Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    On joo perä lavakulkineessa kovemman oloinen.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi on jotenkin jännä, kun sanoisin samoilla kaluilla pitkälavanen -89 k2500 on mukava tai just sopiva, mutta sit -96 k1500 lyhällä lavalla oli turhan jämäkkä. Toi uudempi oli kyl aikanaan ollu varustettu gooseneck veturiksi, että olisko jotain kiristelty?
     
  3. 0132

    0132 Gearhead

    Mahtaakohan olla muita variaatioita 4.3 Tbin öljytikun pituudelle 1990 c1500:ssa kuin Karpovin antama 69(cm)?

    Kyseisellä mitalla omassa ei tainnut edes tikun kärki kastua. Kai se on mahollista että joku on tuohon vaihtanut ihan jonkun toisen koneen putken.
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Karpovilla nyt on aina kuusysi mielessä...
     
  5. 0132

    0132 Gearhead

    Niin eikä siinä Karpovin kuusysissä mitään vikaa ole. Ei vaan ilmeisesti ole mun juttu.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ainakin alkuperänen toi 69 :D

    Mitäs jos otat putkesta pois? Toki pitäs sitten tietää koneen sen hetkinen öljytaso.
     
  7. 0132

    0132 Gearhead

    Edellinen omistaja tais mainita tuon kuusysin kanssa :D. Mutta ei kyllä ainakaan tuolla putkella. Ja kun ei tosiaan ole tuon putken tikusta kuin kahva jälellä niin pitäis saaha tarviketikulle mitta. Mistäs sitä tosin tietää onko tuosta laitteesta toi putki alunperinkään. Vaihtoehtonahan on että vaihan öölit uudestaan ja sit katkaisen tarviketikun oikeeseen mittaan. Kiinnostais nyt seurata öljynmäärää tikusta kun painemittari alkoi taas vatkaamaan edestakasin.
     
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Onko Oulun seudulla kukaan vielä lukon tarpeessa? Laitan Rockridgelle taas tilausta, näyttäis että $20 tulee lisää postikuluja kun nakkaa toisen lukon ostoskoriin ($65 yhdelle), että eipä tuossa mitään merkittäviä säästä postiukulut jakamalla mutta jotain kuitenkin.

    http://www.rockridge4wd.com/i-24076...-bolt-10-5-full-float-rear-axle-tl-19035.html tuollanen lähtee tulemaan. Sanoisinko jopa että halpa tuolla $290 hinnalla. Käyttää alkuperäiset tasauspyörästön poskilaakerit ja ristitapin.

    Nykynen Spartani siirtyy etuakselille kun saan taka-akselin vaihdettua. Sitten on ekaa kertaa elämässä ihan oikea nelivetoauto :D
     
  9. JL-

    JL- 3rd gear

    Ei miltään valmistajalta ois saatavilla tollasta räikkälukkoo käkikellon tilalle, niin ettei tarvis romuja ensin ryöstää avoimesta perästä? Harvoin sitä on toivonu että ois avoin perä, ei nappais nyt laakereitten vaihto ja shimmailu.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^^Tollanen lukko etuakselissa tuo mukanaan jännät ajokokemukset kun toisen renkaan eteen tulee vaikkapa vain loskaa tms menoa jarruttavaa maantienopeuksissa.
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mittailin omasta (-95 K1500) pitkällä reissulla + jonkinverran seka-ajoa 13,5l/100km
     
  12. JereZ

    JereZ 1st gear

    -95vm subbari kiukuttelee. Välillä vilauttaa ses valoo minkä takia ei sit vakkari pysy päällä. Ses valo saattaa siis palaa joitain sekunteja ja lähtee pois, yleensä lähtee kun höllää kierrokset. Onks muilla ollu vastaavaa vikaa ja mitä sille olis tehtävissä? Mitenkään muuten ei siis auto kiukuttele, paitsi erittäin harvoin auto nykäsee esim. Maantieajossa. Antaa vikakoodin dtc 36 (injenction pulse width error)
     
  13. tonokki

    tonokki 1st gear

    861 km joensuun reissulla 13.3l/100km. 2x370km matka ajoa ja loput oli 4x20km , 6 tuntia webaston käyttöä.

    Edit: Loput ihan nurkka/kaupunki ajoa
     
  14. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Alkaa tässä viestiketjussa oleen sen verran mitta, etten jaksanut kahlata läpi...
    Kysymys: Onko joku laittanut 6,5 TD:n tilalle Vortecin LM7 tai LQ4 konetta? Saako sähköt ympättyä kuinka helposti?
    Vaikka privaa, niin ei suotta kuormita tätä keskustelua...
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    On siitä ollut täällä puhetta,mutten muista tarkemmin.
     
  16. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Minkälaisia kajareita ootte vaihtanu kojelaudan päätyihin? Ostin groud zeron 4x6 mut eihän ne mahtunu, laitoin taakse. Eteen pitäis löytää 4x6 jotka menis vakiopaikoille.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En tiedä mistä vuosimallista kyse, mutta vanhemmissa (88 - 94 koelauta) malleissa ollut Pioneer, JBL, Alpine 4 x 6" soikeita kajareita koelaudan päädyissä...
    Alkuperäsen kajarin mukaan kun tekee sovitteen, niin ne saa sinne...tiivistys jollakin tiiviillä solumuovilla joka muotoutuu kolosiin, mutta mitään kaikupohjaahan sinne ei saa kun alta auki...lopputulos on että kaikki ne kuulostaa ihan p....lta :odconfused:

    Parhaiten on toiminut erilaiset erillissarjat joissa koelaudan päällä nurkissa diskantit ja bassot etuovissa...nykyään on taas tossa 1991 C1500:ssa JBL 4 x 6" kajarit koelaudan päissä ja toiset takatolpissa kun Silverado ovipahveihin ei raaski tehdä reikiä...sellasta ihme diskantti voittoista "kihinäähän" se on kun ei ole yhtään bassoa... :odconfused:
     
  18. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Mitä meinasit et tekee sovitteen? -89 sportside kyseessä. Edessä oli homeiset alkuperäiset 4x6 kajarit. Niiden tilalle kun löytäis sopivat. Eiköhän niitä oo kun nettiä tonkii, mutta pitäis matalat olla et ritilä käy vielä päälle. Ovipahveja ei kiinnostais alkaa puukottamaan.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos kukaan sovitellut 4.3 v6:sen kaveriksi peltisarjoja pikappiin?

    Ebayssa ois lyhkäsiä halvalla, menee vaan vähän silmäpeliksi arvioida käviskö ne.


    Halvimmat on vorteccikoneisiin mutta samat reiäthän pakosarjan osalta on?
     
  20. jarona

    jarona Gearhead

    Olen lukenut tämän ketjun juttuja alusta sivuun 620,
    eli vielä on kahlattavaa jotta tähänpäivään pääsisi.
    Monta alun aktiivista kaveria on näimmä jäänyt matkalle
    ja jutut ovat jo harventuneet, liekkö syynä näiden
    rakkineiden lopunalku ja uusiin kapineisiin tykästyminen..
    Mutta kuite tässä eräs asia jota en ole juttuketjusta löytänyt:
    Sen mulkunpaksusen johtonivaskan voi siirtää imusarjan päälle
    sieltä alta, onpahan helpompi mahdolliset johtoviat löytää.
    Toinen on varmaan se että kansiremontin jälkeen löydät
    isosti osia jokka ei sovi mihinkään, normaalia, elä ole milläskään.
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!