu liikaa, mutta ei silti heti heitä perää sivulle.

    Olihan se kiva kokeilla silloin joskus, mutta enää en laittaisi. Hyvät renkaat ja järkevä kaasun käyttäminen riittää. Ja saattaisihan siinä tulla vakuutusyhtiönkin kanssa ongelmia, jos kolahtaa, ja "Perä ei myötää yhtään", lainatakseni sen katsastusmiehen sanoja.
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    En kenellekkään henkilökohtaisesti vittuile, foorumille vielä,

    Mut, kysyykö edellenkään aloittaja mistä kukakin tykkää?? Tai millä vaimot osaa ajaa???
    Kysyjä haluaa lukon ja miten sen katsatuksen kanssa! No vastaus on tullut ainakin, et vaihtaa boorittoman akselin tilalle, leimalle!
    , miulla kaks autoo, virallisella lukolla, tykkään, vaimon vani sutii yhellä, en tykkää!!!
    Tuleeko jengi miulle naamatustem kertoo faktoja pöytään lukottomasta perästä miten se on parempi!?? Niin taitavaa puhujaa ei oo vielä syntynytkään, et puhuis miut ympäri!?
    Ja pieni epäilys, et ap osittain voi kompata, ellei täysin minua??
     
    jorkat tykkää tästä.
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ei sillä, virallinen lukko on kivempi, kuin kemppi, mut lukekaa eka viesti!??
     
    jorkat tykkää tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Muutaman viikon tossa kun ite kempillä ajelin joku vuos sit kaupungilla pelkästään ni ei se kyllä niin häirihtevä ollu kun ihmiset väittää, tosin ei allakaan ollu kun jotkut 245/65/14 sirkkelinterät tjsp.
    Ja täällä kun ei suoraan pysty montaa kilometriä ajamaan ennenkun käännytään taas, enemmänkin että 50m ja mutka aina.

    Jos jaksais vaan ton Satelliten murikan ottaa irti, eipä noi avoimet tasauspyörästöt minkään arvosia ole kokeilla. Siihen kyllä löytyy sit jo 255 ja 265 mut eikai niillä niin onkelmaa oo.

    Ja kovasti kyllä tykkäsin että lähti vakio 302 kaksreikäsellä kaasarillakin luisuun kempillä :rotfl:
    Ei tartte voimaa!
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Joo, hirveesti tähän on tullut asiaa, tai ainakin sitä siitä vierestä, joten palataaksemme kysyjän kysymykseen.
    Joillain konttoreilla siitä "spoolista" ei välitetä ja kuten tuossa on jo mainittu, niin voi myös sanoa, että kitkalukko on säädetty niin timmiks, että kahnaa paljon vastaan.
    Itelläni on ollut kemppilukko kolme kertaa, ensimmäisen, viimesen ja ainoon kerran. Onneks sen hitsaus auton alla meni vituiks, niin se ei kestänyt kuin yhden päivän, kun se sitten rutis paskaks koko tasauspyörästö. Jos autolla pitäis ajaa enemmänkin kuin suoraan kiihytellä, tai ajaa jotai jokkisrallia, niin en kyllä suosittele. Eihän se käänny asvaltilla yhtää mihinkää. No käännä kaasulla, ai jossai ahtaassa parkkipaikalla vai?!

    imho, vai miten se kaarne aikoinaa sano....
     
  8. xarper

    xarper Gearhead



    Pitäiskö opetella hitsaamaan :poff:
    Mulla kävi päinvastoin, sudittelin avoimen perän paskaks ja hitsasin sen sit läjään kun muutaman viikon lukkoa oottelin.

    Kyseessä 8" foorti siis
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja eikun läjään ja kovaa ajoo
    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.3.2018
    jorkat ja Rotten tykkäävät tästä.
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kuten kirjoitin, hitsasin vituiks.
    Tosin en olekkaan hitsari, vaan hioja.
    jos tiedät mitä tarkoitan
     
  10. jorkat

    jorkat Gearhead

    mitä tarkoitat?
     
