Mistä K-A autosta (3500) Dana 60 etu- ja takaperät?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mr.bond, 22.3.2018.

  1. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Ideat lisääntyy kuin aurinko taivaalla niin mistä kevyt kuorma-autoksi rekisteröidystä vehkeestä passais molemmat (4x4) dana 60 akselit jos: Pituus ~180cm ja valmis välitys 3,9 - 4,3 väliltä ja etuperän banjo kuskinpuolella? TAI onko ehdotuksia vastaavista peräkompensaatioista JOS suurinpiirtein vastaavaa kestävyyttä haetaan (ei Dana40 kuitenkaan)??
     
  2. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

  3. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    No muotoillaan sit näin et ostasin dana 60 etu-ja takaperät joiden leveys ~180cm. Plussaa linkkikorvakkeet! Leveyksiä tuntuu olevan 130cm -> niin olisi ensiarvoisen tärkeää saaha tietoon malli mistä löytyis noilla spekseillä passeli jotta poikkeuslupaa vois ruveta hahmottelee
     
  4. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    tää oli uus paikka mutta olen nähnyt abaut 179cm leveen mitan mutta en sitä tietenkään enää löydä. Sit myös vaikeutena etsintään on se kuorma-auton akselivaatimus et tietoa pitää ettiä ja ei vaan aina osaa tajuta oikeita sanoja laittaa kuukkeliin.
     
  5. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Mahtaako olla niin et 3500 sarjan peleissä on aina 8 pulttiset navat ettei muissa 1500/2500 versioissa ole?
     
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    juusiis g-ämmissä näin ja myöskin foordeissa ollut 8bolt/napa danaa...
    leveydet???maasturiporukka tietää
     
    mr.bond tykkää tästä.
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ihan tavis 10bolt ja dana44 aksiloita on 8 pulttisilla navoilla. Ajoin joskus muinoin 500kilsaa sivi dana60 aleksia ostamaan ja paikan päällä kiroilin kun oli dana44 . Myyjän mielestä sen oli pakko olla 60 kun oli 8 pulttiset navat:odrealmad:.
     
  8. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Okei. Tää on nyt pikkusen utopiaa mullekkin. Moparin perät on tuttuja ja muutenkin mut nyt tällänen sit onkin uutta ja sitä outoa. Poikkeuslupaa joutuu hakee ni pikkusen pitäs saaha taustatietoa et saa myös luvan menee läpi. Toisaalta siksi myös on keksitty tää kysely mahdollisuus ku 90 luvun alussa piti vaa tehdä ja kokeilla iha ite kaikkee. No mut joo 60 etuperä ja 70 takaperä eli mallia dodge saattaa olla varteenotettava masis. Kun vaan tietäs mistä ja miten ja mitä tutkia lisää
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pitää muistaa että ei ne mitään "dodgen" tai edes "moparin" periä ole vaan Danan. Leveyksistä mitään tiiä ellen mene ja mittaa, mutta Ford pikupeissa on niitä ollut edessä (D60) ja takana (D60 ja 70) vuosikymmeniä 1/2 ja 3/4 tonnisissa eli F250/350 sarjoissa. Ei toki kaikissa mutta kumminkin.
     
  10. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Nyt tässä on selvinnyt just et ainakin komepensaat 60/70 danat löytyy niistä painoista mitä haen ja vielä kun selviää tää leveys ni saa kohdistettua poikkeusluvan tietylle merkille mistä perät otetaan. Siis 8 3/4 ja 8 1/4 perien kaa on tullu tapeltua joskus sillo ja näin se tieto lisää tuskaa tänäkin päivänä. Ei voi väittää ettei tässä ois ajoissa liikenteessä ku lokakuussa pistetää tää projekti käyntiin
     
  11. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä sanoisin että Dodge RAM '94-'01 Cummins diesel tai V10 bensa on vastaus, tarkemmin 2500 automaattilaatikolla. Murikka kuskin puolella, etuakselituenta on nelilinkki + track bar, takana vankkurijouset ja välitys on joko 4.11 tai 3.54. Samalla carrierilla kumpikin välitys, jos vaihtopuuhiin tarttee ryhtyä. Edessä D60 ja takana D70U, eli sillä ohkasimmalla ja heikoimmalla pinionilla ikävä kyllä. Leveyttä en tarkalleen muista, mutta uskaltaisin väittää että tosi lähellä 180 senttiä se on. Ja kasipulttiset pyörännavat on, etuakselimassa ulkomuistista 2200 kiloa ja takana taasen 2760kg.

    Tuon ikäisistä 2500 manuaalilaatikolla on edessä D60 ja takana D70/80 hybridi, 3500 vaihteistosta riippumatta taasen on edessä D60 ja takana D80, joka on vähän leveämpi paripyörien takia. Paripyörällisen etuakseli on sama kuin sinkkupyöräisissäkin, leveyttä on lisätty pultattavilla spacereilla.

    1500 ja 2500 V8-bensakoneella akselit on D44 ja Mopar 9 1/4, eli niihin ei pidä mennä sekaantuman tässä tapauksessa. Cummins tai V10 on siis must.
     
    mr.bond tykkää tästä.
  12. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Kyllä tää (kin) varmisti et dodgesta perät etintään. Tänää selkiää tarkka leveys ja akselimassat ni pääsee alkamaan hakurumbaa.
     
  13. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Hyödyllinen linkki http://www.4x4help.com/axle/axlevehicles2.htm .
     
  14. mr.bond

    mr.bond Gearhead

  15. pjtk

    pjtk Gearhead

    Vaikka Dodgea haetkin, niin mulla ois joutilaana F250:sen D60 HighPinion etuperä. Murikka kuskin puolella ja välityksenä 3.73. Taka-akselia ei oo. Foordeissa on 1999-2003 välissä tehtynä D50 perää jossa kamat on D60 kuorissa. Eikös Dodgeissa ollut AAM etuperää jostain vuosimallista alkaen.
     
  16. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Taitaa kusta kintuille koko projekti. Trafi kun EI anna lupia erillisjousituksen muuttamiseen jäykäksi... Tai tässä tapauksessa yhden poikittaisehtijousen ja retkuperän muuttamista jäykkäputkikseksi kierrejousitukselliseen versioon.
     
  17. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    No tässä muuttuu ideat sitä mukaa kun trafin lait asettaa rajoituksia niin nyt pitäs tietää 2500 Ramin raideleveys. Sellanen leveys mikä trafilla kelpaa eikä tässä kiire oo vaa hetihän se ois saatava. o_O
     
  18. JanneB

    JanneB Gearhead

    1996 2500 4wd Ram raideleveys edessä 174,244 senttiä.
     
  19. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Kiitos tää oli hyvä juttu.
     

Kerro tästä muillekin!