Erilaiset lava-autot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Marklin, 29.3.2018.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Oikeampi kysymys on: Miksi ei? :poff:

    Ei vaan, onhan tuo aika kamala kötöstys mutta jos haluaa kokeilla/harrastaa niin jokainenhan tekee omalleen mitä haluaa :D
     
    Nikuzai ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  2. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Kaikkein kauheinta tuossa on se, että tuon tekemiseen on uhrattu Boat Tail Riviera!!!
     
  3. Bukero

    Bukero Gearhead

  4. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    palontie tykkää tästä.
  5. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Sori, minä aloitin sivuraiteelle puhumiset, kun lava Cadillacieista aloin juttua kertomaan.
    Kun Googlettaa, niin aika monella on ollut tarve laikata sedan/farkku pick upiksi. Merkistä ja mallista riippumatta. Osa onnistunut paremmin, osa huonommin.

    Aloitetaan arkimallilla: Toyota Camry

    [​IMG]


    Volvo Amazon

    [​IMG]


    Lada Pick Up. Tällaisen olen nähnyt Suomessakin. Tehdastuote. Onpa kauniin näköinen...

    [​IMG]


    Olisiko Photoshop tapaus, vai sittenkin asialla joku öljyählämi joka ei enää tiedä mitä voisi tehdä rahoillaan. Lamborghini

    [​IMG]


    Mercedes W115 Pick up myyntiesite... Enpä ole edes kuullut että tehdas olisi tällaisia tehnyt...

    [​IMG]


    Thaimaassa nauroin kun näin näitä Daihatsuja liikenteessä. Lavan pituus on luokkaa 40 cm.
    Siellä lava-autoista saa jotain verohelpotuksia, siksi suosittuja. Lavan minimipituutta ei ole määritelty, niin kuin sääntösuomessa. Mahtuu tuonne lavalle ainakin 1 kaljakori.

    [​IMG]


    Skoda Felicia Fun. Rekisteröity neljälle. Lavalla saa matkustaa 2 heppua ja ihme kyllä niin myös Suomessa.

    [​IMG]


    Ei ole Suomi ainoa maa maailmassa, jossa kansalaisilla on ollut suuria vaikeuksia verottajan kanssa... Ei kai tällaiseen ratkaisuun muuta selitystä voi olla. Isetta pick up.
    [​IMG]



    Lava Jaguar XJ6 ilmeisesti tehtiin sarjatuotantona jossain koripajalla. Englannissa kun on aina ollut keskimääräistä paremmin toimeentulevia maanomistajia, niin noloahan se olisi lehmän paskaa kuskata rahvaanomaisesti Massey-Fergusonilla.

    [​IMG]



    Romanialaiset eivät kai käyttäneet Pininfarinan muotoilustudion apua luodessaan Dacian, omaa sukua Renault 12.

    [​IMG]



    Saimaan palloseura, eli Saipa valmistaa edelleen tätä Datsun lava-autoa. Olisi varmaan ainoa uusi auto maailmassa, jonka haluaisin ostaa. Tai helppoahan tuo olisi ostaa, mutta Trafi on varmaan toista mieltä siitä miten siihen saisin rekisterikilvet....

    [​IMG]


    Saipa tehtaan nettisivu:
    http://www.saipa.co.ir/en/allproducts/Zamyad/zamyadvanetz24
    Ihmettelen, miksi tehtaan omissa kuvissa oleva auto vaikuttaa pienoismallilta..?



    Tämäkin taitaa olla edelleen tuotannossa: Paykan Bardo. Henkilölle, joka tarvitsee auton liikkuakseen paikasta A paikkaan B. Ei sisällä Nintendo pelikonetta koelaudassa, eikä muutakaan sähköpaskaa.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.3.2018
    belair66, Marklin, passerby ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Miä otan mitä tahansa tuo on ottanu
     
    mikkis83 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Vanha työkaveri oli aikoinaan näitä pickup f bodyja sepittämässä ameriikan mantereella.