    Rotten tykkää tästä.
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Sitä että auton on oltava kunnossa muuallakin kuin katsastuksessa.

    Jännä jos täällä rivijäsenet määrää mistä kukakin saa keskustella. Ainahan jutut rönsyilee, ja omat mielipiteet on aiheellistakin perustella. Varmaan saattaa saada aiheen aloittajankin miettimään asioita useammalta kannalta. Siinä varmaan mitään väärää ainakaan ole.
     
  12. jorkat

    jorkat Gearhead

    koitko, että kuiskasin korvaasi jotain epäsopivaa?

    kysyin vain, että mitä tarkoitat, kun sanoit:"Ja saattaisihan siinä tulla vakuutusyhtiönkin kanssa ongelmia, jos kolahtaa..."

    kysyn uudestaan. minkälaisia ongelmia mahdat tarkoittaa?
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei taida lepsuksessa olla ihan 265 leveet takana, näyttää vakioilta max. 195 leveiltä linglong;eilta ja ei taida ihan vakio paineet olla, kun kuvion reunatkaan ei koske maahan

    Ei se silloin oikeen mahda vastustella pahemmin :odroll:
     
    jorkat tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Vittu, challenge accepted!
     
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kuka tai ketkä on rivi jäseniä??
    Tottakai mielipiteitä saa esittää, mut itse huomannut, kuka kaikesta tiedä niin paljoa, joku kysyy jotain, niin kolme sivua tulee, vailla kysyjän tarvetta, insinöörin tekstiä, millä ei aina oo mitään hevonvitun merkitystä edes asiaan! Kuka meistä rivi jäsenistä on moralisoimaan kenenkään päätöksiä???
    Toinen saa leimattua 1000hp aspenin yhellä katastus konttorilla, toinen ei saa leimattua! No hän kyselee ohjeita, miten edetä!?? Joo ei, tapat jonkun, älä ees yritä, vaimoskaan ei osaa sil ajaa ymym...

    Eli summareum, vastaukset tunuu lähtevän niin lapasesta???.
    Mie jauhan enemmän huumorilla, vaik parissa kohtaa voisin päteäkkin, mutta kun sitä ei kysytä, niin en rupee sitä tarjoo!!
     
    jorkat ja xarper tykkäävät tästä.
  16. T&S

    T&S Gearhead

    OT, oli muuten parkkipaikalla aika pätevät parkkiruudut, jos kukaan huomasi.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  17. Beach

    Beach 2nd gear

    Vakuutusyhtiö saattaa tulkita niin, että vahinko ei olekaan vahinko, jos se on omilla toimilla aiheutettu.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Ja kuka helvetti sinne perän sisälle kattoo? No ei kukaan!
     
    jorkat tykkää tästä.
  19. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    mulla kemppilukon kanssa ensin rupes katkeilemaan pyöränpulttien studit, vaihdettiin paksumpiin. sitten rupes peltivanteet repeileen pultinreikien väleistä. Parit vanteet kun oli ajettu paskaks niin sitten katkes vetari. Tämä normiajossa yhden kesän aikana. Ei tuu kemppiä/spoolia ikinä enään autoon jolla pitäis ajella kadulla
     
    Muokattu: 24.3.2018
    cutlass cruiser ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Hoh hoijjaa.... tasauspyörästö tuntuu olevan yhtä turha keksintö kuin kickdown vivusto....ihan turhaan ovat tehtaat suunnittelukapasiteettiaan uhranneet aikoinaan. :D:rolleyes:
    Jos on kemppilukon kanssa katsastuksessa vaikeaa niin turha sitä on täällä kitistä....se on voi voi. Jos semmosen on mennyt tekemään niin sen kanssa on sitten elettävä; hyvine ja huonoina puolineen...:cool:
     
    Bukero tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!