Dodge aspen coupe -77 Tyhmiä kysymyksiä aloittelevalta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bazi89, 18.12.2017.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Antureita on sitten kahta eri tyypiä, varoitusvalolle on/off toiminto ja mittarille muuttuvalla vastuksella oleva.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja se mittariston sähkö pitää saada oikeaan paikkaan. Ei saa virtalukko offilla tulla sinnekään sähköä, menee muuten akku tyhjäks.
     
  3. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Ok, kiitos tiedoista.
    Autolla ajettu peräremontin jälkeen n.50km ja taas kolisee. Voisko olla niin, että osat on hakenu nyt paikkansa ja ne puuttuvat shimmilevyt pitäis tuota ääntä? Tai siis ku niitä ei ole, niin vetarit on sentakia "väljät" ja ne pitää sielä ääntä? Heti remontin jälkeen kun perää/rengasta heilutti, niin ei kuulunut mitään, nyt kun autolla on ajettu, niin ääni on samanlainen, kuin ennen laakerien vaihtoa.
     
  4. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Nyt kun perä on ilmassa, niin kyllä sen huomaa, että se vetareiden päittäis välys on liian suuri ja sentakia kolisee.
    Tuleekos tuohon vanhan mallin kiilavetari perään molemmin puolin shimmilevyt? Ja myydäänkö niitä jossain, vai pitääkö ite tehä? Ja kai sinne jonkun verran pitää jäädä välystä?
     
  5. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Vaihdoin joku aika sitten takapyörän laakerit ja siinä oli välyksen ohjeena .008 - .018 tuumaa eli 0.203 - 0.457 mm, koitin säätää tuohon keskelle. Ja peränä on 742, ei kiilavetari malli. Mutta luulis että kutakuinkin sama pitääs olla?
     
  6. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Tein itse ohuesta pellistä shimmilevyt, 0.1mm, 0.2mm ja 0.3mm levyä oli saatavilla ja niistä sai jonkunlaiset tehtyä. Yritin välyksen jättää siihen n.0.3mm. Nyt tuntuu paremmalta, mutta katotaan kun tulee vähän kilometrejä alle, että loppuuko kolina.
     
  7. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Oonko nyt aivan pihalla, vai puuttuuko tuosta kaasarista joku läppä tuosta päältä? (Nro.2)
    Onko se ryypyn vipu ja miten se toimii? Kun erillistä ryyppyä ei ainakaan ole.
    Ja pitääkö tuosta lähteä letku johonkin (nro.1)
    Kaasari on siis holley 2280

    [​IMG]
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tuosta kulmasta on vaikea nähdä onko hörppy auki, vai läppä poisteetu tyystiin.
    Perus settiä mulla on ollut kaikissa harrasteautoissa modifioitu.
    Joidenkin mielestä sitä ei tarvii...
    Tuo kohta 1. on egr pakokaasun kierrätys. Siinä sama.
     
  9. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ryyppy läppä näkyy puuttuvan kokonaan ja myös alipainekello on poistettu käytöstä. Mistäköhän syystä???
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ai jakajan alipaine? Sekin on suosittu modifikaatio:rotfl:
     
  11. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Eli näillä mennään, ei tarvi alkaa ryypyn läppää metsästämään, ja tuo alipainekello saa kans pysyä tuollaisena? Vai mihinkä siitä letkun vetää, jos sen käyttöön haluaa? Ja onkokaan sitten suurempaa hyötyä, jos sen toimintaan haluaa.o_O
     
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ootko katsonut säädöt ja ennakot, ryyppyläppä ei vaikuta, kuin et siul ei oo autossa ryyppyä.
    Ennakot ilman alipainetta, kaasari on säädöissä?
    Nuo alipainetta lisää ennakkoa kaasuttaessa, siis oliks tuo nyt jakajan alipaine kello??
    Pitäis kaasarista löytyy läppien ylä ja alapuolelta saman oloiset pillit, letku muistaakseni ylempää, ja alapuoli tulpaten!
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Vai vain heitto? :eek:
    Miulla se on jakajassa kiinni, lähteekö sieltä mitään letkua kaasarille?
     
    Muokattu: 27.3.2018
  14. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Aiemmissa kuvissa näkyy että ei ole jakajan alipaine käytössä.
    Joo läpän heittoa.
    Minulla on ollut useammassa autossa ostaessa nuo suosituimmat suomiviritykset.
    Ryypyn deaktivointi ja jakajan alipaine tulpattu.
    Olen kyllä viritellyt ne toimimaan ja ronkkinut lisää, kun kaaasari on vaihtunut nelikurkkuiseksi.
     
    isalmela ja Rotten tykkäävät tästä.
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mikäs tää on, kun on lämmityslaitteen kylässä, menee ohut letku tuohon tulipeltiin, ja tulee takas? Tuohon imusarjassa olevaan liitos hässäkkää, mistä neljä lähtöä vedetty letkuilla "yhteen" ?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Lämpän säätimelle menee letku. Tuolla sulkeutuu tai aukeaa lämppärin vesikierto.
    En muista aukeaako vai sulkeutuuko alipaineella.
    Vanhemmissa tuota ei olekaan.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!