Fitech EFI 440 Mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Saetkae, 6.12.2016.

  1. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Niin, profiilikuvasta näkyy ettei minun härveli ainakaan kilpakäytössä ole! :) Ei tehojen eikä kauneuden puolesta. Nyt on tullut pörrätty hieman lisää vaihtelevassa säässä, perinteinen talvivaruste (pahvi) jäähdyttäjän edessä. Eilen illalla oli -15 ja äsken kun tulin kotiin +5. Edut kaasariin verrattuna on huimat! Lähtee heti käymään, käy nätisti koko kierrosalueen, ei yski kun lähtee rivakammin valoista, eikä sammuile lämpimänä seuraaviin valoihin. Hienosäätö on helppoa, ottaa tien sivuun, näpyttelee uudet arvot kosketusnäyttöön, sammuttaa koneen 15 sekunniksi ja taas mennään! Syy hankintaan oli juuri se helppous. Dieselmiehenä minun kokemukset kaasarivehkeistä rajoittuu ruohonleikkureihin, eikä minulla ole mitään työkaluja tai suutinsarjoja. Tuon ruiskurungon säädöt on rajoitettu kahteen ristipää ruuviin ja yhteen jengatankoon. Loput tehdään ohjelmallisesti. Mukana tulevalla näytöllä tai sitten läppärillä jos haluaa enemmän parametrejä ja haluaa tarkastella lokitiedostoja. Ja herkkuna pohjalla on se että tuon pystyy ahtamaan 2,5 baariin saakka ilman fyysisiä muutoksia. Senkun laittaa ahtoputken puhkumaan ilmaa läpi tai vetämään alta, valinta on vapaa.
    Niin ja se kulutus, ostettaessa kulutti 20l/100. "Gurun" dynosäädön jälkeen 25l/100 ja nyt 18/100. Vielä pitää hieman säätää syttykäppyrää ja tosiaan hommata se talvitermari. :D Voin suositella pienellä varauksella. Sähköpuolen pitää autossa olla kunnossa. Tuo on aika herkkä häiriöille. Jos virranjakajasta tulevat 2 piuhaa kulkee liian lähellä laturia tulee heti "rpm noise" varoitus.
     
    66monaco tykkää tästä.
  2. DD6

    DD6 Gearhead

    Aihe kiinnostaa "tositarkoituksella". Tuota Fitechiä suunnittelin hankkivani, mutta jostain syystä pelot säätöalueiden loppumisesta saivat ajatuksen taittumaan Megan suuntaan. Mitään osiahan ei ole vielä edes hommattu... :eek:
    Ymmärtääkseni tuo pohjautuu aika suoraan TBI-kamoihin. Noillahan on 2x4 -setti olemassa, mutta jäin miettimään, kuinka hyvin sellainen holvaa lähes-vakion ryppiksen täyteen bensaa. Lähinnä siis sitä, joutuisiko kuitenkin suuttimia vaihtelemaan pienempiin taientiiä.

    Kait se on kysyttävä suoraan tehtaalta.
     
  3. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Megasquirt ja hukkakipinä on kyllä hyvä vaihtoehto jos kehtaa vähän väkerrellä. Mä tekaroin tommosen SBF 302 8-pisteruiskulla ja EDIS-hukkakipinällä. On kuuskytlukulaisessa käyttiksessä ja pelaa tosi hyvin kesät talvet, ei ees muista mitä kaikkee kaasarikoneisissa on ongelmina toisinaan. Eikä tuommonenkaa oo vaikee rakennella, varsinki jos saa hyväkskäytettyä orkkisruiskukoneen osasia. Hinnoista en osaa sanoa, purkki kulkeutu kaverilta mulle ja kone oli ruiskukone valmiiks purkuautossa. Luultavasti kans sinne parin tonnin korville saa rahaa menemään.
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

  5. Keme

    Keme Gearhead

    Kovin 90-lukuisen kuuloinen kankea proseduuri. Reaaliaikainen säätö ilman koneen sammutteluja on ollut nykypäivää jo pitkän aikaa.
     
  6. 3964

    3964 3rd gear

    En tarkemmin katsonu mitä partsin paketti sisältää mut hinta 9xx€ suomessa.

    Oli näköjään vasta tulossa 998€
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuosta kun omaan autooni laskeskelen niin 2500,- menisi jotta heilahtaa. Itse ruisku n. 2000,- veroineen ja n. 500,- polttoaineen siirtopaketti.
     
  8. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mää laiton boschin 044 pumppuja 2kpl ja teflonletkut an liittimillä niin meni 2700€
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi, Millaiset on viimeisimmät kokemukset FiTech:istä???
    Mä olen ajatellut tuohon sivussa näkyvään FireBirdiin tuota 400HP-versiota. Kun mulla on siihen joko Quadrajet tai Edelin 600 (1405) juuri valmistuneen Pontiac 406:n päälle. Mä en ymmärrä kaasareista mitään ja ruiskuista taas mulla on vaan hyviä kokemuksia. En ole hakemassa WOT tehoja, vaan helppoa käynnistyvyyttä ja seka-ajon ominaisuuksia. Eli eniten mennään sillä alueella jossa kaasari ei ehkä ole kaikkein parhaimmillaan... Noista kaasareista Quadra pitäisi huoltaa, kun on seissyt 10v. Edeli taas on "säädetty" 305 SBC:lle jossa ei ole potkua varmaan kunnolla 200HP:a.
     