    Karskit oli kuulemma otteet kun noita tehtiin.
    Muutenkin oli ollut legendaarinen reissu ja pääsi samalla osaksi Suomistoliiton uskomattomia tarinoita.
     
    Inlinee ja palontie tykkäävät tästä.
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jännän fiiliksen toi mulle tekee,ei oikeen osaa päättää pitääkö vai ei.
     
    Nikuzai, passerby ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Täällä Turkkuses liikkui -80 luvun alkupuolella siihen aikaan uudehko g 20 van lavaversiona, tehdastekoinen tahi ei?

    P.s siis ei van :(
     
  11. 1960

    1960 1st gear

    Samanlainen punainen lava vehje oli myynnissä autoliikkeessä Lappi TL,ssä.Olisko ollut 2000 lukua.
     
  12. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Muistan myös itse nähneeni kyseisen auton useasti liikkeen pihalla kun ohi
    ajoin, se oli ainakin jonkun jenkkiläisen koripajan tekemä, se oli muistaakseni
    tuollainen mutta matalakattoinen:
    [​IMG]

    Tuon ikäisessä umpikoppaisessa vanissa ei ollut erillistä runkoa, mutta sitä sai myös
    pelkällä "hytillä" ja silloin oli runko, tästä mallista on tehty asuntoautoja sekä muita
    koppimalleja:
    [​IMG]
    [​IMG]
    edit, ja nuo rungolliset oli G30:ä.
     
  13. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Päätehdas näitä ei varsinaisesti tehnytkään, vaan argentiinalainen kokoonpanotehdas valmisti näitä joita siellä sitten myytiin Mersun virallisen verkoston kautta.

    [​IMG]

    Myös neliovisena. Vahva kotitekoisuuden leima, mutta tällaisia on myyty siellä ihan virallisesti joten ehkäpä tämäkin on tuollainen ollut uudesta asti.

    [​IMG]
     
  14. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Tämä ei ole kovin "erilainen" lava-auto, mutta itse vasta pitkällä viiveellä aikanaan huomasin että eihän kyseessä olekaan itsenäinen malli vaan henkilöauton lavaversio.

    Eli Isuzun valmistama avolava joka täällä tunnettiin Bedfordin nimellä, muualla mm. Chevrolet Luv -nimellä.

    [​IMG]

    "Oikeasti" tuo on Isuzu Florianin lavamalli. Tämäkin netistä etsitty kuva, itse olen muistaakseni vain kerran kuvannut Florianin ja niitäkään kuvia ei tähän hätään ole käsillä.

    [​IMG]
     
    isalmela ja passerby tykkäävät tästä.
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Lada PickUp. Tällaisen olen nähnyt Suomessakin. Tehdastuote. Onpa kauniin näköinen..."

    Virossa ajelin kaverin mökillä pitkin maastoja Lada Niva extended cab pick-upilla jossa oli joku GM ruiskukone.....ihan tehtaalta....tai ainakin siinä ilmanputsarissa vast oli tarra GM fuel injection. Nivalla olisi päässyt pahempaan paikkaan kun minä olisin uskaltanut ajaa...:oops:
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    P100 Crew Cap
    [​IMG]

    Hondamies on erilainen
    [​IMG]

    Volvo 262 pick up
    [​IMG]

    Rolls Royce UTE
    [​IMG]
     
    Marklin tykkää tästä.
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    mikkis83, Marklin ja passerby tykkäävät tästä.
  18. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Tiedä vaikka sumujen saarella olisivat tuollaisen luoneet alkuperäisenä, onko tehtaalainen?
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eiköhän tuo ihan tehdas- tai jonkun pajan tekonen ole, kun niitä löytyy enempikin...
    [​IMG]
     
    passerby tykkää tästä.
  20. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Tiedä vaikka olisikin juuri tuo minkä myös minä olen joskus nähnyt, tuskinpa noita montaa
    on Suomessa... Näytti olevan -89 ja poistettu liikenteestä muutama vuosi sitten.
     

Kerro tästä muillekin!