  10. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Nyt en ole ajanut sillä kun satunnaisesti. On niin perkeleen märkä keli. Nuo pari heittoa mitä olen sillä tehnyt on nimenomaan tuo käynnistyvyys ja ajoonlähtö ollut helppoa. Ovi auki, avaimesta kääntö ja käy. Minuutin verran tyhmäkäyntiä N:ällä ja sitten pykälää päälle ja matkaan. Ei kakoa, ei pätki, vaan vetää mäkeä ylös aivan kun kesäkelillä lämpimällä koneella.
     
  11. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Sain toimimaan ja yhteyttä ottamaan. Nyt en tarkalleen muista miten se onnistui mutta piti siinä hetken yrittää, ei se ollut ihan "plug&play" (taisi olla aika kranttu USB kaapeleiden kanssa...). Tilasin myös uuden softan kapulaan ja sain sen flashattu siihen ja ECUhun, ei sekään kyllä mennyt ihan putkeen mutta siinä oli apuna itse tehty nörtti (poikani :D ) joka sääteli jotain Windowsin kanssa. Samalla ajoreissulla ajoin sitten pohjan kiinni. Joku on joskus laittanut "isomman" öljypohjan ja se on alin kohta autossa pakoputkien lisäksi. Öljyt pitkin tannerta ja molempien sarjojen kollektorit puhki! :mad:
    Sain sen kotiin ajettu vaikka HIEMAN rikkailla kävi, onneksi oli öljyä mukana ja reikä öljypohjassa oli pienehkö.
    Kävin Marteliukselta hakemassa uudet sarjat ja plokkasin öljypohjan pois, ajatuksena tehdä se hetimiten. Siitä on nyt noin 9kk eikä mitään ole syntynyt...:p On ollut niin paljon muuta puuhaa, että Coronetti on vaan seissyt keräämässä pölyä. Ehkä jatkan harjoituksia kesälomalla sitten. Onneksi on käyttöharrasteena Ram joka toimii kuin se kuuluisa junan vessa! :)
     
  12. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Eikös Fitech saa ohjattua kahta flektiä, johdotkin on kahdelle. Kämmen näytöstä löysin 1. flektin ohjauksen ja on/off lämpötilat , mutta missä/miten on 2. flektin ohjaus ? ?
     
  13. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Riippuu versiosta halvimmassa ei taida olla ollenkaan ja lopuissa joko 1 tai 2
     
  14. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Ei oo halvin versio ainakaan :rotfl: https://www.uspartsperformance.fi/fitech-30001-ruiskujarjestelma-59511
    Olen yrittänyt 1. flektin valikosta vipua kääntää sivulle/yms. mutta ei vaihdu siitä ainakaan 2. vaihtoehtoa.
    A/C ohjausta on kokeiltu päällä/pois päältä , (tällä oli joku merkitys).....ei sittenkään löydy valikosta 2.flektiä ? Kait tuolla ohjauksen luulisi olevan kun on kerran 1. flektin ja 2. flektin johdotkin ?
     
  15. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä tuossa valmistajan mukaan on kaksi flektin ohjausta ja käsikapulan valikoissa se ohjeen mukaan on heti ykkös flektin valintojen alla
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Itselläni alkaa kohta olemaan ajankohtainen fitechin vaihto chevyn 350 600 edelin tilalle. Mitä pumppuja olette käyttänyt? Tarkoitus olisi alkaa ajamaan e85. Katselin aeroflow ulkoista pumppua.
     
  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    Nyt on kiintoisa topicci kun samanlaista 400hp versiota olen nyt summitin ostoskorissa pitänyt ja pohtinut josko sellanen voisi olla myös tuon 305 päälle hyvä asennella.
     
  18. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Mihinkähän liittyy nämä fitech:in patentit ? Mitä näissä on mitä muilla ei ole ?
     
  19. saresks

    saresks Gearhead

    ^mainostavat patentin(t) liittyvän tapaan, jolla polttoaine tuodaan toosasta ulos
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jos en väärin muista niin polttoaine ei tule suoraan ruiskusuuttimista kurkkuihin vaan ikään kuin kaasuttimesta, eli kanavien kautta monesta pienestä reiästä venturin kautta tai sitten se oli rengasmainen kanava kurkun ympärillä.
    En usko asian tuovan mitään oleellista etua normaaliin tapaan, ainakaan sitä ei ole havaittavissa moottorin käytöksestä, eli pelaa siinä missä muutkin.
    Mutta sillä saa mainostettua patenttia ja erotettua jotenkin oman tuotteen toisista vastaavista.
     

Kerro tästä muillekin!